• hemliga jag

Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?

Åldersgränsen på filmen Titanic är 11 år. Tror ni att de flesta 11-åringar är mogna för att se en sådan sorglig film eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 23:34
    Ni som såg filmen "Titanic" när ni var 11 år eller där omkring, tyckte ni att det var en bra film? Eller är det en ointressant film för de flesta 11-åringar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?
  • FruStolpe

Jag var 10 när jag såg den så...

• Airlee

Jag tror att det beror på hur mogen 11-åringen är... som förälder har man nog koll på om det är lämpligt för ens eget barn gissar jag. Men jag tror dock inte att en 11-åring skulle ha så stort utbyte av att se den filmen.

• felicityporter

Självklart kan en 11-åring se Titanic, den är inte ens med på min topplista över sorgliga filmer. Lejonkungen var sorgligare. Jag var 12 år när jag såg Titanic på bio.

• Helena77

Japp min son fyller 11 i januari och han skulle få se den.Men det finns nog dom som inte är mogna att se den så man får kolla lite på mognad också.

• erkiperki

Jag var 11 när jag såg titanic på bio. Det var ingen fara med själva handlingen i filmen, däremot så utlöste den en besatthet av Leonardo Dicaprio för ett tag...

• Heisan

Nej en 11 åring skulle kunna se den filmen om föräldrarna nu är så grymma så att de vill visa den...

Vill du läsa min blogg-fråga o du skall få adressen
  • Featherboah

Jag såg den första gången när jag var 9år, och det var då inga problem.

• vampyria2

Sorg är inget farligt, filmen inerhåller inget jag inte skulle låta min 11 åring se

• Diva

Hmm...läser man inte om Titanics öde redan i typ lågstadiet+ hur som, ungarna vet ju vad som ska ske och jag tror precis som vampyria, sorg är inte farlig. Olycka är en sak, krig, mord, våld o sånt är något annat tycker jag.

• hemliga jag

Ni som såg filmen #Titanic" när ni var 11 år eller där omkring, tyckte ni att det var en bra film? Eller är det en ointressant film för de flesta 11-åringar?

Svar på tråden Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?