• hemliga jag

Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?

Åldersgränsen på filmen Titanic är 11 år. Tror ni att de flesta 11-åringar är mogna för att se en sådan sorglig film eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 23:34
    Ni som såg filmen "Titanic" när ni var 11 år eller där omkring, tyckte ni att det var en bra film? Eller är det en ointressant film för de flesta 11-åringar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?
  • malibos

Jag tror att de flesta 11åringar kan se titanic. jag tror de tycker att filmen är bra, sorglig och spännande, förhoppningsvis även tankeväckande.

• myntizen

När kom filmen? Försöker komma på hur gammal jag var då

• Balehead

Som alltid vid sådana här frågor - tänk efter vad du själv såg /fick se/ tyckte om att se i den åldern, och tyck till utifrån det. Jag skulle nog ha älskat den i 11-årsåldern! På den tiden (och innan) brukade jag och mamma sitta i TV-soffan och gråta ikapp till sorgliga snyftserier.

• miss nöjd

Vad är det för hemskt i filmen? Jag skulle låta min 10åring se den om jag nu hade en 10 åring :) Det är ju en bra skildring av en katastrof och jag ser inget fel i att barnen ser den. Man får väl sitta med och prata om det som ev känns jobbigt bara?

• miss nöjd

men är det farligt att vara känslig och att gråta då?

busbajsen skrev 2008-12-16 10:44:13 följande:
    Det beror ju på hur känslig barnet är. Min lillebror såg den när han var runt 10-11 år och han grät jätte mycket. Han satt och kramade mig flera gånger. Han har alltid varit en känslig kille och blivit ledsen när han ser sorgliga filmer.
  • SilentStar

ja det tror jag att dom är, jag var 12 år när jag såg den och har älskat den se ndess! Var totalt kär i Leonardo DiCaprio hela mellan och högstadiet sen Däri ligger väl risken

• Okaa san

verkligen inte, den är ju inte läskig, men jag hade nog blivit förvånad om ett barn på 11 år had velat se en 2 timmar lång "drama" film :P

Life i fragile
  • Velour

Jag undrar också vad det är som sätter 11-årsgränsen. Kan väl inte vara lite bilsex va? Det enda man ser är när handen glider ner över fönsterrutan.

Fast det kanske var liken i vattnet i slutet? Det var inte farligare än allt död man ser i tecknade filmer.

ixus skrev 2008-12-16 07:13:51 följande:
    Jag undrar vad det är som gör åldersgränsen? Min dotter på 9 år ska se den här i dagarna och jag känner inget konstigt med det. Handlar det om att hon ska får en rädsla för att åka båt, eller är det för att det ÄR för sorgligt?
  • AEL

myntizen skrev 2008-12-16 14:00:14 följande:

När kom filmen? Försöker komma på hur gammal jag var då
    Hur svårt är det, kolla på imdb... Vid årsskiftet 1997/1998

www.imdb.com/title/tt0120338/
  • amalie79

Klart en elvaåring kan se den, och tycka den är jättebra.

Däremot tycker jag det är alldeles för sent för en elvaåring att vara upp och se den ikväll :)

Svar på tråden Är en 11-åring för ung för att se filmen "Titanic"?