• Alvi

Har du en sån här kyrka som julpynt hemma?

En kyrka som spelar pling-plong-julmelodi när man vrider upp en skruv.
    Var hemma hos en kompis i helgen och hon hade en likadan kyrka,
    fast större!

Hur vanliga är dessa kyrkor?!

Min har funnits i min familj så länge jag kan minnas, men nu när
    mina föräldrar är döda har jag tagit över den.

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en sån här kyrka som julpynt hemma?
  • idiblon yes

Nej, men jag vill ha! Vi hade en sån när jag var liten, som tyvärr gått sönder... Det var verkligen mitt favoritpynt och jag skulle gärna vilja uppleva det igen.

Jag har David Hasselhoff på näthinnan. :( Feliz navidad!
  • viseversa

inte en exakt likadan.Men väldgt lik.Min kyrka är helvit med speldosa som du säger.

• Gravid 89

Jag är muslim, så vi firar inte jul hemmavid (mannen och jag alltså), men mina föräldrar har en likadan kyrka fast med svart tak

Jättefin... och den börjar spela mitt i natten också

• Lady Blue

Nej men mina föräldrar har en. Lekte alltid med gubbarna i den när jag var liten. (fanns små gubbar till, tror det var min farfar som snickrat ihop kyrkan)

• Gravid 89

Lady Blue skrev 2008-12-16 09:09:33 följande:

Nej men mina föräldrar har en. Lekte alltid med gubbarna i den när jag var liten. (fanns små gubbar till, tror det var min farfar som snickrat ihop kyrkan)
    Haha
  • W W

Inte med någon melodi men min mormor hade en söt kyrka när jag var liten. Nu är det säkert någon av hennes barn som tagit över den (dock inte min mamma för då hade jag vetat var den tagit vägen )

Zchimla som årets tomte - jag tar för givet att du tänker likadant!
  • mina små kämpar

jag har fast med svart tak, den är verkligen jul för mig, även min mamma och mormor hade såna när jag växte upp så det är ett måste här

• NeA 84

nej...men vill ha!
    min faster hade en sån när jag var liten. hon byggde upp ett helt landskap runt den. tyckte det var så mysigt....
    tyvärr finns inte min faster längre...så det skulle vara fint å ha en sån kyrka å minnas lite.

• Zamorak

Annat: har en kyrka men den spelar inget, lyser inte eller nått annat skoj. Men ska sätta i lampa och nån fint glas Har gjort den själv dock

• Countryfreak

Inte jag men min farmor har en som jag förknippar med julen hon har haft den så länge jag kan minnas..

Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
Svar på tråden Har du en sån här kyrka som julpynt hemma?