• Timyle

Brudklänning på borglig vigsel?

Jag undrar vad ni som gift er borgligt hade för klädsel?

Vi ska gifta oss i Stadshuset och jag vill så gärna ha en brudklänning men det känns kankse lite over kill?

Någon som varit på ett borgligt bröllop i Stadshuset eller Tingsrätten? Vad hade bruden på sej?

• Svar på tråden Brudklänning på borglig vigsel?
  • Hannah76

Klart du kan ha bröllopsklänning. Har varit på flera borgliga vigslar där det har varit bröllopsutstyrsel. Själv hade jag "vanliga" kläder, men en vecka senare skulle vi ha en vigselcermoni i en kyrka.

• Cia o krabaten

Jag hade finklänning men inte vit drudklänning.
    Valde en som jag kanske kan ha på kommande tillställningar istället.
    Gifte oss iofs hemligt så det var ju också en anledning.
    Ingen som skulle se mig live i dessa kläder...

• Miss Lau

Klart du kan ha brudklänning om du vill det. Många har det även om man väljer en borgerlig vigsel.

Vi gifte oss i Stockholms stadshus och jag hade en lång vinröd klänning, typ en balklänning.

• Thursday

Det är absolut inget konstigt med att ha stor vit klänning på en borgerlig vigsel i rådhuset. Tro mig, jag har ett stort bedömningsunderlag

• Sarge

Vi gifte oss borgerligt med full mundering på både oss & gästerna.
    Finns några bilder i mitt galleri om du vill kika & en berättelse om bröllopet i min blogg.

• Ailajk

Jag hade brudklänning,vi gifte oss i vår trädgård i och för sig...men jag ville ha en brudklänning. Ångrade inte mig en sekund

• Michisen

Vi gifte oss borgerligt, dock ej i Rådhuset utan på en annan plats.

Så såg vi ut.

• vita stenen

Vi gifte oss i rådhuset och jag hade en brudklänning på mig. Klart du ska ha det om du vill.

• Lurvenpajsaren

Håller med alla andra: ha på dig det du vill!

• Mummyfied

Jag ska också gifta mig borgerligt nu efter årsskiftet och har funderat på samma sak. Om jag fortfarande kommer i den (är gravid i sjätte måndaden, så det är tveksamt) så ska jag använda min mörkblå studentbalsklänning. Annars hyr jag nog en någonstans. Det finns firmor som har alla möjliga fina kläder man kan hyra inför sådana här tillfällen. Beror kanske dock på vart man bor...

• Timyle

Tack för alla uppmuntrade ord!

Vi ska inte ha några direkta gäster utan bara familjen, därför känns det lite överdrivet med brudutstyrsel. Sen är ju själva cermonin över på 5 minuter.

Men förhoppningsvis så gifter man sej ju bara en gång i livet och visst ska man känna sej vacker!

Faan va svårt allt ska vara =)

• Jennie H

Vi ska också gifta oss borgligt om ett litet tag, tänkte nog ha en vit "finklänning" om jag hittar någon. I alla fall en ljus!!

Svar på tråden Brudklänning på borglig vigsel?