• vadskajaghetadå

hur kan man inte tycka om pampers active fit?

den går inte att jämföra med andra blöjor faktist!!!

den sitter långt upp i ryggen, den har resår, den tar hand om kisset bra etc..
    då dom är slut och har använta andra blöjor tillfälligt så är det stor skillnad!!!!

de andra fastnar här och var, åker ner, blir blöta på en gång etc....

så ni som inte använder er av dom - gör det för er bebis skull!!
    (obs jag jobbar inte för pampers jag lovar)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-29 16:32:03:

den stank skit i mitten av blöjan det har ni rätt i, men jag har aldrig tänkt på det tidigare, hoppas inte oscar tycker det vilken tur vi har haft attden inte gör honom röd som den verkar göra för många

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-29 17:08:14:

misstolka inte detta nu bara för jag formulerade mig fel, jag ville komma med tips, jag menade inte att man är sämre om man inte använder dom, jag visste ite att de KUNDE vara fel därför skrev jag såhär.....

• Svar på tråden hur kan man inte tycka om pampers active fit?
  • EverSoNice

använder också pampers active fit - tycker den passar bäst, men det kan ju också bero på att man 'lär sig' vissa blöjor om man använder dem ett tag

har dock tänkt att jag ska börja med tygblöjor till hösten

eliza har aldrig blivit röd i rumpen-stumpen, vi har tur där

• Jennie med ie

Nu har jag aldrig haft ett mindre barn än 7 kg, men använder varken Libero eller Pampers utan Babycare. Varför? För att de är minst lika bra till ett lägre pris så varför köpa nåt annat? ;) Aldrig har det läckt, aldrig har han varit röd i stjärten, aldrig har han kunnat dra sönder den, aldrig har den hamnat snett osv.

• Mamma till tre kottar

>hur kan man inte tycka om pampers active fit?

Jag tycker ingeting om dem, har aldrig provat - kännier inget behov av det alls. Tvillingarna hade tygblöjor 90% av tiden, praktiskt tycker jag eftersom man alltid har dem - behöver inte jaga runt för att köpa blöjor. Med lilla M var läget annorlunda; av någon anledning blev det mycket mindre tyg för henne. Istället blev det div. plast (billigt).

Jag tor inte att det är viktigt vilken blöja man använder, eller en OM man använder någon (körde blöjfritt första månaderna med lilla M). Huvudsaken man prioriterar sakerna i sitt liv så att man mår bra och hinner med den sociala biten med barnet.

• vadskajaghetadå

ja absolut och vad duktig du är som körde blöjfritt samt tygblöja
    //

alltid ska saker och ting misstolkas på FL, jag vet att man själv kan skriva på ett annat sätt...
    säkertvar det folk som trodde att jag menade att dom som inte använder active fit är inga bra mammor???? om man man kan tolka saker så...

det ENDA jag ville säga med mitt inlägg var att tipsa dom som inte provat- i alla välmening!!!!!!!

sorry att jag formulerade mig fel, jag ska passa mig för att komma med tips

• vadskajaghetadå

det är inte särkilt viktigt vilken blöja man använder
    det är en världslig sak, ett riktigt u-lands problem om man ser det som ett problem....

närska du/ni försöka sluta med blöja - mamma till tre kottar

• vadskajaghetadå

ett riktigt I-lands problem, ska det ju stå

• Anette31

Active fit är ju såå bäst Har prövat ett flertal andra men måste säga att vi tycker dom är toppen!

• Jennie med ie

sannispannisen, ärligt talat så tror jag ingen trodde att du tyckte att man var en dålig mamma om man inte använder de blöjorna ;)...... men jag jag har svårt att förstå frågeställningen. Ungefär som att jag skulle fråga hur man inte kan gilla en viss maträtt ;0) Smaken är ju som baken. När det gäller rent praktiska saker har ju också olika personer olika upplevelser och erfarenheter.

• vadskajaghetadå

jajag vet men jag trodde (haha) inte att det kunde va nåt felpå dom..

jag tänkte att dom som inte använder dom, dom har inte provat

förutomdom som kör utan eller med tygblöjor då

• vivianne

Röd rumpa även här, men visst, passformen var jättebra. Jag nappade på Pampers "köp 3 betala för 2"-erbjudande och stod med 2½ paket blöjor jag inte kunde använda. Snålheten bedrar visheten

Svar på tråden hur kan man inte tycka om pampers active fit?