• Madeleine85

Har man ägglossning efter man haft ägglossningssekret eller är det innan?

Hejsan.
    Hade ägglossningssekret den 14/12 och ägglossningssmärtor 16/12.
    Vi sexade 14:onde på kvällen och 15:onde på morgonen och ska även sexa ikväll, alltså den 16:onde.
    Har man ägglossning efter man haft ägglossningssekret eller är det innan?
    Ska ha mens om ca 12-14 dagar... så de borde vart ägglossning den 14:onde.

Hoppas någon kan svara på min fråga !! :)

• Svar på tråden Har man ägglossning efter man haft ägglossningssekret eller är det innan?
  • AnKa78

Undrar också. Sist hade jag äl sekret i ca 5 dagar, hade ingen koll på vilken dag själva äl var.

• Madeleine85

Någon mera ????
    De ja vill veta är när ägglossningen är... före eller efter ägglossningssekretet??

• Tigra79

Har inget egentligt svar på frågan, men jag har börjat prova med ÄL-stickor och jag verkar iaf ha "ÄL-sekret" några dagar efter ÄL.

Man borde ju ha sekret under ÄL eftersom sekretet ska underlätta för de små simmarna att ta sig fram...

• Madeleine85

Okej... Jag har bara haft i 2 dagar... Förra gången hade ja i 4 dagar... Konstigt sånt här. hehe

• emmlo

jag undrar detsamma! jag har äl sekret idag, fick det på eftermiddagen. har jag då äl idag eller har jag haft det redan? *förvirrad*

• evaparadiset

ÄL-sekretet kommer först, sedan ÄL.
    ÄL-sekretet är ett spermievänligt sekret, ett bra sekret att simma i med bra ph-värde och med små "kanaler"som puffar fram spermierna.

Det finns dock en lurig hake. Har man oskyddat sex så kan man få flytningar dagen efter sex som ser ut precis som ÄL-sekret, men den är en ph-förändring i underlivet som orsakats av spermierna dagen innan. Det är dock inget som försvårar en graviditet, men det kan alltså vara lite lurigt att hitta riktigt rätt sekret.

• emmlo

vi hade inte sex igår så jag har nog äl sekret idag! men då är det nog bara att köra på

• katizi

Hej är det någon som vet om dom "lotionaktiga" flytningarna kan var ägglossning.

• emmlo

katizi: nej det är dom inte! älflytningarna är som rå äggvita ungefär! och om du tar det mellan tummen och pekfingret så ska det bildas som små broar!

• katizi

Vad menas med dom vita flytningarna då??? Jag har ungefär varannan dag sådana och varannan vattniga.

• emmlo

jadu det menas nog ingenting med dom! man har bara olika flytningar olika perioder!

Svar på tråden Har man ägglossning efter man haft ägglossningssekret eller är det innan?