Min 16 åriga dotter är gravid!
Jag har en dotter på 16 år som är gravid! Hon har pojkvän och hon anser att detta är helt fantastiskt. Jag är av en helt annan åsikt såklart! Hur skulle ni reagera? och vad kan jag göra? Vet varken ut eller in!
Jag har en dotter på 16 år som är gravid! Hon har pojkvän och hon anser att detta är helt fantastiskt. Jag är av en helt annan åsikt såklart! Hur skulle ni reagera? och vad kan jag göra? Vet varken ut eller in!
jag förstår att du är jättechokad över att detta.jag kan väl oxå tycka att det är tidigt. Jag blev själv gravid vid 15 och mina föräldrar var oxå chokade givetvis men sa aldrig att jag var tvungen att göra abort. Jag fick(som jag ser det idag,tur är)missfall i 9 veckan.
Din tös har iallafall en kille som verkar vilja stanna och vill ha barn han med. Den som gjorde mig gravid ville inte kännas vid mig.
I vilket fall...kram till dig och lycka till
Glömmde säga att jag å barnets pappa träffades när jag var 14,men bröt med varann när jag var 20, (barnet 3 år)
mamiz skrev 2008-12-16 20:00:50 följande:
säger nog som andra, stötta men ändå få henne att se hela bilden, blev gravid som 19 åring o tyckte de va tidigt
mamiz skrev 2008-12-16 19:58:02 följande:
På tal om studier:
Är idag färdig utbildad Undersköterska.
Gick ej ut gymnasiet men idag har jag ändå en utbildning man kan komma långt på.
mamiz skrev 2008-12-16 19:58:02 följande:
Jobbig situation, jag vet. Min dotter blev också gravid när hon var 16 år. Idag har hon världens goaste dotter på 7 månader:)och jag är en stolt mormor. Jag vet att man växer in i rollen som mamma och det har min dotter verkligen gjort, men det är inte lätt att fixa både studier och ekonomin för unga par. Viktigt är att prata om alla saker och försöka få dem att tänka på hur de ska lösa saker och ting i framtiden. Jag hoppas allt går bra och önskar er all lycka!
finns väl 2 sätt.. antingen stötta o hjälpa
eller typ "skrämma" upp henne lite med typ ja nu ska du ju ha boende o helst ett jobb osv osv....
fast vet hur envisa tonåringar är.. har själv varit 16 en ggn i tiden hehe.. så du får väl stötta henne bara!!