Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

Bag in box-drickande

Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?

• Svar på tråden Bag in box-drickande
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (inte gjort) skrev 2008-12-16 20:42:10 följande:

Har jag aldrig gjort ensam. Är inte nykterist alls, men har aldrig kommit mig för att antingen köpa eller öppna en box utan sällskap. Då du frågar antar jag att du är oroad över ditt (eller kanske någon annans) drickande?
    Ja, det är mitt eget drickande...
    Jag vet inte vad som klassas som normalt.
  • Anonym (förvirrad)

Anonym skrev 2008-12-16 20:50:39 följande:

En vecka typ tar det för mig
    Jag dricker en box per vecka ungefär. Men sen kan jag ha uppehåll i ett par-tre veckor och sen dricka en box på en vecka igen.
    Jag dricker för att det är gott och mysigt inte för att döva någon ångest. (Har en hel del medicin för det redan).
    Men ändå vill jag inte vara utan vinet....och ja, jag vet inte riktigt vad som är ett normalt drickande.

Det är jättejobbigt och jättepinsamt faktiskt. Det är ingen i min närhet som känner till detta.
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:00:51 följande:

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 20:54:57 följande: Tre liter per vecka lämnar oss med under en halv flaska vin om dagen. Du tar dig kanske ett glas på kvällen eller så dricker du flera glas någon gång i veckan. Det kallas för normalkonsumtion så vad är det som är så ?jobbigt? och varför smyger du med det?
    Det blir ett par glas per kväll ungefär. På lördagen kanske 3-4.

Jag vet ärligt talat inte riktigt. Dels funderar jag på om det är normalt eller ptja...någotsånär normalt eller om jag måste för hälsans skull söka hjälp. (Fast jag mår ju toppen - nu ialla fall).

Sen tror jag att smygandet handlar mycket om att man "får" inte njuta av vin på vardagar och absolut inte i ensamhet. Det känns lite som att...ptja...det handlar om vad som är socialt acceptabelt. Egentligen borde jag kanske inte bry mig så mycket om det men... Usch. Jag gör det.

Men det känns skönt att höra olika synvinklar på drickandet.

Finns det någon annan som dricker som jag? Känns det skamligt, tycker du? Eller är du helt öppen med ditt drickande?
  • Anonym (förvirrad)

Tack för alla era svar. Och ja, jag dricker ca 1 box i månaden. (Blir jag utbjuden på restaurang eller dyl blir det + 3-4 glas).

Det är intressant att höra alla era åsikter och jag tar till mig alla utav dem.

Fortsätt gärna att skriva om just det trådfrågan var:

hur länge tar det inann du dricker upp en box?

• Anonym (förvirrad)

Don38 skrev 2008-12-18 22:30:58 följande:

Och alla killar har minst 24 cm hehe Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-17 15:33:26 följande:
    Jajjemen. Många wundermenschen det finns här inne. Det är ju därför inte konstigt att man kanske börjar fundera över hur "vanlig" man är i både sitt sätt, konsumtion och utseende.
  • Anonym (förvirrad)

Anonym skrev 2008-12-18 22:49:58 följande:

typ, från start till stopp. på en kväll, själv. lika bra så funderar man inte på vin sen på ett par dagar
    Hur ofta gör du det?
  • Anonym (förvirrad)

Jag tror att de flesta som dricker mycket är väldigt medvetna om det....innerst inne.

Vi är också medvetna om att det är inte så bra.

Svar på tråden Bag in box-drickande