Inlägg från: Anonym (moralpanik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (moralpanik)

Bag in box-drickande

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 20:54:57 följande:

Anonym skrev 2008-12-16 20:50:39 följande:
    Jag dricker en box per vecka ungefär. Men sen kan jag ha uppehåll i ett par-tre veckor och sen dricka en box på en vecka igen.Jag dricker för att det är gott och mysigt inte för att döva någon ångest. (Har en hel del medicin för det redan).Men ändå vill jag inte vara utan vinet....och ja, jag vet inte riktigt vad som är ett normalt drickande.Det är jättejobbigt och jättepinsamt faktiskt. Det är ingen i min närhet som känner till detta.
    Tre liter per vecka lämnar oss med under en halv flaska vin om dagen.
    Du tar dig kanske ett glas på kvällen eller så dricker du flera glas någon gång i veckan.

Det kallas för normalkonsumtion så vad är det som är så ?jobbigt? och varför smyger du med det?
  • Anonym (moralpanik)

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:00:51 följande:

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 20:54:57 följande:
    Tre liter per vecka lämnar oss med under en halv flaska vin om dagen. Du tar dig kanske ett glas på kvällen eller så dricker du flera glas någon gång i veckan.Det kallas för normalkonsumtion så vad är det som är så ?jobbigt? och varför smyger du med det?
    EDIT.
    Och SEN tar du flera veckor utan så du knäcker egentligen en box per månad?
    Jag tycker du ska sluta läsa i tråden innan den våldtas av nykterister och annat dräg som kommer anse dig ha ?stora problem? med ditt så kallade drickande, skål.
  • Anonym (moralpanik)

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:00:51 följande:
    Det blir ett par glas per kväll ungefär. På lördagen kanske 3-4.Jag vet ärligt talat inte riktigt. Dels funderar jag på om det är normalt eller ptja...någotsånär normalt eller om jag måste för hälsans skull söka hjälp. (Fast jag mår ju toppen - nu ialla fall).Sen tror jag att smygandet handlar mycket om att man "får" inte njuta av vin på vardagar och absolut inte i ensamhet. Det känns lite som att...ptja...det handlar om vad som är socialt acceptabelt. Egentligen borde jag kanske inte bry mig så mycket om det men... Usch. Jag gör det.Men det känns skönt att höra olika synvinklar på drickandet.Finns det någon annan som dricker som jag? Känns det skamligt, tycker du? Eller är du helt öppen med ditt drickande?
    Det måste vara väldigt små glas om du kan ta flera stycken om kvällen och få en box att räcka i en vecka

Vad som är ?normalt? kan nog diskuteras i evigheter utan att komma fram till nått, så det är bara att konstatera att det som är ?normalt? för dig kan vara nått otänkbart för en annan, för att inte slösa bort tiden och nerver så kan man nog avrunda det med dom orden.

Nej jag vet, moralpanikens sändebud som kommer på sina vita hästar anser att man inte alls får förhöja njutningen med tillbehör utan man måste berusa sig på livet för allt annat är otänkbart, har slutat ta sånt folk på alvar för ganska länge sen. Deras åsikter ska väl inte styra ditt liv?

Jag dricker när jag känner för det, väldigt sällan på dagarna och väldigt lite om det nu händer men på kvällen däremot så är det inte helt omöjligt att man häller upp ett glas kall vermouth eller flera. Vilken veckodag det sker på spelar väl ingen roll.
  • Anonym (moralpanik)
    Pelargonen skrev 2008-12-16 21:42:41 följande:
    Eftersom du är orolig tycker jag du ska se om du kan förändra ditt drickande. Att vara medveten om att man eventuellt har ett problem är mycket bättre än att förneka. Oavsett om du har ett alkoholproblem eller ej så är ju din oro ett problem i sig och också något du kan göra något åt. Styrka till dig TS!
    Att vara medveten om att det finns folk som aldrig kommer att instämma är mycket bättre.
    Bättre att ignorera än att känna skuld som man inte förtjänar.

Dagen man inser att man inte kan göra alla nöjda och att man för sitt EGET liv så som det passar en bäst är dagen man har många bekymmer mindre.
  • Anonym (moralpanik)

Anonym (Läkare) skrev 2008-12-16 21:50:06 följande:

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:
    Det är för mycket. Normalt betyder ju egentligen vanligt förekommande, och om du söker tröst i att fler människor dricker som du dvs för mycket så kan du alltid hitta folk som har ditt beteende. Det betyder inte att det är oskadligt. Hade du varit min patient hade jag varit tvungen att följa upp detta, fråga om du behöver hjälp etc. Fundera noga över din situation och varför du vill dricka vin varje dag egentligen.
    Så ser moralpanik ut ja
  • Anonym (moralpanik)

PrettyGirl skrev 2008-12-16 21:58:43 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:55:31 följande:
    12 l vin/mån i ett alkotest (farozonstest) visar med all säkerhet att man ÄR i farozonen. Rena fakta
    testa med TRE liter per månad och återkom
  • Anonym (moralpanik)

PrettyGirl skrev 2008-12-16 22:05:05 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:02:32 följande:
    Vad menar du? ts dricker 3 l i veckan, det blir 12 liter i månaden med enkel matematik, 24 l på 2 månader om man så vill
    Nej ts knäcken en box på en vecka och sen köper hon inte mer på 3-4 veckor som hon skrev innan.
    Det kanske skulle underlätta om folk läste det som skrevs innan man bemannar tangentbordet och gör bort sig.
  • Anonym (moralpanik)

LOL.
    Ju, eftersom du flashar med ditt nick så måste du har rätt för du är ju SÅ modig.
    Jag erkänner mig besegrad och du har ju givetvis rätt, hon har enorma problem.

Eller du kanske VILLE säga nått vetigt? Förlåt om jag avbröt då.

• Anonym (moralpanik)

PrettyGirl skrev 2008-12-16 22:15:54 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 22:13:59 följande:
    ;) Du är ju riktigt rolig! Spelar du oxå wow btw?
    Nopps, är allt för upptagen med mitt ?problem?drickande
  • Anonym (moralpanik)

KillBill skrev 2008-12-16 22:32:57 följande:

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:17:35 följande:
    Jag förstår inte hur du räknar. 1 BiB räcker till 25 normalstora glas eller drygt 3,5 glas i gennomsnitt per dygn under en vecka.Tidigare i tråden hävdar du att 1 BiB under en vecka är mindre än 1/2 flaska per dag. Det rätta svaret är att det är mer än 1/2 flaska per dag (3 L /750 ml= 4 flaskor)Rätt ska vara rätt.
    Ju det är var nog det jag menade, väldigt små glas, jag dricker mitt vin om jag nu dricker den i riktigt fina och stiliga ? halvlitersglas.

Sen kan jag bara fråga om du har lagt märke till literflaskor någon gång och vad den här ordmärkningen hade för syfte.
  • Anonym (moralpanik)

Anonym (box) skrev 2008-12-16 22:52:54 följande:

Mmmmm.... Gott med vin! Nu blev jag riktigt sugen på ett glas rött box-vin. Skål
    cheers
  • Anonym (moralpanik)

vintjej skrev 2008-12-16 23:24:18 följande:

Svar på #47Och här på FL finns det väldigt månganykterister har jag märkt. Och det är självklart upp till var och en hur mycket man vill dricka, men aldrig har jag träffat på så många nykterister som här.:)
    Glöm inte föredettingar som försöker sprida ljuset till dom ?oinsatta?.
Svar på tråden Bag in box-drickande