Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-16 21:05:06 följande:
Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:00:51 följande:
Det blir ett par glas per kväll ungefär. På lördagen kanske 3-4.Jag vet ärligt talat inte riktigt. Dels funderar jag på om det är normalt eller ptja...någotsånär normalt eller om jag måste för hälsans skull söka hjälp. (Fast jag mår ju toppen - nu ialla fall).Sen tror jag att smygandet handlar mycket om att man "får" inte njuta av vin på vardagar och absolut inte i ensamhet. Det känns lite som att...ptja...det handlar om vad som är socialt acceptabelt. Egentligen borde jag kanske inte bry mig så mycket om det men... Usch. Jag gör det.Men det känns skönt att höra olika synvinklar på drickandet.Finns det någon annan som dricker som jag? Känns det skamligt, tycker du? Eller är du helt öppen med ditt drickande?
Det måste vara väldigt små glas om du kan ta flera stycken om kvällen och få en box att räcka i en vecka
Vad som är ?normalt? kan nog diskuteras i evigheter utan att komma fram till nått, så det är bara att konstatera att det som är ?normalt? för dig kan vara nått otänkbart för en annan, för att inte slösa bort tiden och nerver så kan man nog avrunda det med dom orden.
Nej jag vet, moralpanikens sändebud som kommer på sina vita hästar anser att man inte alls får förhöja njutningen med tillbehör utan man måste berusa sig på livet för allt annat är otänkbart, har slutat ta sånt folk på alvar för ganska länge sen. Deras åsikter ska väl inte styra ditt liv?
Jag dricker när jag känner för det, väldigt sällan på dagarna och väldigt lite om det nu händer men på kvällen däremot så är det inte helt omöjligt att man häller upp ett glas kall vermouth eller flera. Vilken veckodag det sker på spelar väl ingen roll.