• sakoline

Hur ofta kan man önska att en dejt hör av sig?

Dejtade honom för 2 mån sen. Andra gången vi sågs då, sms:ade jag men han lät bli att svara på länge, och sedan berättade han att han inte ville ses mer.
    Vi återupptog kontakten igen när han ringde nu och sa att han ångrade och ville testa igen. Jag gick med på en dejt, eftersom jag blev lite förtjust i honom sist, och vi sågs i lördags efter att han sms:at. Men på kvällen var han ganska seg med sms, dvs. jag skickade sms efteråt men han svarade bara kort och med smileys...
    I söndags tog jag initiativ till att ses. Vi tillbringade natten med varann.
    När jag sms:at har han svarat, kort, glatt och artigt.
    Frågade idag om vi kunde ses och han beklagade men kunde det inte.
    Sen skriver han inga sms alls! :(
    Jag är van vid att man skickar sms ofta när man är såhär i en dejtingfas. Eller överreagerar han?
    Hur ska jag tänka? Kan man fråga ifall han bara inte är en person som inte är så ivrig sms:skrivare, hur han resonerar kring sms och telefonsamtal eller pressar jag bara honom då? Finns det dem som är intresserade av en tjej men ändå inte känner sig manad att skicka spontana sms? Eller är han bara svårflörtad och ska jag glömma honom, är det en hint om ointresse från hans sida?
    Har tänkt att låta bli att skriva alls och se när/om han skriver, eller kan det vara så att han bara är dålig på att höra av sig och att det ska hänga på mig? Är det för tidigt att sms:a och ringa ofta?

/virrig tjej som analyserar på tok för mycket?
    och som tycker det är trist att bara få svar och inget nytt

• Svar på tråden Hur ofta kan man önska att en dejt hör av sig?
  • BettyBoop 123

Min första tanke är att han inte är så intresserad, vore han det skulle han nog hört av sig oftare.

Men jag kan ha fel...

• Eisa

Mina killar har aldrig hört av sig ofta i början, skitjobbigt!!! Det kunde gå 3 dagar. Men sen har det slutat i bra, passionerade, stabila förhållanden ändå (där JAG gjort slut, haha).

• sakoline

Betty: Mm, det jag är lite tveksam inför. Men han svarar ju lydigt om än tråkigt på det jag skriver...
    Eisa: Ger lite mer hopp! Vad tror du det beror på? Att de inte har lika bråttom utan har annat i sina liv, eller att de medvetet spelar svårflörtade? Har du frågat?

• luxuriouz

Jag har dåliga erfarenheter..... en kille ja dejta i början svarade jämt på mina sms och vi pratade väldigt mycket på msn. Så han verkade helt klart intresserad. Men sen har jag märkt av hans "olust" till oss emellanåt och han har då låtit kort och kanske tråkig.. har väl gjort smajlys och så, men känns endå på något speciellt sätt hur dem skriver ibland.

Men.. vissa är bara inte bra på att skriva sms/mail osv.. vissa är inte bra på att prata i telefon. Han kanske har en dålig dag, kanske är trött, kanske är sådan som person att han inte är så engagerad??? Det är SÅ mycket det kan vara.. när man inte känner personen i fråga. Hur var han alldeles i början? Du kan ju jämföra hur han låtit tidigare med nu osv..

Han kanske inte känner sig jätte intresserad, men tycker endå de känns bra. Han kanske är en sådan som vill gå lungt fram. Kan hända han blir pressad ifall du kontaktar han för mycket.

Det bästa är kanske att låta det vara tills HAN hör av sig... man kan tro man gör det bästa med att höra av sig mycket, så dem inte ska glömma bort en, så dom verkligen ska se man är intresserad och inte tro man är ointresserad! Så funkar jag... men har dessvärre aldrig gett mig något bra att vara sådan.

• sakoline

Jag är van vid många och passionerade sms. Tycker det är tråkigt nu.
    Ibörjan? Ja, vi är ju alldeles i början egentligen. Vi sågs en dag mitt i veckan och sen någon dag senare och då var han "på" med sms och ville ses. Jag har ju berättat att jag är ledig och kan ses, men verkar inte fatta hinten.
    Dock har han sagt att han inte gillar att planera, så jag antar att han hör av sig när han vill ses - och alltså är upptagen nu så han inte kan ses, alltså hör han inte av sig.
    Nej, ska låta bli att kontakta honom och se om jag är intressant eller ej. Det är bara det att om han hör av sig och vill ses kommer jag känna mig "utnyttjad" typ "jaha nu passar det att sms:a" och jag vill inte vara arg.

• Frk Svår

Det där är ju en skitknepig fråga och jag har själv haft liknande problem. I min värld så hör man av sig ofta om man är intresserad, men det är man uppenbarligen inte i alla andras världar Träffade en kille som var såå underbar, skickade massa sms fulla med pussar och allt möjligt. Men har även träffat en kille som över msn påstått att han var småkär i mig (tyder i mina ögon på visst intresse iaf) men det kan gå veckor mellan sms:en och han kollar sällan telefonen, glömmer av att han fått sms osv.

Jag har alltid telefonen i närheten och svarar oftast direkt på sms. Men det har tydligen inte alla (som kanske har lite mer upptagna liv, haha). Vissa dröjer ett par timmar innan de svarar och hemma går jag och klättrar på väggarna för jag vill ha svar snabbare, haha. Det är såååå frustrerande!

Men jag försöker spela cool och låta han höra av sig oftare. Det brukar funka. Efter ett tag så får man sms eller så var han helt enkelt inte intresserad och då är det inte mycket att göra. Det är skitsvårt att låta bli att höra av sig, men det är nog vettigt att inte alltid vara den som hör av sig först.

• Seven Costanza

1-2 dagar efter man träffats är standard tycker jag, då tackar man för en trevlig stund och hoppas att den andre har det fint. Sedan tycker jag nog att man kan sms:a var tredje dag kanske - varje dag tycker jag är för mycket. Sedan beror det ju lite på, är man bekväm med att prata i telefon kan det vara trevligt och då kan det gå längre emellan. Min kille och jag hade känt varandra sedan tidigare och då hörts av ca en gång i veckan och när vi väl började dejta för några veckor sedan så sms:ade vi varje eller varannan dag, men inte mer än kanske 2-3 sms om dagen. Nu när vi är tillsammans hör vi av varje dag, antingen via sms eller telefon om vi inte träffas.

Jag vet absolut att det finns de som liksom frk svår skriver glämmer att de fått sms och inte svarar förrän dagar efteråt. Det tycker jag är rätt ohyfsat faktiskt; jag tycker att man bör svara inom samma dag åtminstone och jag hade nog haft svårt att passa ihop med en sådan människa.

Det är ju tyvärr ett spel och som det är nu vet han ju vra han har dig. I min värld hör man av sig några gånger i veckan om man är intresserad. Varje dag är lite överdrivet men om han aldrig själv tar initivativ hade jag gett upp, och jag tycker också att man bör höra av sig även när man kanske inte har möjlighet att träffas. Sluta höra av dig och se vad som händer.

• sakoline

indie: Jag sjönk och sms:ade igår att jag tyckte det var synd att han inte ville ses mer, och att han skulle berätta för mig om jag är ointressant. Han ringde genast upp och sa vänligt att jag tänker för mycket, och bad att vi skulle ta det lugnt.
    Sedan sa han att han inte gillade sms, för att de mest var korta och inte kunde innehålla så mycket. Medan jag älskar sms!
    Vi har ju liksom haft sex så jag hade ju önskat att han visste mer om han är intresserad eller ej.
    Men jag kom på att jag kan ju skicka ett litet, icke krävande sms och uppskatta hans svar.
    Så jag skickade ett kort glatt sms idag och fick positivt svar tillbaka, och det kan jag leva på ett tag =)
    = jag får mina sms, och han slipper skicka ett första.

Men jag ska låta honom föreslå nästa gång vi ska ses :) Fast risken finns att julen kommer och att vi inte hörs av :(

• Seven Costanza

Okej, ja då har du blottat dig så det räcker nu kanske. Du kan ju inte gå och ångra att ni haft sex, då skulle du ha väntat längre om du ser på det som något man bara gör om man är intresserad, han kanske inte alls ser det så och det är en risk man tar, men jag förstår att du känner dig lite i underläge eller vad man ska säga.

Alla människor gillar inte sms, jag älskar dem och det gör min kille också som tur är, men å andra sidan har jag fått lära honom att det gååår att prata i telefon när man är tillsammans . Före vi blev ett par kunde det gå veckor utan att vi träffades och då hördes vi bara av med sms, jag ville ringa ibland men han lät alltid så kort och ointresserad . Nu går det bättre iaf så man kan lära dem.

Det låter bra, du får vänta nu, om han inte hör av sig bara för att det är jul är han ju inte all that i alla fall.

Svar på tråden Hur ofta kan man önska att en dejt hör av sig?