• hallooj

Ett absolut MÅSTE för unga mammor i stockholms området!!!

För det första vill jag klaga lite över alla mammor som sitter här och klagar över att det är så få som har barn i samma ålder.
    Om man väljer att skaffa barn i tidig ålder tycker jag inte man har någon rätt som helst att beklaga sig. Man får ju ta konsekvenserna för sina val.
    Själv är jag 22år och mamma till en underbar 8veckors liten flicka och är hur nöjd som helst. Mitt liv har inte stannat än. Där emot finns det även babysim, föräldrargrupper och så bör man kanske hålla igång nu när man är ung så man inte förfaller för jag är fortfarande en het milf även om jag är över 20 strecket.

NU TILL DET ROLIGA!

Finns en "föräldrargrupp" för unga mammor i st: eriksplan.

Gick i en flickskola som hette EXIST för ett par år sedan där dom anordnade träffar för unga föräldrar. Kanske kan vara nått för dig som har för mycket fritid och för lite att göra.
    Varm rekomendation!

Lättaste sättet att ta sig dit är med pendeltåg till karlberg om man lyckas ta sig ner för trappen på tåget, annars går det även att ta tunnelbana eller buss. Är bara en gata att gå upp för för att komma dit från tunnelbanan. 

Hoppas ni kommer!
  • Svar på tråden Ett absolut MÅSTE för unga mammor i stockholms området!!!
  • Tvåbarnsmamma84

EXIST var jag oxå med i
    idag är jag 24år med en dotter på 3år och sonen 4 mån.
    bor i sthlm södertälje

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Marieeeee

hmm.. du verkar ha missat att xist inte finns längre.
    Brukade själv vara där varje vecka på öppna förskolan för unga föräldrar men de gick i konkurs 20 oktober 2008 så xist finns inte längre :(

• Marieeeee

Marieeeee skrev 2008-12-17 00:57:32 följande:

hmm.. du verkar ha missat att xist inte finns längre.Brukade själv vara där varje vecka på öppna förskolan för unga föräldrar men de gick i konkurs 20 oktober 2008 så xist finns inte längre. :(
    Glömde att skriva att skolan finns kvar men allt för föräldrar är borta.
  • Tvåbarnsmamma84
    så fel för det borde finnas
    jag var där då jag var 14-15år sist.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • hallooj

Tvåbarnsmamma 84... då måste du varit 2årskullar före mig. =)

Va en bra skola men han aldrig vara med i mammagrupperna men det var ju tråkigt, tror nog dom flesta unga föräldrar uppskattade det där.

Men vadå gick i konkurs?

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #5
    jepps
    hur gammal är du??
    när var du dära sist??
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #5
    ok 22år hehe ja då var jag där då du var ung
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Marieeeee

läs på deras hemsida www.xist.nu

Stiftelsen kvinnoforum gick i konkurs och eftersom xist öppa förskola och allt annat förutom den vanliga skolan ingick i kvinnoforum så fick det oxå gå i konkurs..

skit tråkigt

• hallooj

He he he... ja ja, Så ung var jag ju ändå inte.
    Tror knappast att du är så mycket skrynkligare än mig. ; )
    Och vi är ju kanske båda lite äldre idag. =)

• hallooj

Tragiskt att ingen vill lägga ut pengar för att ta tag i det hela. Var ju ändå en bra tanke bakom det hela. Men dom fick väl inte in några pengar för det, aallt det där gick väl på olika fonder eller vad det nu kallas. =)

Svar på tråden Ett absolut MÅSTE för unga mammor i stockholms området!!!