• Sofia 1983

Barnmusik på arabiska

Jag har försökt förr, och gör ett nytt försök:

Var kan man köpa barnmusik på arabiska (cd-skivor)? Någon som har tips på bra sidor/butiker?

Tacksam för svar!=)

• Svar på tråden Barnmusik på arabiska
  • MsBeauty

Ska det vara religiös musik (nasheed)?

• Haraaz

Bara sök på Arabic childrens songs... Kommer upp ganska mkt träffar... Man kan säkert ladda ner från nån sida sen kan ni ju bränna det på skiva.

• Sofia 1983

Spelar ingen roll om det är religiös musik eller inte (men anpassat för barn). Har ingen funktion för att bränna och är lost när det gäller datorer i stort, så skulle gärna hitta en butik (irl eller på nätet) som säljer den typen av cd-skivor.

• Sofia 1983
    Svar på #4
    Tack för tipset! De flesta skivorna/sångerna verkar dock vara på engelska, samt att de innehåller en hel del recitation? Är nog snarare ute efter någonting med musik och sång på arabiska. Gärna i stil med/motsvarade "imse vimse" eller "bä bä vita lamm".
  • aprilsill

Även jag intresserad av detta, vill att min son ska intressera sig mer för arabiska. Vet ni någon bra arabisk barnmusik, som passar barn? Dvs sprallig musik.

• Haraaz

Nåt i stil med detta kanske ?

• Haraaz

Denna då?

Tyckte jag var söt...

• timalillah

">

Bor du i närheten av GBG finns ju kvibergsmarknad med många stånd som säljer cd skivor på bl.a arabiska. Annars kanske det finns liknande marknader där du bor som säljer.
  • Vaniljlatte

timalillah skrev 2008-12-18 20:41:30 följande:

du i närheten av GBG finns ju kvibergsmarknad med många stånd som säljer cd skivor på bl.a arabiska. Annars kanske det finns liknande marknader där du bor som säljer.
    vad söt den var! Åh jag skulle så gärna vilja lära mig arabiska! Jag tycker det kan vara ett riktigt fint språk, vad jag förstår så är det olika på dialekter eller var man kommer från som gör "aggressiviteten" i språket (som vi svensktalande kan uppfatta) Tösens farfar brukar säga "cho malek?" (kan inte stava.. men det låter så

vad betyder Hala? och "essma?" (som sagt, har ingen aning om hur man skriver, bara hur det låter )

TS vilken bra tråd
  • timalillah
    Vaniljlatte skrev 2008-12-18 20:49:47 följande:
    timalillah skrev 2008-12-18 20:41:30 följande: vad söt den var! Åh jag skulle så gärna vilja lära mig arabiska! Jag tycker det kan vara ett riktigt fint språk, vad jag förstår så är det olika på dialekter eller var man kommer från som gör "aggressiviteten" i språket (som vi svensktalande kan uppfatta) Tösens farfar brukar säga "cho malek?" (kan inte stava.. men det låter så vad betyder Hala? och "essma?" (som sagt, har ingen aning om hur man skriver, bara hur det låter )TS vilken bra tråd
    Hon berättar sagor för barnen om andra barn så säger hon Esma esma.. alltså... hon heter hon heter så svarar flickan Hala. Alltså heter flickan i låten Hala. esma Hala Ja tycker dom är jätte fina dessa låtar gulliga.  Cho malek betyder typ vad är är det med dig men det kanske du redan visste
  • Vaniljlatte

timalillah skrev 2008-12-18 21:01:04 följande:

Hon berättar sagor för barnen om andra barn så säger hon Esma esma.. alltså... hon heter hon heter så svarar flickan Hala. Alltså heter flickan i låten Hala. esma Hala Ja tycker dom är jätte fina dessa låtar gulliga.  Cho malek betyder typ vad är är det med dig men det kanske du redan visste
    ah! Tack! då kan jag svara det om någon frågar när vi åker på semester till släktingarna.. Esma Alicia alltså *glad*

jag visste att Cho? var vad? men inte resten.. tack för dina svar! Nu ska jag inte kapa tråden mer..
  • timalillah
    Vaniljlatte skrev 2008-12-18 21:03:49 följande:
    timalillah skrev 2008-12-18 21:01:04 följande: ah! Tack! då kan jag svara det om någon frågar när vi åker på semester till släktingarna.. Esma Alicia alltså *glad* jag visste att Cho? var vad? men inte resten.. tack för dina svar! Nu ska jag inte kapa tråden mer..
    Fint namn BTW
  • UmmAlina

Denna ar helt underbar....=)

• Habiba

Denna låt älskar min ungar
    Baba Fein = Var är pappa?

• InteHayati

Men hon vill ha tips på butik hon kan beställa från nätet eller irl..

Be the change you wish to see in the world
  • Sofia 1983

Bra tips allihopa! Men gärna om någon har förslag på var man kan köpa fysiska skivor=) Som sagt, på nätet eller irl (sthlm). Jag har kollat med Bokspindeln på Odenplan (som säljer barnmusik på olika språk), men attans attans, de hade ingenting på arabiska. Kom igen tjejer! Mer tips!

Svar på tråden Barnmusik på arabiska