Inlägg från: Charlie74 |Visa alla inlägg
  • Charlie74

    Här tipsar vi om billig mat - Recepttråd!

    PASTASÅS MED ÄDELOST
    En trekant ädelost (blå el grönmögel)
    Två tomater
    En lök
    En burk creme fraiche

    Hacka lök och tomat och fräs upp. Smula över ädelosten. Häll över creme fraichen och skjud några minuter.
    Serveras till pasta som pastasås eller som god sås till grillat.

  • Charlie74

    Macaroni & cheese
    kokta makaroner
    vit bechamelsås med ost i (ostsås)
    stekt bacon
    riven ost (gärna smakrik)
    strimlad purjolök som frästs först

    Blandas i en gryta och värms upp. Hälls ner i en gratängform. Riv ost över och gratineras i ugn.

    Barnen älskar detta (och jag med)!!! Lika gott dagen efter i matlådan och helt äggfritt.

  • Charlie74

    Tonfisksås
    2 burkar tonfisk (ica 2st/25:- nu)
    1 burk creme fraiche naturell (ca 10
    3msk chilisås
    salt,svartpeppar, ev fiskkrydda

    Låt puttra några minuter.
    Serveras gärna med (ev färsk) pasta, avocado, sallad, tomater, eller till bakad potatis. Fungerar som fyllning i baguetter också.
    Räcker till vår familj på fyra personer och två matlådor till dagen efter.
    Smakbetyg från vår familj: 5+

  • Charlie74
    Svar på #53
    Bus mamma skrev 2009-01-20 22:41:45 följande:
    jag gjorde en billig pasta med tomt o ostsås m skinka i tog krossade tomater 500g o tre klyftor vitlök värmde det på spisen. när det har kokat upp hällde jag i ostså tre paketer låte det koka upp sen la jag i strimlad skinka. till detta serverade jag markeroner hjul. barnen älskade det. runt en 35 kr billigare kan det ej bli. lycka till
    Vilken ostsås köper du? Keldas kostar ca 20:-/paket hos mig. Iofs billigast att göra egen på bechamelsås och riven ost.
  • Charlie74

    Charlie74 skrev 2009-02-07 10:48:55 följande:


    Svar på #53Bus mamma skrev 2009-01-20 22:41:45 följande: Vilken ostsås köper du? Keldas kostar ca 20:-/paket hos mig. Iofs billigast att göra egen på bechamelsås och riven ost.
    FÖRLÅÅÅT
Svar på tråden Här tipsar vi om billig mat - Recepttråd!