• NeA 84

hur få bort mina pormaskar.?.. :-S

jag har typ hela min vuxna tid haft pormaskar på hakan och näsan,..å lite ut på kinderna. ibland är det värre, ibland syns dom knappt.

det är inte så att jag har mycket finnar...bara pormaskar.
    kan man få bort det? hur?

jag vill verkligen bli av med det...tycker det känns så ofräscht. en fördel är att jag har fräknar som döljer det lite, men ändå liksom...Fundersam

• Svar på tråden hur få bort mina pormaskar.?.. :-S
  • NeA 84

vad kan de kosta?

Petrah skrev 2008-12-17 19:29:40 följande:
    Det bästa är ju att gå till en salong och göra en portömmning. Det gör jag. du känner dig jättefräsch och len och fin efteråt.
  • pumpkinpie

Såg att det fanns som små batteridrivna pordammsugare på Amazon en gång när jag surfade runt där. Har för mig att det var från rätt vanliga märken som Braun tex. Har ingen aning om de funkar, men det låter ju som en bra ide i teorin

• Petrah
    NeA 84 skrev 2008-12-17 19:32:15 följande:
    vad kan de kosta?
    Det är rätt dyrt, jag brukar ge runt 550 kr. men kan även kosta 1000 kr. men dt beror på vart man går och bor.
    Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah
    pumpkinpie skrev 2008-12-17 19:36:27 följande:
    Såg att det fanns som små batteridrivna pordammsugare på Amazon en gång när jag surfade runt där. Har för mig att det var från rätt vanliga märken som Braun tex. Har ingen aning om de funkar, men det låter ju som en bra ide i teorin
    va är dt för nått??
    Wild, Raw and Beautiful
  • NeA 84

ja..de kosta lite då. är ju inte direkt tät om man säger så...

Petrah skrev 2008-12-17 20:08:18 följande:
    Det är rätt dyrt, jag brukar ge runt 550 kr. men kan även kosta 1000 kr. men dt beror på vart man går och bor.
  • Petrah

nä jag vet dt är dyrt. men önskar dig i julklapp. annars är dt svårt att få bort dom.

Wild, Raw and Beautiful
  • mm m

letade men hittade ingen pormasksugare.. Nåhon som kan berätta lite mer.

• NeA 84

är nyfiken jag med

mm m skrev 2008-12-17 20:28:26 följande:
    letade men hittade ingen pormasksugare.. Nåhon som kan berätta lite mer.
  • Ysolla

Pormasksugare?
    Fy vad äckligt det lät haha
    Fast funkar det så varför inte...har aldrig sett dock.

• NeA 84

jag ser framför mig en dammsugare i miniformat med sån där lustgasmask som suger tag i ansiktet...haha

Ysolla skrev 2008-12-17 21:04:04 följande:
    Pormasksugare? Fy vad äckligt det lät haha Fast funkar det så varför inte...har aldrig sett dock.
  • Ysolla
    NeA 84 skrev 2008-12-17 21:09:10 följande:
    jag ser framför mig en dammsugare i miniformat med sån där lustgasmask som suger tag i ansiktet...haha

Hehehe och vidriga slurpljud såfort den får ta i nått att suga upp!
    Bläää...

nee jag kör på aspirinmasken istället.

Ett tips när man använder den är att ta på den när man har duschat så porerna är öppna.

Det ska vara nått ämne som heter blablanåntingsalicylsyra tror jag...

Det finns även i vissa hudvårdsprodukter mot oren hud fast det är mer koncentrerat i värktabletterna.  

• pumpkinpie

www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw%3Daps&field-keywords=porecleaner&x=0&y=0

Jag sökte på porecleaner och hittade de här. Har dock aldrig testat, men läs recenssionerna oc se vad de säger om dem.

Svar på tråden hur få bort mina pormaskar.?.. :-S