• fröken73

semper mjölkfri gröt

Någon som vet om man kan få sempers mjölkfria gröt på recept, så att man får rabatt via högkostnadskortet. Den är ju tokigt dyr.

• Svar på tråden semper mjölkfri gröt
  • TUA

fråga er läkare om det,men jag har inte hört någon som har det ännu iaf,men så har ju inte gröten funnits så jätte länge heller.

• lugna gatan

Jag frågade vår bvc-sköterska förra veckan och hon sa att det kunde man inte. Undrar om hon hade rätt, står det nåt om det i fass?
    Vi får Nutramigen på recept, och egentligen så borde man väl kunna få gröten på recept. Har för mig att glutenintoleranta barn kan få en hel del livsmedel på recept, kex bla.?

• Mamma och Mor

Nej, man kan inte få Sempers mjölkfria gröt på livsmedelsanvisning. Det är inte så självklart alltid vilka produkter som är förskrivningsbara och inte, det kan kännas ologiskt. Men, Sempers mjölkfria gröt kan man inte få på recept alltså.

Dock tror jag att man kan få "poäng" på den gröten om man har apotekets pluskort, och då längre fram få rabattkuponger när man uppnått ett visst belopp köpta produkter på apoteket.

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
Svar på tråden semper mjölkfri gröt