• LaHabana

bröst som läcker?

ur min ena bröstvårta har jag märkt att det läcker genomskinlig vätska, blir som små fläckar på tröjan. sen blir det hårt på tröjan där det läckt. ska det vara så? eller är det var eftersom det blir hårt på tröjan? är i vecka 19 nu.

• Svar på tråden bröst som läcker?
  • sAiLe05

Du läcker bröstmjölk. Köp såna där amningsinlägg och stoppa i behån. Glad

Elias o Elvin
  • Armani

Heeelt normalt att börja läka tidigt Började själv läka i v 17, olika sånt där, vissa läker inget alls.

(¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • LaHabana

men det är ju bara helt genomskinligt? är det så hela tiden till förlossningen eller? genomskinligt menar jag? Tack för svaren :)

• sAiLe05

kan även vara lite halvgult tjockt.

Elias o Elvin
  • Jordgubbstjejen

Det där låter precis som för mig, är i v 27 nu men mina började läcka omkring v 19-20 har jag för mig (dom läcker fortfarande samma mängd som då). Är lite genomskinligt men det som torkat ser däremot ut att vara lite gulaktigt.

• Rockenrola

ja läcker oxå.. men sen så kliar vårtgårdarna väldigt mycke me...
    får nån av er en lukt från läckaget?

• ToKar

I vecka 18 så läckte jag genomskinlig vätska, nu i vecka 27 så börjar det komma vit vätska, så det där genomskinliga är nog stadiet innan man läcker bröstmjölk

• LaHabana

Rockenrola skrev 2008-12-18 13:15:28 följande:

ja läcker oxå.. men sen så kliar vårtgårdarna väldigt mycke me...får nån av er en lukt från läckaget?
    Mina kliar oxå nåt enormt. luktar dock ingenting. tror jag :P'

Tack för alla svaren :D
  • Mazy

hej!
    jag har oxå börjat läcka! häromdan så läckte jag igenom två tröjor på kvällen..men idag har det vart lugnt..e väl bara att vänja sig:)
    e i v 23

• LaHabana

jag har börjat använda bh hemma med inlägg. vanliga bomullspad. men hatar att använda bh, då mina bröst blivit så stora som 70 G!
    Så det är bara jobbigt och åtsittande. någon som vet om man kan köpa något annat bra?

• Emelie09

En till. Är i vecka 24 och det kommer genomskinlig/vit vätska ur brösten men mest ur det ena.

• babyhappy

Åh, jag har exakt samma grej och började undra om det inte var lite tidigt!? Är i vecka 19 och för c:a en vecka sedan började det läcka genomskinlig vätska, som blir "hård" när den torkar. Ser gul ut i färgen också. Igår när jag låg ner och det blev tryck på utsidan av bröstet kom en liten il av vätska längs bröstet.... jag får nog investera i bröstinlägg så att det inte läcker igenom tröjan, hi hi.

• LaHabana

babyhappy skrev 2009-01-02 16:16:31 följande:

Åh, jag har exakt samma grej och började undra om det inte var lite tidigt!? Är i vecka 19 och för c:a en vecka sedan började det läcka genomskinlig vätska, som blir "hård" när den torkar. Ser gul ut i färgen också. Igår när jag låg ner och det blev tryck på utsidan av bröstet kom en liten il av vätska längs bröstet.... jag får nog investera i bröstinlägg så att det inte läcker igenom tröjan, hi hi.
    Ja precis, så får jag oxå, men det är tydligen väldigt vanligt. men man får se det som ett tecken på att allt e bra o bebis växer :)
    Lycka till
  • Underbaring

Helt normalt, som många skriver..
    För egen del började det komma genomskinlig vätska i v 14. Nu i vecka 18 är den lite gulaktig. Mår så illa hela tiden så jag har jättemycket problem att ha bh då det trycker på så obehagligt (hur lös den än är knäppt) Hoppas det ska gå över snart så man kan köra sådana där skydd för att slippa fläckar..

• LaHabana

Underbaring skrev 2009-01-02 16:46:49 följande:

Helt normalt, som många skriver..För egen del började det komma genomskinlig vätska i v 14. Nu i vecka 18 är den lite gulaktig. Mår så illa hela tiden så jag har jättemycket problem att ha bh då det trycker på så obehagligt (hur lös den än är knäppt) Hoppas det ska gå över snart så man kan köra sådana där skydd för att slippa fläckar..
    Jo, ja har samma problem, mina bröst har växt så mkt, så är obehagligt att ha bh tycker jag.
    men ska det inte finnas nån sorts top på tex apoteket man kan köpa? har hört nåt om det, nån som vet??
  • LOVA08

jag läckte också tidigt och hela vägen till fl, vet inte om det är orsaken, men jag har haft väldigt lätt med amningen. Inget problem att få det att rinna till direkt, mycket mjölk i brösten så bebis är nöjd. När jag ammar rinner det även ur det andra bröstet o jag samlar dropparna (blir en del) att frysa in tills dess att det kan behövas.
    Bebis gick knappt ner i vikt ngt alls de första dagarna då de brukar gå ner 10% för råmjölken förvandlades till vanlig väldigt snabbt.
    Detta är alltså meningen att visa att det kan vara positivt att läcka mycket!:)

bloggar om att bli mamma på: babybloggaren.blogspot.com
  • NellieB

Jag köpte en sådan topp på apoteket förra graviditeten. Den var mjuk och skön men jag tyckte den var ganska liten och satt åt ändå. Kommer iof inte ihåg om det fanns olika storlekar. Den var otroligt stretchbar men var lite krånglig att få på sig.

• Armani
    LaHabana skrev 2009-01-03 13:25:45 följande:
    Jo, ja har samma problem, mina bröst har växt så mkt, så är obehagligt att ha bh tycker jag. men ska det inte finnas nån sorts top på tex apoteket man kan köpa? har hört nåt om det, nån som vet??
    Jag köpte en sån för att ha på nätterna då jag ammade min dotter men upplevde den oxå som att den var i minsta laget och rätt slapp, fick inte det stödet jag ville ha. Då tror jag en mjuk sportbh/top kanske kan vara skönare.
    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden bröst som läcker?