• tornedarling

handläggning pågår antagning till högskola

jag har sökt in till högskolan, nu till våren 2009 och fick mitt första antagningsbesked där det står att jag är struken från det programm jag varit intresserad av (blandannat som sjuksköterska prio 1 och även som psykolog prio 2)

men då var jag in och sökte på andra kurser och programm, som jag inte sökt från början, och lade då in dessa som prio 1 och 2

alltså jag gjorde en sen anmälan

men nu när jag är in och tittar på www.studera.nu

står det att hanläggning pågår även vid de programm jag var struken i från

alltså jag fattar noll

någon som kan förklara vad detta innebär

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-17 22:21
    det jag vill ha svar på är om jag fortfarande är med i leken

• Svar på tråden handläggning pågår antagning till högskola
  • hot fuss

varför var du struken då? saknade du behörighet?

de gamla programmen kommer du inte komma in på om du ströks från början.

men de nya du sökt kanske du har ngn chans på. det beror ju på om de hade tillräckligt med sökanden där. men det får du veta i januari nu.

anledningen till att det står att de handlägger de gamla programmen är nog bara för att de handlägger hela ditt ärende igen. men eftersom du ströks från början så uppnådde du inte kraven där o kommer inte göra det igen.

• Tyche82

Varför är du struken? Har du tillräcklig behörighet?

♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • tornedarling

jepp stämmer har inte tillräcklig behörighet

• Tyche82
    tornedarling skrev 2008-12-18 08:27:22 följande:
    jepp stämmer har inte tillräcklig behörighet
    Då är du garanterat inte med i leken. Däremot kanske du kan ha en chans på dom andra kurser och program du sökte.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • hot fuss

fast sen ansökan innebär väl oxå att man är på tur att tas in efter att de som sökt i tid fått sina platser. så det beror på om de fyllde utbildningarna med de sökande i första o andra urvalet.

• fredrikannsofie

hot fuss skrev 2008-12-18 10:05:41 följande:

fast sen ansökan innebär väl oxå att man är på tur att tas in efter att de som sökt i tid fått sina platser. så det beror på om de fyllde utbildningarna med de sökande i första o andra urvalet.
    Ett förtydligande: man kommer aldrig in om man är obehörig, även om det finns platser kvar på utbildningen.
Svar på tråden handläggning pågår antagning till högskola