• Little Ms Chatterbox

Vilka effekter såg du hos dig och ditt barn när ni började med Omega-3?

Det här är den 3:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html 
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html

• Svar på tråden Vilka effekter såg du hos dig och ditt barn när ni började med Omega-3?
  • gohappy

Zander o Cayenne: 
    glömmer att jag har pluskonto & glömde lägga dej i adressboken efter att jag skivit till dej!
    Men nu har jag 1 till favorittråd..
    Säg till om du vill kika in !

Dom 4 finaste underverken har jag äran att vara mamma till.
  • Little Ms Chatterbox
    gohappy skrev 2008-12-20 13:53:35 följande:
    Zander o Cayenne: glömmer att jag har pluskonto & glömde lägga dej i adressboken efter att jag skivit till dej!Men nu har jag 1 till favorittråd..Säg till om du vill kika in !
    Hej! Jag letade upp en tråd du hade skrivit i med hjälp av sökfunktionen, så jag svarade dig där eftersom jag inte kom in hos dig. Har du läst det svaret i den tråden eller ska jag länka till den?
    Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • gohappy
    Zander O Cayenne skrev 2008-12-20 14:14:23 följande:
    Hej! Jag letade upp en tråd du hade skrivit i med hjälp av sökfunktionen, så jag svarade dig där eftersom jag inte kom in hos dig. Har du läst det svaret i den tråden eller ska jag länka till den?
    Nej ...hänger med i mina favoriter, men stort tack iaf!
    Dom 4 finaste underverken har jag äran att vara mamma till.
  • Pysen

Jag har börjat ge min 14 årige son Eye-q pga hans koncentrationssvårigheter, hoppas de hjälper honom!

• Esska

Jag har en tjej på nyss fyllda 2 år som i stort sett har fått Omega 3 sedan hon föddes. Eller nåja, sedan hon var 3 månader och hon fick ersättning, som numera är tillsatt med Omega, och senare har fått oljan i gröten/vällingen.

Jag har därför lite svårt att jämföra före med efter, men här kommer några karaktäristiska på henne:
    * Har en enorm koncentrationsförmåga OM HON VILL, på förskolan står hon och målar i 30min-45 min varje morgon. Vilket är ovanligt att barn gör i den åldern.
    * Begynnande matteintresse, kan redan räkna till 15 på egen hand
    *Bra aptit, äter ofta två portioner mat
    * MEN sover dåligt, vaknar ofta under natten och somnar ALDRIG om om hon vaknar efter kl 4.30
    * Har ett humör som får mig att trilla baklänges av stolen och som tyvärr skrämmer upp de i omgivningen som har sett henne få sina utbrott... Förhoppnignsvis beror detta på att hennes språk inte har lossnat ännu.

Tjejen får nu Eye-q och tar gärna emot tips på vad hon egentligen ska äta för Omega för att få henne att sova lite bättre och få hennes humör att bli lite bättre.

• FruBes

vilken smak är lättast att få i era barn? har provat den naturella och de funkade inte

• Little Ms Chatterbox
    Svar på #7
    Dottern får Eskimo kids med apelsinsmak, det verkar som om hon inte är så förtjust i smaken men tar det ändå. De dagar som hon trilskas brukar jag ge henne en kapsel från frittflyt.se Den är inte smaksatt och hon tuggar sönder den utan några miner alls, bläää tycker jag Jag har haft kapslar från vitalas.com ,de var svagt smaksatta med pepparmint, de gillade sonen. Båda de märkena innehåller bara Omega-3 och inte Omega-6.
    Sonen gillar inte att tugga sönder kapslarna så vi sticker hål på dom med nål klämmer ut på sked och häller på lite yoghurt, det går bra. Han får Mor-EPA mini junior och Eye Q tuggisar, de är smaksatta med jordgubbssmak.
    Märket Efalex har med Skogsbärssmak och Eskimo kids finns även med Tutti Frutti.
    Sonen vet att han behöver Omegan så han säger vad han gillar och inte gillar, det är ju lättare. Vi har testat flera olika sorter och metoder men det här med yoghurt funkar bäst. Dottern är det full show varje dag, det är små plastfigurer som hjälper till att öppna flaskan och de åker kana på skedskaftet, allt för att få i henne. När hon blir äldre får vi väl fråga hur hon vill ha det men till des så...

Har du testat att ge tillsammans med tex yoghurt?
    Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • mina små kämpar

jag har en dotter som varit heltokig i skolan inte kunnat sitta still ej kunna koncentrera sig, otroligt ful i mun,
    hon har blivit utredd för ev diagnos men de sa att hon hade ingen sådan utan hennes sätt har att göra med flera traumatiska händelser. detta har varit så jobbigt skolan ringer jämt en massa m´öten arga föräldrar mm
    så läste jag har på fl om omega3
    jag visste inte att det kunde hjälpa för sånt här men tänkte jag ger det en chans och började ge henne det

efter  1v såg jag resultat hon slutade bli så fruktansvärt arg
    efter 2 v reagera skolan -vad är det som har hänt
    även bup reagerade över att hon verkade så lugn

allt detta pga omega3 jag är så glad att vi vågade testa denna, ett tag åkte hon till mormor och glömde omega3 hemma såg klar försämring på ett par dagar som dock försvann när vi började igen

jag är så glad att vi provade för jag har fått tillbaka den dottern jag visste fanns där innan allt jobbigt hände henne

• solskina

Jag har inte tagit det själv, men ger det till sonen med add fungerar utmärkt på koncentrationen mm.
    eye q. vi har haft ett uppehåll på lovet och han säger själv att han vill ha dom, men han vill ha rinnande med vanilj.

Svar på tråden Vilka effekter såg du hos dig och ditt barn när ni började med Omega-3?