spricka i bröstvårtan, kan man amma?
Jag har en spricka/grop i bröstvårtan med var i..kan man amma ändå? Fast det gör väldans ont!!!
Jag har en spricka/grop i bröstvårtan med var i..kan man amma ändå? Fast det gör väldans ont!!!
Ja det borde man kunna. Har för mig att bröstmjölk har lite läkande effekt
Ja d uska fortsätta amma. var/blod är inget farligt utan läkande för bröstet, har jag fått höra av min bm iaf
du kan mjuka upp dem lite granna med varmt på brösten och pumpa ut lite mjölk först så gör det inte lika ont sen finns det amningsnapp på apoteket som underlättar vid sprickor och sår på brösten.
det är nog inge nfara men skulle ringa till sjkuhusrådgvningen eller bb alt bvc o fråga
det va ju va en infektion o baktriell varbildande i såret o det är kanske inte så bra att liten får i sig. ifall du måste käka medisin för att få bort infektionen ..
Ja, det är inte farligt för barnet. Men du borde nog söka läkare för bröstet, gärna på en amningsmottagning. Det kan vara en bakterieinfektion som behöver behandlas med tex antibiotika eller någon salva.
Var väldigt noga med att barnet har ett stort och bra tag om bröstet, så att inte såret förvärras. Om såret sitter mitt på bröstvårtan ha taget oftast varit för litet. Det är mycket teknik som spelar in.
Lycka till och krya på dig!