Inlägg från: Miss Emelie |Visa alla inlägg
  • Miss Emelie

Vart lite nyfiken. Är det många av oss som gjorde för ett årsedan, som satt igång bebisverkstaden? Mest nyfiken för att se om op gjorde nån skillnad för er. Eller kanske skall fråga, om ni märkt skillnad på era hinder, om ni förstår mig rätt. Ni kan ju inboxa mig om det känns lite för öppet om att prata här.

• Miss Emelie

Sannaa skrev 2008-12-18 10:34:32 följande:

primperan fick vi väl på SÖS?men de gjorde mig helt snurrig och väck i kolan Jag hade lätt för att bli gravid innan op. blev gravid på minipillier med Stella.denna lilla bebis kom till på första försöket. så jag kan inte säga att open gjort varken till eller från.dock äter jag HELA tiden. konstant. och det känns jobbigt. magen måste jobba när man är opad mäker jag.
    så heter det ja=)
  • Miss Emelie

vill bara faktiskt ge ...vad skall man säga. Kan ju bara beräta hur det gick för mig i skottland. där är det jätte svårt att äta nyttigt, och jag gick faktiskt upp 5 kg. detta 10 mån efter op. så man bör tänka på vad man äter. och då vart jag inte ens extremt onyttig.... sen gick jag ner det, med hjälp av stadig frukost, lunch frukt och 2 nutrilett om dagen. och mina prover såg bara bra ut. men då åt jag bra mat.

Anna sol! varför äter du maten på kvällen? det är på morgonen man behöver bra och ordentlig mat. ät istället frukost. lunch och avsluta med 2 nutrilett.

• Miss Emelie

kommer in och skryter lite. Har idag 10 kg kvar till målvikt. känns helt sjukt att säga. istället för 63 som jag hade ibörjan. kan bara beskriva det som sjukt.

• Miss Emelie

Jag har satt min vikt på 65 kg. Jag är 162 cm. Då har jag ett normalt bmi. Mitt sista fläsk sitter kvar på magen, därför vill jag gå ner de sista 10 kg, annars är jag nöjd på 75.

• Miss Emelie

Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-08 10:50:41 följande:

Så där ja.. 1 år48,7 kilo borta65,4 kilo totalt borta.1,6 kilo kvar till mitt mål4,6 kilo kvar till BMI 24,8 Riktigt najs faktiskt!!!
    Bra jobbat=)
  • Miss Emelie

kikkilina skrev 2009-01-08 12:59:13 följande:

hej läser alltid tråden men skriver sällan.jag hoppas alla förstår att alla inte går ner 40-50 kg på ett år.jag gjorde min gbp i februari och har bara gått ner ca 20 kg.min högsta vikt var 2007: 115,4 kg men hann gå ner till 108,7 kg vid open 2008.gick ner 6 kg 1:a veckan efter op men sen har det segat sig.har stått helt still sen i juli.pendlar hela tiden mellan 85-87 kg och det är alldeles för mycket för mig som bara är 160 cm.jag avundas alla er som går ner mycket och tycker det är jättebra för er. finns det fler här i tråden som är som jag och inte gått ner så mycket?
    HUr äter du? motionerar du mycket? dricker du mkt?
  • Miss Emelie

Felicia6 skrev 2009-01-11 20:55:46 följande:

sussiesnus, om det är jättejobbigt så prata med din dietist så kanske du får äta vanlig mat ist.Jag klarade inte av mitt flyt så jag fick okej av min dietist att äta vanlig middag fast med speciella riktlinjer då såklart. Euhhmm.. Nån som tar shotar efter open? Klarar ni av det?Jag var på fest igår och vart väl rätt full, men sen tog jag en shot ute på krogen och 1h efter så dunka det till i skallen och sen började jag må sååå illa o spydde typ 20min (fast inget kom ju såklart). Fortsatte spy då jag kom hem och mådde pyyyton. Idag har jag oxå mått riktigt dåligt och spytt några gånger.har aldrig varit så innan för mig. jag har varit lite småbakis förut dan efter, men aldrig spytt varken samma kväll eller dan efter jag partat
    jag kan ta shotar, men undviker helst. Tycker att det bränns i magen när jag tar den.
  • Miss Emelie

wimla skrev 2009-01-11 21:32:26 följande:

HejHar en fråga, den har säkert kommit upp förut men ställer den igen.Om man väljer att göra en OP privat, måste man ta ett lån på banken o betala av hela summan på engång eller kan man få lägga upp en avbetalningsplan till kliniken? Hoppas nån förstår:)
    Du får kolla med de privata klinikerna. Oftast kan man ta ett lån där.
  • Miss Emelie

åhh är så arg.
    Det hela började när jag och sambon flyttade hit. Han känner en tjej som bor i detta huset. Hon är ensamstående, har 3 barn, men bara två bor hemma. Hon kom alltid ner till oss, när jag inte var hemma. Och var jag på väg hem, vart honh alltid tvungen att gå hem. Fick redan då en bad feeling.
    Sen träffades vi tillslut, eftersom min sambo ville att jag skulle träffa henne. Väldigt speciell människa. Hon kommer hit, sätter sig i soffan. Är ju inte så konstigt. Men hon har med sig sina 2 barn. en 6 åring, som gör som hon vill. Går i skåpen och kylskåpet. och en tvååring som verkar retarded. Han är som en 1 åring. Grinar för allt, och hon tar upp och gullar med honom vid varje litet pip. Jag har ingen förståelse för hennes uppfostran överhuvudtaget. och vad som än händer, säger hon inget. Barnen beter sig hur som helst här. Anyway. Hon genomgick samma op som mig för en månad sen. Och skiter typ i det mesta som är viktigt. Jag har poängterat detta för henne. Jag hälsade på henne på sjukhuset och hjälpt henne med frågor. Vi hämtade henne på sjukhuset. Hon ringer min sambo så fort hon behöver hjälp med något. Stop i avloppet. Hon ringde för att få hjälp att bära tvätt när hissen vart sönder, 3 trappor. Jag tycker hon har ett lite diva beteende.
    så, hon har vart här 3-4 gånger med barnen. När barnen är här, får de mat, dricka, allt de vill ha. Jag sätter på film, kollar dem, gör allt de behöver hjälp med. Oftast brukar min bonus även sitta och gosa med mig när de är här.
    2 gånger när hon har vart här, har jag kommit hem från jobbet, och vart trött, men ändå inte sagt nått, när hennes lille unge skrikit 2/3 av tiden de spenderar här. MIn sambo har dock sagt till henne, att han inte kan skrika jämnt när han är här, och att hon borde skärpa sig med allt gullande.
    Tillslut Vart hon häri lördags. Jag åt riskakor, och barnen fick varsin med. å Sen vart paketet slut, och jag hade ett till i skafferiet, men tyckte att vi inte behövde äta mer. Barnen hade redan ätit kaka. Då går hennes 6 åring in i mitt skåp, och säger att hon vet att det finns mer, och att hon skall ha mer. Jag säger till henne, att hon går inte i mina skåp. Hon bor inte här och det räcker.

Igår fick sambon ett samtal av grannen. Tydligen är jag en barnhatare. Hon tycker det är jobbigt att vara här, när jag är här. Hon känner sig obekväm, och hon tycker mitt ansikte säger att jag hatar barn. Kul tjej. Tydligen märks det att jag är ung med, eftersom jag frågat om hennes barn. De har 3 olika pappor och den äldsta bor hos sin pappa. Och frågar man sånt, är man tydligen omogen.
    Jag är as förbannad, och sa bara till sambon, som för övrigt försvarade mig i telefonen. Att jag tycker hon har gått för långt. Att hon inte skäms, komma hit och låtsas vara en vän, och sen ringa ocg snacka skit till sambon. problemet verkar mer vara att hon vill vara själv med min sambo. Så har det kännts hela tiden, och nu känns det som jag har fått bevis för det. Det roliga är att alla i min närhet vet hur mkt jag tycker om barn, och hur kär jag är i min lilla bonus...

• Miss Emelie
    Anna Paulita skrev 2009-01-18 22:03:56 följande:
    Ni som är opererade, reagerar ni på stark mat? Jag åt thaimat till middag och den var rätt stark, nu ä rmin mage i uppror...jag vet inte om det bara är en tillfällighet eller om det är så att min mage inte klarar den starka maten länge...
    inga problem emd stark mat!! Beror kanske på att jag äter det rätt ofta. Om du bara äter ibland, kan det ju vara orsaken.
  • Miss Emelie

Jennnie skrev 2009-01-21 23:15:37 följande:

Miss Emelie skrev 2009-01-21 22:22:10 följande:
    Det är verkligen en stor skillnad, och jag har ju sett dig IRL också och vet att du är jättefin (såg dig en gång när du handlade på City Gross för ett halvår sedan kanske?)
    Jasså?? nu kommer det fram att man har en hemlig stalker*hehe* Men tack i alla fall=)
  • Miss Emelie

lindarius skrev 2009-01-21 23:56:41 följande:

Miss Emelie " Shit " vilken skillnad. Alltså jag vill också när man ser såna bilder som på dig. Då blir man bara så inspirerad att få den här operationen...Du är jätte fin tjejen..Samtidigt som jag ändå är tok rädd för att jag ska må pytonorm...
    Jag tänkte så här innan. Det kan inte bli värre än livet är nu. Så varför inte chansa. och kanske må hur bra som helst efter? låt inte din rädsla styra ditt liv!
  • Miss Emelie

lotusblomman66 skrev 2009-02-14 18:38:45 följande:

Är det från Hennes & Mauritz du ska beställa kläder? För i sådana fall så heter ju deras märkte för oss lite större kvinnor generous. Då motsvarar stl 46 just 46. Kanske har förstått din fråga fel!! Då ber jag ursäkt.
    Hm´s större märke heter BIB
    Generous hittar du på lindex...
  • Miss Emelie
    Nuttans Mamma skrev 2009-03-04 09:17:00 följande:
    Sannaa: Hur tycker du det funkar att vara gravid efter magsäcksoperation. Iofs inte så längesen du gjorde den.. men ändå.. Hur fungerar det med mat å så? Som innan du blev gravid? Extra kosttillskott du måste ta å så?
    får man komma in hos dig?
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass