Gbp=Gastric bypass
kikar in
kikar in
Vart lite nyfiken. Är det många av oss som gjorde för ett årsedan, som satt igång bebisverkstaden? Mest nyfiken för att se om op gjorde nån skillnad för er. Eller kanske skall fråga, om ni märkt skillnad på era hinder, om ni förstår mig rätt. Ni kan ju inboxa mig om det känns lite för öppet om att prata här.
jag fick nått utskrivet mot illamående. Nått på p. promezan kanske?
Sannaa skrev 2008-12-18 10:34:32 följande:
vill bara faktiskt ge ...vad skall man säga. Kan ju bara beräta hur det gick för mig i skottland. där är det jätte svårt att äta nyttigt, och jag gick faktiskt upp 5 kg. detta 10 mån efter op. så man bör tänka på vad man äter. och då vart jag inte ens extremt onyttig.... sen gick jag ner det, med hjälp av stadig frukost, lunch frukt och 2 nutrilett om dagen. och mina prover såg bara bra ut. men då åt jag bra mat.
Anna sol! varför äter du maten på kvällen? det är på morgonen man behöver bra och ordentlig mat. ät istället frukost. lunch och avsluta med 2 nutrilett.
kommer in och skryter lite. Har idag 10 kg kvar till målvikt. känns helt sjukt att säga. istället för 63 som jag hade ibörjan. kan bara beskriva det som sjukt.
Jag har satt min vikt på 65 kg. Jag är 162 cm. Då har jag ett normalt bmi. Mitt sista fläsk sitter kvar på magen, därför vill jag gå ner de sista 10 kg, annars är jag nöjd på 75.
Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-08 10:50:41 följande:
kikkilina skrev 2009-01-08 12:59:13 följande:
Felicia6 skrev 2009-01-11 20:55:46 följande:
wimla skrev 2009-01-11 21:32:26 följande:
åhh är så arg.
Det hela började när jag och sambon flyttade hit. Han känner en tjej som bor i detta huset. Hon är ensamstående, har 3 barn, men bara två bor hemma. Hon kom alltid ner till oss, när jag inte var hemma. Och var jag på väg hem, vart honh alltid tvungen att gå hem. Fick redan då en bad feeling.
Sen träffades vi tillslut, eftersom min sambo ville att jag skulle träffa henne. Väldigt speciell människa. Hon kommer hit, sätter sig i soffan. Är ju inte så konstigt. Men hon har med sig sina 2 barn. en 6 åring, som gör som hon vill. Går i skåpen och kylskåpet. och en tvååring som verkar retarded. Han är som en 1 åring. Grinar för allt, och hon tar upp och gullar med honom vid varje litet pip. Jag har ingen förståelse för hennes uppfostran överhuvudtaget. och vad som än händer, säger hon inget. Barnen beter sig hur som helst här. Anyway. Hon genomgick samma op som mig för en månad sen. Och skiter typ i det mesta som är viktigt. Jag har poängterat detta för henne. Jag hälsade på henne på sjukhuset och hjälpt henne med frågor. Vi hämtade henne på sjukhuset. Hon ringer min sambo så fort hon behöver hjälp med något. Stop i avloppet. Hon ringde för att få hjälp att bära tvätt när hissen vart sönder, 3 trappor. Jag tycker hon har ett lite diva beteende.
så, hon har vart här 3-4 gånger med barnen. När barnen är här, får de mat, dricka, allt de vill ha. Jag sätter på film, kollar dem, gör allt de behöver hjälp med. Oftast brukar min bonus även sitta och gosa med mig när de är här.
2 gånger när hon har vart här, har jag kommit hem från jobbet, och vart trött, men ändå inte sagt nått, när hennes lille unge skrikit 2/3 av tiden de spenderar här. MIn sambo har dock sagt till henne, att han inte kan skrika jämnt när han är här, och att hon borde skärpa sig med allt gullande.
Tillslut Vart hon häri lördags. Jag åt riskakor, och barnen fick varsin med. å Sen vart paketet slut, och jag hade ett till i skafferiet, men tyckte att vi inte behövde äta mer. Barnen hade redan ätit kaka. Då går hennes 6 åring in i mitt skåp, och säger att hon vet att det finns mer, och att hon skall ha mer. Jag säger till henne, att hon går inte i mina skåp. Hon bor inte här och det räcker.
Igår fick sambon ett samtal av grannen. Tydligen är jag en barnhatare. Hon tycker det är jobbigt att vara här, när jag är här. Hon känner sig obekväm, och hon tycker mitt ansikte säger att jag hatar barn. Kul tjej. Tydligen märks det att jag är ung med, eftersom jag frågat om hennes barn. De har 3 olika pappor och den äldsta bor hos sin pappa. Och frågar man sånt, är man tydligen omogen.
Jag är as förbannad, och sa bara till sambon, som för övrigt försvarade mig i telefonen. Att jag tycker hon har gått för långt. Att hon inte skäms, komma hit och låtsas vara en vän, och sen ringa ocg snacka skit till sambon. problemet verkar mer vara att hon vill vara själv med min sambo. Så har det kännts hela tiden, och nu känns det som jag har fått bevis för det. Det roliga är att alla i min närhet vet hur mkt jag tycker om barn, och hur kär jag är i min lilla bonus...
naket igen=) - 53kg www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp
Tack för alla fina kommentarer=)
Jennnie skrev 2009-01-21 23:15:37 följande:
lindarius skrev 2009-01-21 23:56:41 följande:
lotusblomman66 skrev 2009-02-14 18:38:45 följande:
vill bara skryta lite över min fina nya klänning från gina. kolla bloggen