Inlägg från: Meduziz |Visa alla inlägg
  • Meduziz

Gbp=Gastric bypass

Jag kan äta lite risgrynsgröt.
    Med kanel på Nyttigt och gott. (Ja kanelen alltså. Gröten vet jag inte om den är så himla nyttig)

Har nu upptäckt en av nackdelarna med GBP.
    Tänderna blir verkligen påverkade. Har fått hål i en av molarerna. Vaknade av smärtan klockan 6 imorse. Har skickat in en bokningsförfrågan till folktandvården för att få den lagad.
    Hej då julpengarna!

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Meduziz
    Trinity78 skrev 2008-12-18 17:01:06 följande:
    Känner igen det där med tänderna. Jag fick gå till tanshygienisten 3 gånger nu i höstas för att ta bort all tandsten
    Usch. Man skulle kanske skaffa löständer att tugga maten med istället?
  • Meduziz
    Trinity78 skrev 2008-12-18 17:07:37 följande:
    Det blir nog billigare i längden, känns det som.
    Ja det verkar inte bättre.
    Kollade prislistan på folktandvården och de tar ju fasiken 615:- bara för en undersökning!
    Sen tillkommer lagning, röntgen och diverse skräp. Rånare!
  • Meduziz

Nu har jag varit på både spec-MVC och tandläkarmottagningen.

På spec-MVC blev det remisser för blovprovstagning för att kolla om jag har Thalassemi. En ärftlig blodsjukdom som ger blodbrist. Kan förklara min ständiga blodbrist
    Ska lämna ett gäng prover på måndag.
    Sedan fick jag även behepanspruta i gumpen Trodde jag skulle dö av nervositet innan jag fick den. När jag väl fått den kunde jag inte riktigt förstå att allt var klart. Trodde det skulle göra svinont. Hade väl en puls på en sisådär 370
    Är f.ö. inte ett dugg nål-/spruträdd annars men detta är första gången jag fått en spruta direkt in i en muskel.
    GBP:n hjälper nog inte till med mitt dåliga upptag av b-vitaminer heller. Äter ju fem tabletter b-vitamin per dag och ändå ligger mitt b12-värde på 122 (ska ligga på 180-700).

Tandläkarbesöket gick bra det med. Lite jobbigt att ligga så rak på i den den stolen. Bebben tryckte upp mot mina lungor och straffade mig för att det lät så illa av borren.
    Det som jag trodde var ett minihål visade sig vara stoooort. Som tur var gick det inte ner till nerven så det blev ingen rotfyllning.
    Får hoppas att inget händer med bissingen tills återbesöket om 8 månader. Då ska den provisoriska lagningen bytas ut mot en permanent.

• Meduziz

Man kan ju få problem med bissingarna efter operationen eftersom man äter oftare vilket gör att man oftare har syror i munnen. "Se till att skölja munnen ordentligt efter maten och sköt tandborstningen. Tugga fluortuggummi och sug på fluortabletter." sa min dietist.
    Blir lite orolig för att man kanske kan överdosera fluoret?

• Meduziz

äsch. Gör en bensträckning så har du tränat lite oxå

• Meduziz
    Snuffelgumman skrev 2008-12-20 10:19:54 följande:
    Jag har åkt på urinvägsinfektion är det vanligt efter en sån här operation? Började med att jag fick ont i magen för någon dag sen
    Hade du kateter? Det är ganska vanligt att få en UVI efter att ha haft en sådan då det blir irriterat i urinvägarna.
  • Meduziz
    Trinity78 skrev 2008-12-20 23:28:15 följande:
    Jag gjorde operationen för min egen skull, men men...
    Samma sak här.
  • Meduziz
    Svar på #124
    Enkelt val? Inte alls.
    Men ett bra val none the less!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass