Inlägg från: tofflisar |Visa alla inlägg
  • tofflisar

Gbp=Gastric bypass

Hot fuss: som nämnts ovan är det bara Vrinnevisjukhuset i Norrköping som utför GBP. Väntetiden är drygt 2 år. Det är öppen kirurgi som gäller. Östergötland remiterar vidare patienter till Stockholm, ffa Ersta eller Danderyds sjukhus. BMI-gränsen i Östergötland är 40, eller 35 om du har tex diabetes.

• tofflisar

Var förresten i Stockholm (Ersta) den 18:e. Blev godkänd för op! Blir i februari-mars någon gång

• tofflisar

Såg oxå programmet om den brittiske killen som gjorde en bandingop. Trist att man inte fick se hur det gick för honom bara. Hade varit kul att se hur han mådde efter 1 år.

Angående optid beräknas min ta 90 minuter såg jag på opanmälan. Titthål GBP alltså.. sedan kan det säkert gå fortare och ta längre tid..

• tofflisar

Jag fick min optid idag! Ersta sjukhus den 10/3!! Exakt 8 veckor kvar!

• tofflisar

Aj då! Hoppas du fick annan hjälp o stöttning istället.

Maddisen80 skrev 2009-01-13 16:39:08 följande:
    toffisar grattis till din op , jag fick ingen op tyvärr
  • tofflisar

Bra! Då har du flera månader på dig att bevisen för din kropp och dig själv att du antingen klarar dig utan op (vilket är det bästa) eller att du tyvärr måste genomgå en op. Att genomgå en överviktsop. är absolut ingen lek och bör aldrig vara något man slänger sig in i. Ibland kan man undra om det inte är bra med lite längre väntetider.

Maddisen80 skrev 2009-01-13 18:10:54 följande:
    tofflisar jag få vänta till december 2009 när jag får komma till överviktsenheten så får klara mig själv nu
  • tofflisar

OK. Förstår att det känns segt.. Du kan inte få hjälp av läkare och dietist på din VC i väntan?

• tofflisar

Varför kan han inte hjälpa dig med vikten?

Maddisen80 skrev 2009-01-13 18:20:36 följande:
    tofflisar , jag får hjälp av en dietist pga ibs, men han kan inte hjälpa mig med vikten ,men den 19 december ska jag detoxa kroppen sen gå över på lchf
  • tofflisar

Tror inte de bryr sig så mkt. När jag var på Ersta pratade de inget i siffror vad man måste tappa innan op. Jag tänker flyta och vara skitnöjd!

trollsanna skrev 2009-01-13 21:56:27 följande:
    jag har en vecka kvar till min op. flyter på...fast när dom vägde mig i oktober visade vågen en hemsk siffra och under julhelgerna gick jag upp nästan 3-4kg. Grr började sedan med flytet och har gått ner 7kg men sjukhuset vet ju inte att jag fösrt gått upp...så dom tror väl bara jag gått ner 3kg....fast nu är väl inte det det viktigaste utan att levern och fettet runt den ska minska. Men jag vill juh visa dom att jag faktiskt gått ner 7kg...Hur gör man säger man till dom att man först gick upp el spelar det ingen roll? dom sa aldrig något krav på kilon. Har massa hjärnspöken nu när det närmar sig sakta men säkert. Någon som vet?
  • tofflisar

Angående det här med piercings och smycken.. Man använder något som heter diatermi vid operationer. De bränner i vävnaderna istället för att skära med kniv vilket innebär mindre blödning. Detta innebär att ström kan ledas till dina piercings och framkalla svåra brännskador. Det viktigaste i sammanhanget är att man talar om att man är piercad (om man inte kan ta bort föremålet). Personalen kan då plasta in eller på annat sätt isolera området där piercingen sitter. Det brukar inte ínnebära problem om piercingen sitter långt ifrån op-området.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass