• Mia76

Gbp=Gastric bypass

En liten fundering. Risgrynsgröt i dessa juletider hur har det fungerat för er efter op?

Mikalala: Skönt att höra att det löste sig och att resan gick bra.

• Mia76

Önskar en god fortsättning på helgen.

• Mia76

Här går det bra efter min op. Vill önska alla ett gott slut och ett riktigt gott nytt år.

• Mia76

Ny års firandet gick bra med en liten dumping känsla men gick över fort.
    Men tyvär kunde det nya året fått börja bättre. Barnen har börjat insjukna i magsjuka. Inte roligt. Håller nu tummarna för att jag ska slippa.

• Mia76
    Svar på #806
    justmystica skrev 2009-01-08 23:22:01 följande:
    Och så en till, har någon åkt hem kommunalt efter operationen?
    Jag är opererad en fredag förmiddag. Blev kvar till måndag för att jag skulle orka resa hem.
    Nu hade jag inte så enkelt att ta mig hem då jag var i Göteborg på Carlanderska efter att blivit remitterad från Lycksele enligt vårdgarantin.
    Min resa bestod av ca 10 min sakta promenad, 20 minuter flygbuss, flyg Göteborg-Bromma och Bromma-Umeå där min sambo möte upp för bil resa i ca 11 mil.
    Jag tycker min resa gick bra men jag hade nog inte kunnat göra den tidigare för då hade jag inte orkat.

Stort lycka till med din op!
  • Mia76

Nu har det gått 4 veckor sen min op.

Jag har sakta börjat hitta mina rutiner och är in här nästan varje dag och läser och får tips om smått och gott som jag inte tänkt på.

Har idag börjat jobba igen efter min sjukskrivning och det känns som att det ska fungera med mina nya rutiner. Skulle egentligen ha börjat i måndags men fick magsjuka natten mot söndag, inte kul men vad kan man göra när övriga familjen är sjuka.

Har sen jag började med flyt tappat ca 15 kg. Vilket motsvarar ca 25% av min övervikt. Det känns otroligt.

• Mia76

xcuseme skrev 2009-01-12 15:19:11 följande:

hejsan har en fråga som ni kanske redan har pratat om,men jag undrar en sak. Jag är gravid nu i vecka 15 och kommer få barn i juli..hur länge efter måste man vänta innan man gör operationen? dom har skcikat remiss till kirurgen så ska dit i feb..hoppas ni vet hur länge efter förlossningen man måste vänta innan dom utför den..mvhsandra
    Jag är opererad 10 månader efter att jag fick barn. Under dessa 10 månader har jag träffat kirurgen, gjort en gastroskopi (krävdes sådan i Lycksele) krävde sen vårdgaranti och opererades.
    Lycka till
  • Mia76

justmystica skrev 2009-01-19 10:04:19 följande:

sussiesnus, man opererar nog inte förkylda. Men ring och kolla upp med sjukhuset där du opereras så vet du säkert. Annars har du väl ett par dagar kvar så du hinner bli frisk?Idag är det en vecka sedan op! Sjukt att tiden har gått ändå. Magen har svullnat av fint och jag bara väntar på att det ska synas resultat på vågen också. Ni opererade, när började ni tappa vikt?
    Jag gick också ner 2 kg på sjukhuset sen stod jag helt still i 3 veckor innan det började röra sig neråt.
  • Mia76

Hej!
    Jag har en fundering. Hur många av er har drabbats av njursten och vad har ni fått för råd för att undvika nya anfall?
    Själv har jag nu haft några jobbiga dagar med anfall.
    Tacksam för svar

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass