Jennnie skrev 2009-01-02 10:42:43 följande:
Susiepie skrev 2009-01-02 10:37:18 följande: Jag strävade efter att komma under bmi 25, nu är jag dock nöjd och har bmi 25,2 ungefär. Och det är helt okej, tror att allt är lite relativt på hur mycket man vägde från början. Har upptäckt att de som vägde mindre än mig när de opererades ofta blir smalare än mig, och de som vägde mer än mig oftast inte går ner till samma vikt som mig... Dock är det ju väldigt individuellt.Jag resonerar iallafall så här, jag vill inte börja banta för att komma ner till den vikten jag vill utan då väger jag hellre några kilon för mycket. FÖr att börja banta och hamna i det träsket igen.... Ja där vill jag aldrig hamna igen...
Nej jag hade BMI på 42 när jag opades ca 130 kg, jag kom ner till BMI 22 men då var jag manisk, hittade sedan min trivsel där jag är när jag inte är gravid :) Det är på bmi 23.5 ungefär nu har jag lite högre pga av två täta barn men går sakta ner igen!
JAg tycker det verkar bero lite på åldern på den opade men... känner många äldre som inte går ner lika mkt med men alla är nog individuellt med :) Kroppen hittar nog vikten som passar just mig... :)