• Terppa

Gbp=Gastric bypass

på mig togs katetern bort innan jag ens vaknat från nedsövning. jag var upp på toa och försökte kissa redan 8timmar efter op. så du får nog inte heller ha den längre än så. man ska upp och gå så fort som möjligt och efter titthålsvarianten går de nog bra när du inte e groggy längre.
    jag klädde på mig egna kläder direkt efter att jag fått komma ner från uppvaket.

justmystica skrev 2009-01-02 11:55:53 följande:
    Wohoo! Nu väger jag tvåsiffrigt! Vågen sa 98,7 idag och det är 10 dagar kvar till op. Undra om inte jag lyckas tappa 8,7 till operationsdagen. Det hade vart underbart.Jag har en liten fråga det är en kanske dum en men jag vet inte sånt för jag har aldrig blivit opererad men har man på sig sjukhuskläder hela första dagen? Och har man katetern i hela första dagen med? Och så när får man duscha? Hibiscrub är inte nådigt ju.
  • Terppa

tjohej, snart ska jag på återbesök till sjukhuset.
    nu är det nästan en mån sen min op, opades 11 dec ju. och vågen visar -11kg sen inskrivningen 29e nov. =)

• Terppa

jag mår jättebra, inga som helst problem efter open med nåt.tål allt jag ätti eller druckit. inte ätit godis eller druckit sockrad dryck då men juice, light-läsk osv.
    trodde det skulle vara myyyycket jobbigare efter op än vad det nu är faktiskt!

sussiesnus skrev 2009-01-07 18:52:49 följande:
    Terppa: Åh vad härligt! Mår du bra och så?
  • Terppa

jag personligen har inga problem med kolsyrade drycker efter op. eller jo en nyöppnad flaska mineralvatten är för bubblig och går bara att sippa på. det måste få bli liiite avslaget innan jag kan dricka klunkar. det beror på att kolsyran skummar och expanderar i den pyttelilla magfickan vilket kan göra ont och orsaka obehag.

magsäcken efter op är 15ml vilket motsvarar en msk.

HardrockGoddess skrev 2009-01-07 19:23:05 följande:
    Är ju nybörjare på allt med GBP, sedan jag precis fattat beslutet att jag vill göra operationen. Läste här i tråden och det framkom att om man dricker kolsyrade drycker kan man få obehag? Hur känns det och varför får man det?Är flitig sodastream-användare och ääälskar kolsyrat vatten
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass