Inlägg från: xcuseme |Visa alla inlägg
  • xcuseme

Gbp=Gastric bypass

hejsan har en fråga som ni kanske redan har pratat om,men jag undrar en sak. Jag är gravid nu i vecka 15 och kommer få barn i juli..hur länge efter måste man vänta innan man gör operationen? dom har skcikat remiss till kirurgen så ska dit i feb..

hoppas ni vet hur länge efter förlossningen man måste vänta innan dom utför den..
    mvh
    sandra

• xcuseme
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-12 15:41:40 följande:
    xcuseme skrev 2009-01-12 15:19:11 följande: Jag frågade min kirurg om detta och han ville inte göra det när man var småbarnsförälder för han ville att man skulle kunna ge sig själv 100% fokus.Men tror han talade om att barnet i allafall skulle vara så pass stort så det mer eller mindre klarade av sig sjävl.. Typ ett par år eller så. Men det är såå olika från kirurg från kirurg. Så det är nog bara att kolla med just din kirurg.
    okej på det viset, kanske är annat här för har en vännina vars son är 2 år och hon ska gö op den 19 jan,men som du sa jag ska fråga min kirurg :)
  • xcuseme
    Sannaa skrev 2009-01-12 16:51:47 följande:
    xcuseme skrev 2009-01-12 15:19:11 följande: Jag är oxå gravid i v15. Men jag har redan opat mig. Kan ju berätta att du ska vara glad som är gravid innan open för det är ingen dans på rosor med illamående, hunger och konstant ätande.Din kropp ska väl hinna läka och du ska väl ändå slutat amma innan du kan opas kan jag tänka mig.
    okej,tur att jag blev det innan :) få se hur det går med ammandet för hade lite mjölk när ja skulle amma min dotter som nu är 2 så hon fick ersättning
  • xcuseme
    medow skrev 2009-01-12 17:45:59 följande:
    xcuseme skrev 2009-01-12 15:19:11 följande: Hej jag blev opad den 30/10 08 och min yngsta fyllde 2 år nu i januari.Vad jag vet så ska barnet i allafall vara så pass stort att du slipper bära och kan fokusera mycket på dig själv.
    okej,men jga lär ju intre få op förens nästa år så då hinner han/hon bli nästan 1 år..
  • xcuseme
    mikalala skrev 2009-01-12 23:18:14 följande:
    xcuseme:nu ärdet ju inte jag som fött mina barn men jag är opererad då läkarna visste att jag hade en fyramånaders och en treåring hemma och beslutet togs när de visste att min flickvän var gravid. Hade också hört det där om att de tyckte att man skulle vänta om man hade småbarn men det är tydligen inte rekomendationen överallt i lycksele sa dem att det till och med kunde vara positivt då barn kräver rutiner på samma sätt som en opad.En sak som jag själv ser som positivt med att opereras medan mina barn är små är att jag skulle nog tyckt det var jobbigt att förklara när de var äldre varför jag valt att göra så här. Sedan har jag också gett mig själv ett löfte att inte banta eller göra något sådant inför mina barn som kan ge dem en skev kroppsuppfattning. Detta efter att jag har mött så många barn i förskolan vars föräldrar bantat som själva börjat med det eftersom de trott att de inte duger som de är.kanske lite luddigt men förstår ni mina tankebanor jag säger inte att det är något som helst fel att opereras när barnen är äldre bara att det känns bättre för mig att kunna göra det nu.
    okej förstår helt hur du tänker :) men det kanske är olika i olika landstign så ska fråga min kirurg när ja ska dit..
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass