Inlägg från: FH Mamma |Visa alla inlägg
  • FH Mamma

Gbp=Gastric bypass

Jag behöver verkligen skärpa mig när det gäller maten... glömmer att äta hela tiden *suck*

• FH Mamma

Mollsan06 skrev 2008-12-20 19:22:44 följande:

På måndag ska jag börja flyta, är det någon som fuskat under flytet? Typ ätit en frukt eller ett ägg eller nåt annat? Bara undrar, apelsinerna är ju så goda nu
    kan du inte skaffa en råsaftcentrifug och dricka försk apelsinjuice då?
  • FH Mamma

jenny jens skrev 2008-12-20 21:04:46 följande:

hej allesammans !! nu har jjag äntligen fått veta att jag ska få göra operationen i januari... var på inskrivning på kirurgen i torsdags (den 18 dec)... det trista är att jag inte vet ännu vilket datum det blir i januari... tidigast blir det 14 januari..... är först i kön inför nästa år... känns riktigt bra !!! är dock jätte nervös... är livrädd att jag inte ska vakna efter operationen.. tänker på mina barn... tanken att inte få hålla om dem ngt mer... den är hemsk... får försöka att hålla mig till possetiva tankar !! och hoppas att det går bra!! många kramar jenny
    Just att inte vakna efter op är väl det som är minst risk för.

Jag vaknar alltid utsövd efter mina operationer, kanske borde ha ett narkoslag hemma vid sängen som söver mig på kvällen och väcker mig på morgonen :-P
  • FH Mamma

NussNuss skrev 2008-12-31 13:59:36 följande:

Hur farligt är de att bli gravid efter en op? Jag gjorde min op 10/12-08 och nu har olyckan vart framme! måste jag göra en abort??
    några här är gravida innan 1 års gränsen inga problem så vitt jag vet.
  • FH Mamma

KajsaLiza skrev 2008-12-31 20:14:13 följande:

Jag har nog tappat hälften av allt mitt hår. Jag måste fläta mitt hår i en inbakad fläta på jobbet(är kock) och den är lika tjock som den ena var förutnär  jag flätat det i två  inbakade flätor innan op.
    Jag hade hjälp med hårborstningen när jag fällde som värst och det försvann hår efter hår så jag hade mitt hår flätat konstant i 8 månader.
  • FH Mamma

Peand skrev 2009-01-03 09:14:51 följande:

Ja jag kommer, men det är väl en 16-17 kilo kvar innan jag är på "rätt sida" och med i klubben. Men jag kommer under våren... Ni som äter mitt val kvinna eller liknande, hur sväljer ni dem? Alltså delar ni dem och i så fall i hur många bitar? Själv är jag supernojig med att något ska fastna och nästan pluvriserar dem innan jag sväljer dem vilket är liiiiite knöligt. Så jag tänkte att någon kanske kan berätta hur stora bitar de törs svälja och så kanske kanske jag törs prova
    Jag som har en stor del av apoteket hemma sväljer alla tabletter hela och kapslar tar jag 4-5 st samtidigt.

De största tabl jag tagit var för att slippa uvi och de var större än kåvepenin tabl.
  • FH Mamma

Peand skrev 2009-01-03 20:27:52 följande:

Okey, dags att släppa min oro och våga svälja tabletterna. Fast det veta katten om det blir idag. Åt kyckling, ris och rårivna (fint) morötter till middag för över en timme sedan. Började svida i "magen" och slutade äta direkt. Och det sitter kvar än. Hur känns det när något fastnar?Klurar på om det är riset, har inte ätit så mycket ris innan, bara några gånger. Eller om jag åt för fort eller vad det kan vara... Obehagligt är det iallafall....
    jag får ont när jag äter för fort eller när något fastnar. Skitont som om någon sparkat mig i magen en lång stund.

Svidande kan ju vara magsår.
  • FH Mamma

Peand skrev 2009-01-03 22:18:22 följande:

Usch, det vill jag då inte vara med om.... Som om jag kunde bestämma det Får hoppas att detta var en engångshändelse, för nu har det, peppar peppar, släppt. Men man vet ju aldrig...
    magsår är inga problem om det nu vore det. I kapsel omeprazol/dag och så mår magen bra :P
  • FH Mamma

medow skrev 2009-01-03 22:34:30 följande:

Susiepie skrev 2009-01-03 22:27:47 följande:
    Tack jag är sjukt glad men känner mig fortfarande fet så att säga hahahaha. Men nu är 25 kg borta för evigt hoppas jag har snart gått ner 50% av mina kg . Har ni andra fått en målvikt av sjukan ??? Jag har inte det .
    Nä jag har bara stränga order att inte gå ner för mycket (pga att jag blev sjuk gissar jag)
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass