Inlägg från: Snuttan79 |Visa alla inlägg
  • Snuttan79

Gbp=Gastric bypass

Tjenare brudar

Innan op så var mitt genomsnittligga dagtryck på 196/152 och mitt genomsnittliga nattryck 182/143 fick jag veta... det innebar 2 blodtrycksmediciner...

I somras fick jag sluta med den ena och i början av oktober slutade jag med den andra, sen var jag på ny kontroll nu för några dagar sedan.

Trycket utan mediciner låg på 142/87 känner mig otroligt glad.
    Sen sa sköterskan att vi kan räkna med att jag kommer att gå ner minst 10 kg till så det kommer att bli jättebra  
    Pulsen är också bra... tror det var 63 eller 65 när jag kollade trycket.

Mår fintfint men har lite svårt att förstå att jag snart har varit opad i ett år.... gu va fort det gått  

Minisnuttan, mamma älskar dig
  • Snuttan79

Länge sedan jag skrev men kan uppdatera lite om min bonusdotter som några läst om och kanske undrat hur det gått:

Bonusflickan hade fått en tid hos en barn-neurolog i Umeå ... dom hade klurat på vad som kunde ha gjort den drastiska förändringen hos henne och har kommit fram till två alternativ 
    1. Retts syndrom  
    2. Immunförsvaret fick en knäck och hela systemet förstördes ( då kan det hända att kroppen reagerar genom att stänga av tidigare förmågor)

Det som det ser mest ut som som jag försökt få min sambo att förstå är alternativ 1
    och långsamt har han börjat inse det.... jättejobbigt men inte bra att leva i förnekelse, bättre att tro det värsta och sen få veta att det är något enklare istället.
    Eftersom det då är enklare att leva med att det kan vara det jobbiga också, man är ju liksom lite förberedd då....
    Frågan om det är 1:an kan besvaras genom ett genprov som ska göras på henne

Någon nyfiken på vad det är kan läsa det här:
    www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/Rett...

Så snart kanske vi får svar.... skulle vara skönt att få veta även om det är jättesorligt

Till något roligare :

Har ju börjat internutbildning inom ett stort taxiföretag här.... hoppas på mkt jobb i framtiden...(försöker få mig in på kontoret också har ju utbildning för det också)

8   januari  gjorde jag mitt första prov på taxilegget och klarade det
    15     "       mitt andra prov, godkänd även där 
    20      "      så hade jag uppkörning och sista teoriprovet och godkänd även på dessa 

Så det jag har kvar nu tills jag får ytterligare 1 grej på mitt körkort är läkarintyg... skall fixas snarast... (saknar BARA motorcykel sen

Så här pluggas det hejvilt......
    Åter till pluggandet....

Minisnuttan, mamma älskar dig
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass