• Lils

Gbp=Gastric bypass

Jippie Jippie i fredags blev jag godkänd jag blev så GLAD men såååå RÄDD på samma gång. Det här är det största som hänt sen min lilla dotter kom till världen. Jag är er evigt tacksam för alla råd som jag kan få av er och sidor jag kan läsa. Och hur har det gått för er som har opas? Det skulle även vara kul och följa andra som står som jag inför op.

• Lils

Fick veta av min kirurg att jag skulle få bli opad inom 3 månader, självklart blev jag jätte glad JIPPIE. Men pratade med op planeraren hon sa 4-5 månader Jag blir så less... Jag ska opas på Danderyds sjukhus är det någon annan här som har eller ska opas där???
    Det är konstigt det här jag har alltid varít väldigt obekväm med mig själv men nu när jag fått godkännt för op så kan jag knappt titta mig i spegeln. Nu står det ju svart på vit jag måste ha hjälp med min vikt jag klarare inte det själv (Lite nerväderande) Men jag är glad att jag också kommer komma till andra sidan som jag längtat i så många år efter.....

• Lils

Zizter och peand vad fina ni är man blir verkligen så sporrad när man ser bilderna på er. Jag befinner mig i samma sits som ni innan ni opades och ni får mig att inte tveka jag vill ju också komma på den andra sidan. Ska nu om en timme till dietisten och sen i vår är det bara tuta och köra JIHHH.

• Lils
    Svar på #1521
    Jag ska också opas på Danderyd kul och hittat en till;)
    Jag var på dietist samtal igår väldigt lärorikt (dietisten var jätte bra) Träffade du också dr Jacob han träffade jag han var också jätte bra, jag hade förberett värsta försvars talet men för honom var det självklart att jag skulle opas om jag ville det;) Hoppas att vi opasa innan sommaren när jag hörde med op planeraren förra veckan sa hon att väntetiden var 4 - 5 månade:( Må så gott
  • Lils

Det var meningen att jag skulle svara på Diza 81;)

• Lils

Maddisen80 skrev 2009-01-29 09:00:15 följande:

lis lycka till med op , nästan ett halvårs väntetid
    Ja jag vet helt sjukt att man ska behöva vänte ett halvår för op jag vill ju ha det gjort NU när jag äntligen bestämt mig... har du opats?
  • Lils

Jag har fått min op tid ohhh jag vill skrika ut till hela världen..... Den 19 Februari sker det så precis om 2 veckor. OOOO vad jag är LYCKLIG

• Lils

Hej alla på denna tråd ni inspirerar mig så otroligt mycket när jag läser om er och allrahelst se era före och efter bilder;) Jag själv ska in och opereras om exakt en vecka. Shit jag är överlycklig men samtidigt livrädd. Jag har en 3 åring tänk om jag aldrig får de henne igen tänk om det blir komplikationer så jag måste ligga inne veckor månader näää jag måste bara sluta tänka så men kan inte låta bli jag vill verkligen det här men är såå nervös. Hur mår man efteråt min största fasa är att jag ska må illa resten av mitt liv det är nåt jag har fått för mig är den nån som har nån erfarenhet av det?? Jag har också många funderingar om mat jag har varit hos en dietist men kan man äta ALLT i mindre portioner eller hur har ni gjort jag vill ju verkligen få det här att fungera jag har nästan 70 hemska kilon som måste bort SNÄLLA HJÄLP MIG NÅN......

• Lils

1975 skrev 2009-02-12 19:59:42 följande:

Jag har varit hos vårdcentralen och doktorn skulle skicka en remiss till danderys sjukhus kirurgen för en rekomendation om operation. Vet nån hur lång e vänetiden dit?????
    Jag ska opas på Danderyd om precis en vecka. Det är ca 9 månaders väntetid för att få träffa en kirurg där. Men dom säger att dom ska gå från 300 operationer om året till 500 så köerna minskar väl med det. Rekomenderar dig att ringa dit ring växeln på Ds och säg att du vill bli kopplad till Kirurgmottagningen så får du ett svar där hur lång väntetiden är nu. Om den är för lång ring vårdgarantin. Lycka till
  • Lils

Bara två dagar kvar till jag ska opas. Är så nervös men förväntansfull. Men fick en ännu större klump i magen när jag läser dom tidigare inläggen att en del kräks varje dag Uchs stackars er. Jag hatar och kräkas är det en vanlig bieffekt av open??

• Lils

Nu är jag hemma efter op. Opades i Torsdags på Danderyd det gick jätte bra, dom var väldigt trevliga men det finns ju alltid stolpskott i sjukvården också som tycker att man ska vara så pigg efter op men jag vet inte om det nåt fel på mig men direkt jag druckit (med tesked) 1 1/2 dl vätska blir jag SÅÅÅ TRÖTT. Jag går som en sombi här hemma och verligen försöker men e ju så trött. Ska flyta i 4 veckor hur ska det hä fungerar. Lämna gärna tips vad man kan flyta med som e mkt proteiner med. Hoppas verklih´gen nån kan svara på mina frågor KÄNNER MIG DESPERAT

• Lils

Uch bröt ihop i morse jag har bara varit opad i 4 dagar men börjar redan funder på vad jag gett mig in på? Inte för att jag ångrar min op men jo kanske nu när det känns så här jobbigt jag ska flyta i 4 veckor och känner redan illamående för allt flyt jag köpt?? Har ni några bra tips som man kan flyta på soppa till mellan mål ja ALLT som fungerat för er. Tack snälla på förhand.

• Lils

LykkesMamma skrev 2009-02-23 10:34:46 följande:

Varför ska du flyta 4 veckor? Jag blev opad i onsdes(18/2) och jag ska bara flyta 1 vecka....jobbigt att behöva flyta så länge...
    Tycker också att det är grymt orättvist och konstigt men som sagt bröt jag ihop idag ringde Danderydssjukhus och undrade hon sa att dom gjort en studie som visat att det tar 4 veckor för tarmen att läka och därför måsta man flyta i 4 veckor pest och pina. Får jag fråga vad du flytit med jag hittar INGET jag tycker om....
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass