Inlägg från: smultronsaft |Visa alla inlägg
  • smultronsaft

Gbp=Gastric bypass

Här vill jag också vara med:). Fick hem min remissbekräftelse igår:).

• smultronsaft

Peand skrev 2008-12-18 19:25:22 följande:

Var inte sjukskriven alls. Studerar och har lite problem med att vara sjukskriven. Har två barn 10 och 3 år. Opades på måndagen, kom hem på torsdagen och måndagen där efter (en vecka efter op) var jag och hämtade på dagis. Vi fixade så att maken lämnade på morgonen och jag slapp stressa.
    Jag undrar hur det var att börja plugga direkt efter operationen? Var det jobbigt? Jag kommer nämligen också att plugga när jag opereras och är lite orolig att man inte ska orka med plugget riktigt.
  • smultronsaft

Tänkte sticka in mde en liten fråga, hoppas det är ok:). Jag undrar hur lång tid era operationer tog?

• smultronsaft

nudelbumsan skrev 2009-01-06 21:33:29 följande:

Jag har tappat 70 kilo & har gäddhäng träna e väl d bästa då d e en muskel men jag får ta bort mitt 2 år efter op & nu har d gått 8 månader..
    Har du gått ner 70 kg på 8 månader?? Gud vad jag längtar tills det är min tur, jag ska opas någon gång i februari:).
  • smultronsaft

nudelbumsan skrev 2009-01-06 22:00:57 följande:

japp=) ja men d e ju snart jue.. Usch kommer ihåg den där väntan!! jag väntade i 1,5 år..
    Det måste vara en underbar känsla att ha gått ner så mycket. Ja nu är det inte långt kvar, börjar bli nervös:).
  • smultronsaft

justmystica och jenn06- vet ni varför man inte får ha piercingar i? Är lite rädd att mina ska dra ihop sig när jag ska opas.

• smultronsaft
    justmystica skrev 2009-01-14 19:41:45 följande:
    smultronsaft, det är för infektionsrisken tror jag. Eller att metallerna stör utrustningen. Dom är iaf jättenoga med att man inte ska ha några metaller på sig. Jag tror inte att dom drar ihop sig under tiden. Det var inga problem för mig och jag har en i mitten av näsan (septum) och en i tungan.
    Okej, för jag har även två dermal anchors, och dom sitter ju fast under hunden, och jag tror inte att det går att sätta i dem igen när man väl tagit ut dem. Men jag får väl fråga läkaren helt enkelt. Opererar mig ju hellre än att låta dom sitta kvar:).
  • smultronsaft

Jag har en fråga till alla er erfarna:). Började ni äta mindre eller kanske till och med började med nutrillet eller liknande något mål om dagen innan ni började flyta på heltid?

• smultronsaft

På torsdag ska jag träffa kirurg och dietist, börjar bli lite nervös nu:). Känner att open närmar sig med stormsteg.

• smultronsaft
    Misery skrev 2009-01-28 08:18:39 följande:
    ni som opat er på sjukhus som inte är ert vanliga sjukhus så att säga har ni fått stå för resorna själva då...d skulle jag få göra ifall jag vände mig till norrtälje istället för till uppsala...
    Jag ska åka från Göteborg till Norrtälje och opa mig, och jag måste betala mina resor själv. Har för mig att man måste det om man väljer att använda sig av valfriheten eller vad det heter.
  • smultronsaft

Idag har jag varit i sthlm och träffat kirurg, narkos och dietist. Och i februari eller mars blir det op! Jag håller på att längta ihjäl mig nästan:).

• smultronsaft

Nu har jag äntligen fått en optid, den 29 april ska jag till Norrtälje sjukhus:)!!

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass