Inlägg från: LykkesMamma |Visa alla inlägg
  • LykkesMamma

Gbp=Gastric bypass

Hej hej!
    Jag är överviktig och ska på informationsmöte i Lund på fredag och därefter träffa doktorn och hoppas på att få en tid ganska snabbt till operation, brukar ju gå snabbare  när det e privat.
    Men jag har en liten fråga, den här dryckan man ska dricka ett antal veckor innan operation, hur smakar den? Jag har provat flertalet viktminskningskurer, men bara klarat ett par dagar eftersom det vänder sig direkt...Lika dant är det för mig om jag skulle ta samarin eller brustabletter....konstigt va??

• LykkesMamma
    LottaRos skrev 2009-01-21 16:12:36 följande:
    kattazz!Är det Vitaklinikerna du ska till?De är jätteduktiga, och jättetrevliga.Jag var på mitt första återbesök där idag.
    Japp, det e vitaklinikerna! Jag har läst mycket om dom, men visst e jag lite nervös...Hur länge fick du vänta till operation? Bestämdes det datumet tillsammans med läkaren efter informationsmötet?
  • LykkesMamma
    LottaRos skrev 2009-01-22 23:56:06 följande:
    kattazz: Jag gjorde inte min operation privat så jag vet faktiskt inte.Landskrona köpte 150 operationer av Vitaklinikerna i Lund (som opererade i Kristianstad) och jag hade turen att få en av de allra sista tiderna!Men allt lär ju gå väldigt mycket snabbare när det görs privat!Lycka till!
    Ok! Tack!
    Jag ska dit nu idag kl 13....Sen är operationen uppe på Sofiahemmet! Jag kommermed mer information i morgon!
  • LykkesMamma

Hej hej!
    Idag var jag på informationsmöte angående gastric bypass! Efter det läkarbesök, dietistbesök samt ssk besök, Jag ska börja med flyt nu på måndag den 26 sen är det operation om 3 veckor! Här går det undan!
    Ni som har gjort flytet, vad har ni haft? Läkaren sa att jag kunde ta Nutrilett, Modifast, Cambridge mfl.....vill gärna höra vad ni andra tagit och hur det fungerat!

• LykkesMamma

hej hej!
    I morgon ska jag börja flyta, hoppas det går bra!

• LykkesMamma

hej hej!
    Första dagen på flyt! Och det funkar än så länge väldigt bra!! Hoppas bara det håller i sig!

• LykkesMamma

Zizter och Peand, vad fina ni är!
    Man blir verkligen så sporrad när man ser bilderna på er.
    Idag är 3e dagen på flyt och det känns ok...visst är man sugen....
    Läkaren sa till mig att det skulle räcka med 2 veckors flyt eftersom min lever knappt var påverkad av min övervikt....Men jag började i måndags och har idag 3 veckor kvar till op, så det kan väl betyda att jag får lov att äta lite vanlig mat på lördagarna??
    Eller vad tycker ni som vet?

• LykkesMamma
    FruHH skrev följande:
    Man ska ju flyta innan op, hur länge är det? Med vad flyter man, valfritt eller måste det vara t.ex. nutrilett?

Det beror på hur stor du är....
    Men jag behövde bara flyta 2 veckor men började i måndes och har op tid om 3 veckor idag....
    Du kan ta vad du vill att flyta på, själv har jag Cambridge kvar sedan tidigare och tar slut på det, och de dagar jag jobbar tar jag naturdiets färdiga smootis...Det viktigaste är att man håller sig till samma över en hel dag!
    Hoppas du fått tillräckligt med svar.
  • LykkesMamma

Jaha, då e man inne på 5 dagen med flyt...
    Jag har tagit 2 naturdiet och man ska ta 4 på en dag, så tror ni jag kan byta dom 2 mot en sallad med kyckling i till kvällen?
    Man vill ju gärna äta med familjen, min dotter tycker dte e konstigt inte mamma äter mat med henne o pappa....
    Känns inte som att jag har gått ner något, men läkaren har inte sagt något om hur mycket jag ska gå ner, bara att är levern förstorad kan operationen bli mer komplicerad...
    Men min lever va inte så stor enligt läkaren, så det skulle ju räcka med 2 veckors flyt, så egentligen skulle jag inte börja flyta förens på onsdag nästa vecka....
    Oj vad detta inlägget blev komplicerat??Ingen som orkar läsa kanske....???

• LykkesMamma
    Betty Boop skrev 2009-01-30 15:14:08 följande:
    Vad har du fått för instruktioner? Jag hade inte vågat "fuska". Jag fick stränga order om att BARA ta flytande måltidsersättning och inget annat. Efter halva flyt-tiden fick jag lämna urinprov som skulle visa på ketoner i urinen (uppkommer vid svält). Fanns det inga ketoner i urinen så skulle det inte bli nån operation.
    Jag ska göra min operation privat, men min läkare sa att jag inte behöve flyta mer än 2 veckor eftersom min övervikt inte drabbat levern.
    Efentligen ska jag inte börja flyta förens nästa onsdag(alltså 2 veckor innnan op)
    Min dotter är bara 2,5år, så hon förstår inte riktigt....
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass