Inlägg från: Jenny N |Visa alla inlägg
  • Jenny N

Gbp=Gastric bypass

Måste höra hur lång tid det tog från det att ni träffade kirurgen första gånngen tills ni opererades?
    Fick ni besked direkt när ni var hos kirurgen,eller blev det fler möten innan ni fick besked?

• Jenny N
    Svar på #31
    Det är jag också orolig över, att kirurgen tycker jag är för "liten", vad har du för BMI?
  • Jenny N

Maddisen80 skrev 2008-12-19 11:40:24 följande:

Svar på #32Jag vil.l gå ner 30 kg ,jag får försöka klara det själv ,jag har gett mig fan på att klara det
    Det är ungefär lka mycket som jag måste bli av med.
    Har du varit hos en kirurg och fått nej?
  • Jenny N
    Svar på #1301
    Oh vad glad jag blir för din skull gumman!

Nu är det bara en vecka kvar tills jag ska träffa kirurgen, är så nervös.

Det där med sjukskrivning skiljer sig nog från sjukhus till sjukhus och om man får några komplikationer.
    J och J mina grannar som opererats var sjukskrivna i 5 veckor och de har inte haft några komplikationer alls.

Stor kram till dig och familjen =)
  • Jenny N

Idag var det då äntligen dax för träff med kirurgen, har inte kunnat varken sova eller äta på flera dagar, gått ner 3 kilo sista veckan av ren nervositet.
    Så mitt BMI idag låg på 34, var så rädd att bli nekad pga för låg vikt, men han tyckte det var jättebra att jag tar tag i problemen redan nu istället för att gå upp ännu mer.

Så jag blev alltså GODKÄND
    Nu väntar dietist möte om 2 veckor för att gå igenom allt man måste veta med flyt och övrigt.
    Och sen bokas en operationstid in.
    Hur lång tid det tar hade han ingen koll på, men inte allt för länge som han uttryckte det.

Är så sjukt lycklig just nu.

Finns det någon här som blivit opererad på Södertälje sjukhus?
    Som vet ungefärliga väntetider?

• Jenny N

sabina1983 skrev 2009-01-28 19:28:42 följande:

Jasså så södertälje sjukhus gör den opn också hörde att dom inte gjorde men ok=) Kommer nog hamna där med=) Så berätta gärna sen hur länge du fick vänta.Hur länge tog det för dejj att komma till sjukhuset efter att fått besked att dom skicka remiss dit?
    Hej, jodå Södertälje gör GBP operationer, runt 100 om året.
    Min remiss skickades dit i september, men läkaren på vårdcentralen hade tabbat sig och glömt fylla i vikt och längd, så den skickades tillbaka till VC igen, som fick kompletera, detta var i december, sen tog det bara någon vecka så dök kallelsen för träff med kirurgen ner, så det har gått rätt så fort ändå.

Har du varit på VC och fått en remiss?

Kul med någon som ska till samma sjukhus, tror inte det finns någon annan i forumet som ska/har gjort en op där.
  • Jenny N

Blackbutterfly skrev 2009-01-29 09:08:27 följande:

Grattis grattis grattis Jenny N!!
    Tack så mycket gumman.
    Lycka till på röntgen!
  • Jenny N

Peand skrev 2009-01-29 08:47:13 följande:

Tjooooo hoooooo!Idag är det exakt 4 månader sedan jag opererades. 38,6 kg har nu totalt försvunnit  Men mest häftigt tycker jag allt är att BMI har sänkts från 53,8 till 40  Och vet ni vad??? Om några hekton är jag under 40 i BMI vilket innebär att jag har gått från svår fetma till kraftig fetma. Ett litet steg för mänskligheten men ett jätte steg för mig Livet är ganska härligt.... Trots tenta stress
    Shit vilken otrolig nedgång du gjort på så kort tid!
    Att sänka sitt BMI med 14 enheter är ju helt fantastiskt.

Har du mått bra efter operationen?
  • Jenny N

sabina1983 skrev 2009-01-29 13:22:56 följande:

Aha ok. Men idag damp ett brev ner från brevlådan så inom 3mån kommer dom kalla mejj till sjukhuset för besiktning=D fast fick till nyköping nu hörde till den komunen innan så ja vet inte hur de bli nu..men men. Bara ja får ett JA så få de va vilket sjukhus som helst..Urch e så jäkla nervös nu redan. Tänk om ja gå ner nu för mye nu. för när ja e nervös kan ja knappt äta..haha
    Jag gick oxå ner nu på slutet pga nervositet, har nu ett BMI på 34 men han sa ingenting om det.
    Mina själ till att opereras gjorde att han tyckte det var ett väldigt klokt beslut jag tagit, istället för att gå upp ännu mer och bli ännu sämre.
    Jag kände oxå så, spelar ingen roll alls vilket sjukhus jag hamnar på sålänge jag får hjälp, sen fick jag ett sånt otroligt bra intryck från kirurgen igår så det känns så klart extra bra.

Hoppas du får en kallelse snart!
  • Jenny N

Betty Boop skrev 2009-01-30 14:56:06 följande:

Jag gjorde en Gatsric Banding i okt-06. För drygt ett år sen började det strula och bandet opererades ut innan jul. Nu i måndags opererades jag ommed Gastric Bypass. Kom hem i går och känner mig mör. Jag satte klockan på åtta i morse för att hinna äta allt jag ska. Går nu på soppa i en vecka sen passerat i två veckor. Det är segt med flytande. Jag blir proppmätt. Och när man inte är proppmätt längre är det dags att äta igen! Opererades på Södertälje sjukhus av Dr Sven Bringman.Jag är 163 cm och vägde innan operationerna 142 kg. Nu har jag gått ner till 85,5 kg. Vill ner till 75 kg.
    Oh vad kul att hitta någon som blivit opererad på Södertälje!
    Jag träffade Sven i Onsdags och han godkände mig för operation.
    Är du nöjd med honom/Södertälje?
    Något att tänka på?

Hoppas du känner dig piggare snart!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass