Gbp=Gastric bypass
Hej allihop! Länge sen igen som jag skrev nåt. Händer lite för mycket i livet just nu...
Men på tal om saker som händer med kroppen så har jag börjat kunna sitta med ena benet på det andra igen! Ni vet då man sitter med benen i "kors" sådär som alla kvinnor nästan gör Jag har INTE kunnat sitta så på flera år p.g.a mina stora lår men nu går det automatiskt. Känns härligt.
Är nu för tiden medlem i tvåsiffrig-klubben Helt otrolig känsla. Men mycket vill ha mer och jag ser fram emot och längtar efter att gå ner meeer...
Ang. katetern så var det faktiskt en riktig bagatell då det kom till kritan. Fick den då jag var nersövd och den drogs dagen efter på avdelningen. Trodde det skulle vara obehagligt med kateter men kändes inte ens. Och att dra bort den kändes inte heller. När jag vaknade ur narkosen och hade alla möjliga slangar överallt (katetern, saturationsmätare på fingret, syre i näsan, blodtrycksmanchett runt armen, dropp i armen) så råkade jag dra ut syret ur näsan och kom åt katetern med foten. Trodde då i min förvirring att jag dragit ut den i misstag och beklagade mig för sköterskan. Men katetern satt där den skulle och jag tror nog att jag skulle känt en aning smärta om den kommit ut. Ja, jag var riktigt borta då jag vaknade..inne i dimman. Kommer bara ihåg att människor kommit och gått bredvid sängen men sov nog mest hela dan och piggna i först till kvällen.