Inlägg från: KajsaLiza |Visa alla inlägg
  • KajsaLiza

Gbp=Gastric bypass

medow skrev 2008-12-20 13:06:16 följande:
    Hej ..En mens fråga .Hur har er mens blivit ??Jag har varit opas snart 2 månader och nu så har den inte kommit denna månad.INTE GRAVID ... utan den kommer inte bara ..
    Hormonerna är på gröna lund efter en sån här op! Blöder ibland i flera veckor och sen inte en droppe på månader, nu efter ett drygt år så verkar det som menscykeln är på 21 dagar...
    Helt normalt för dig alltså! Det är en sak de borde informera om innan op, så att man vet...
  • KajsaLiza

Ha en härlig jul alla vänner i gbp-tråden!
    Tänker extra på alla som flyter-håll ut, det blir bättre! Kramisar från Kajsa-Liza

• KajsaLiza
    Zolen1 skrev 2008-12-25 16:36:09 följande:
    Ni som opat er- Drack ni nutralett eller naturdiet?? Det står ju att man kan ta frukt eller sallad MEN HUR mycket??? Är ssåå sugen på MAT! Har bara druckit flytande sen den 22/ 12 men det känns som 1 år
    Min dietist sa att man inte skulle äta pga av att suget ökar efter mat och en frukt lätt blir många. Men jag var på fest veckan innan op och åt vanlig mat, dock mycket "billiga" livsmedel som konserverad sparris, champinjoner och så vidare.
    Egentligen kan du äta vad du vill- bara det ligger inom 400 kcal per dag. Men med "dietpulvret så vet du ju exakt hur mycket du får i dig.
    Köp modifast på apoteket eller nätet och gör chokladsmaken som chokladpuddingkonsistens.Ibland värmde jag chokladen som varm mjölkchoklad.. Eller vaniljsmaken som glass..Ok inte riktigt men variation i alla fall.
    Håll ut!
    Styrkekramar från en 1-åring...det är värt det
  • KajsaLiza

Jag har nog tappat hälften av allt mitt hår. Jag måste fläta mitt hår i en inbakad fläta på jobbet(är kock) och den är lika tjock som den ena var förutnär  jag flätat det i två  inbakade flätor innan op.

• KajsaLiza

God fortsättning på er!
    Någon som har viktkoll på hur mycket man "får" väga för att kunna rida på islandshästar?
    Eller stora nordsvenskar...Eller elefanter.. eller nä men allvarligt skojat islänningar

• KajsaLiza
    Anna Paulita skrev 2009-01-02 10:14:01 följande:
    Urk....Jag sitter här med en nutrilett shake. Hade sagt att jag aldrig mer skulle beöva dricka de där äckliga drinkarna, men nu, efter en platå som bara fortgår och fortgår tar jag till desperata metoder. Så jag kör nutrilett till frukost, lunch och mellanmål och en proteinrik middag med låg fetthalt.Jag hoppas att det kan få ordning på allt.Förmodar att jag kommer pimpla massor av te och kaffe också.Håll tummarna att detta tar mig ur platån.... :/ Jag ger det en vecka, har jag inte gått ner ngt alls så lägger jag ner och får börja fundera på andra "åtgärder".
    Jag har en opad kompis. Hon har kört camebridge. Jag övertalade henne att kontakta dietisten och det visade sig att hon svalt! Hon brände BARA muskler och det ena gav det andra-hon bröt ned sin egen kropp! Ont både här och där. Var försiktig så a6tt du mår bra.
    Men visst vill man hjälpa kroppen när det stannar upp-men vi har ju lite andra behov ...
    Kram
  • KajsaLiza

Jag tror inte du ska dricka juicen efter op.Eller testa en flaska och se om det går bra. Men för egen del försökte jag att få så näringstäta livsmedel som möjligt.Eftersom men får i sig så liten mängd mat så måste det innehålla maximalt med näring.

• KajsaLiza

Grattis Anna Sol-jag säger till mina arbetskamrater att jag ska "ärva" deras kläder som de växt ur=blivit för små...Nä jag har långt kvar till stl 42 men ..Det går åt rätt håll

• KajsaLiza
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-08 21:15:54 följande:
    Hej tjejer.. här blir det mumsmat.. bild finns i galleriet nu...I min blogg om någon följer den så ;)Kycklingryta, med paprika, purjolök, bambuskott, minimajs, morötter och gott. Så på med cocosmjölk och jasminris till.. känns ganska så nyttigt med på en torsdag kväll..smultronduvan.blogg.se/Bilder finns också på före och efterbilder på min viktresa från 150 till 62, Välkomna att kika
    OJ; OJ OJ!
    Sån skillnad! När opadse du dig? Fantastiskt!!
    Jag har inte gått ned lika mycket som dig, men förstår hur andra reagerar på viktnedgången hos mig...Känns det lika stor skillnad som det ser ut? Det gör det inte för mig.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass