• Diza81

Gbp=Gastric bypass

Hej på er! Jag är ny här och tycker det är jätte kul all läsa alla era ideér och råd. Jag träffade en läkare förra veckan och kommer att bli opererad innan midsommar sa han. Känns jätte läskigt att det är på riktigt helt plötsligt. Är det någon av er som har ångrat din operation?? Kram D

• Diza81
    Svar på #1504
    Nej dom har uppehåll på sommaren. Därför skulle det bli innan midsommar
  • Diza81

caropia skrev 2009-01-27 23:23:59 följande:

Svar på #1493Hej och välkommen! Har inte gjort min operation ännu så jag kan inte svara på några frågor men vet precis hur det känns! Fick veta i november att jag skulle få operation februari/mars, det är helt overkligt!Vilket sjukhus ska du opereras på?
    Tack så mycket :) Har inte riktigt lärt mig hur man svarar..
    Det kommer att bli på Danderyd. Har fått en tid att träffa dietisten den 19 februari så det skall bli spännande. Vart skall du göra din?
  • Diza81
    Svar på #1526
    Dom skickade min remiss i september, sedan fick jag en kallelse till en doktor i december. Men kunde inte gå då så jag träffade honom i januari. Och nu kommer jag att få en operation innan midsommar. Står i två köer en återbud och en vanlig så efter jag träffat dietisten kan dom ringa vilken dag som helst.
    Läkaren på Danderyd var underbar, han sa att om jag verkligen har bestämt mig för att göra detta så är det inga problem. Behövde inte dra värsta snyfft historien som jag var inställd på att göra :)
    När skall du träffa läkaren?
    FruHH skrev 2009-01-28 21:18:02 följande:
    Diza, en fråga... När skickades till remiss till Danderyd? Jag fick min skickad dit i november, men skulle inte få träffa en läkare förrän tidigast i september (10 månader senare). Så jag tog hjälp av vårdgarantin och blev omflyttad till S:t Göran.
  • Diza81
    Svar på #1525
    Å vad spännande! Har dom sagt hur länge dom tror du kommer att vara sjukskriven? På Danderyd sa dom 3 veckor om allting går bra. Behövs det så lång tid?? Vad har ni andra behövt som redan är "på andra sidan" :)??
    caropia skrev 2009-01-28 21:17:22 följande:
    Hej! jag ska opereras på sös troligen i mitten på mars
  • Diza81
    Svar på #1534
    Vad kul att du också skall göra din på Danderyd... Hade oxå en jätte bra läkare men kommer inte på namnet nu, som oxå tyckte det var självklart för mig om jag verkligen ville det så skönt :)Skall ju träffa dietisten den 19 februari, skall bli jätte spännande. Står du oxå i båda köerna, en återbud och en vanlig??
    Lils skrev 2009-01-29 08:59:32 följande:
    Svar på #1521Jag ska också opas på Danderyd kul och hittat en till;) Jag var på dietist samtal igår väldigt lärorikt (dietisten var jätte bra) Träffade du också dr Jacob han träffade jag han var också jätte bra, jag hade förberett värsta försvars talet men för honom var det självklart att jag skulle opas om jag ville det;) Hoppas att vi opasa innan sommaren när jag hörde med op planeraren förra veckan sa hon att väntetiden var 4 - 5 månade:( Må så gott
  • Diza81
    Svar på #1544
    Vad frustrerande att inte få någon tid. När man väl bestämt sig vill man ju bara att det skall bli av!
    FruHH skrev 2009-01-29 13:20:05 följande:
    Jag har inte fått någon tid än... Jag skulle ju först få vänta 10 månader på att ens träffa läkaren för första besök (!!!!), men åberopade vårdgarantin. Nu väntar jag... det har nu gått 2,5 månader sedan remissen skickades.
  • Diza81
    Svar på #1629
    Oj Myskatt, vad du måste ha kämpat. Ett stort grattis!!
  • Diza81

Jag skall på en kick off på lördag, och då är det tema beach! Har ångest redan nu vad skall man ha på sig? Alla mina kollegor är jätte smala, och pratar om dina bikinis... Å längar till min operation att slippa känna så här.

• Diza81

Maddisen80, Jag har inte riktigt hängt med varför får du ingen operation??

• Diza81
    Svar på #1672
    Hej Millli, jag kommer att opereras på Daderyd någon gång i vår. Läkarna där verkade mycket duktiga och förstående. Men jag tror dom har en väntetid på 10 månader innan man får träffa kirurgen. Och sedan är det operation inom 6 månader.
    Millli skrev 2009-02-01 19:18:15 följande:
    Hej är helt ny i detta forum men har lite undringar då min man ev ska gå igenom en op. Undrar om någon opererats på Danderyds sjukhus och vill dela med sig? Min man har ett bmi på 31 men nu är en remiss skickad ändå pga av svår Diabetes och skyhöga blodfetter..
  • Diza81
    Svar på #1789
    Lils, vad kul! Jag skall träffa dietisten den 19 feb på Danderyd :)
    Lils skrev 2009-02-05 15:50:22 följande:
    Tack jag ska opas på Danderyds sjukhus.
  • Diza81
    Svar på #2041
    Väntetiden på att träffa kirurgen är 10 månader och sedan får man operation innom 06 månader :)

Jag skall göra min op på Danderyd innan midsommar :)
    1975 skrev 2009-02-12 19:59:42 följande:
    Jag har varit hos vårdcentralen och doktorn skulle skicka en remiss till danderys sjukhus kirurgen för en rekomendation om operation. Vet nån hur lång e vänetiden dit?????
  • Diza81

Jag har inte heller fått någon tid än. Var och träffade dietisten igår så det går i alla fall framåt... Men man vill ju bara att det skall vara över nu. Känns som om livet står på paus till man "kommer över på andra sidan"

• Diza81

Åååå jag har fått en TID!!! Den 7 april blir det av på Danderyds sjukhus, är så glad!

• Diza81
    Svar på #2774
    L i n n skrev 2009-03-12 13:30:51 följande:
    Tack! Med hur lång framförhållning brukar man få operationstiden?
    Jag fick reda på igår att jag har fått tid den 7 april :)
  • Diza81
    Svar på #2807
    Nej tänkte börja nästa vecka. Fattade det som om vi bara behövde göra det två veckor innan...

Vad kul att du oxå skall göra din så snart. Vart skall du göra den??
  • Diza81
    Svar på #2810
    L i n n skrev 2009-03-13 10:25:30 följande:
    I Växjö. Jag fick inte några "du ska flyta i fyra veckor" utan bara jag går ner mina kilon jag ska innan operationen.
    Hur många kilo skall du gå ner innan då??
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass