• Millli

Gbp=Gastric bypass

Hej är helt ny i detta forum men har lite undringar då min man ev ska gå igenom en op. Undrar om någon opererats på Danderyds sjukhus och vill dela med sig? Min man har ett bmi på 31 men nu är en remiss skickad ändå pga av svår Diabetes och skyhöga blodfetter..

• Millli

Hej, vår husläkare tyckte att de var bäst på denna typen av op. Väntetiden vet vi om och det gör inget då han inte kommer vara redo innan dess ändå! Skönt att höra att de verkar bra =)

Diza81 skrev 2009-02-01 19:40:08 följande:
    Svar på #1672Hej Millli, jag kommer att opereras på Daderyd någon gång i vår. Läkarna där verkade mycket duktiga och förstående. Men jag tror dom har en väntetid på 10 månader innan man får träffa kirurgen. Och sedan är det operation inom 6 månader.
  • Millli

Min man ska ev få en gastric banding på danderyds sjukhus. Eller det var vad vår husläkare sa iaf. Han är inte uppdaterad vilken typ de utför iof. Vad avgör vilken typ av op man får?

Betty Boop skrev 2009-02-02 18:00:48 följande:

Jag fick först en Gastric Banding-operation i okt -06 på södertälje sjukhus. Det gick bra i 1 1/2 år, men den fick jag problem med ärrbildning och förtrsängning i magmunnen. Till sist gick det inte att äta nåt överhuvudtaget. Jag blev inlagd med dropp o bandet togs bort. Nu har jag precis opererats om till Gatsric By pass. Södertälje gör inte Gastric Banding-ooperationer längre. Jag tror inte att det är något annat sjukhus som gör dem heller, men är inte säker. Undvik Gastric Banding! Det håller inte i längden!
  • Millli

Prova Hemofer(osäker på stavning) från apoteket! Jättebra järntabletter som man inte blir hård i kistan av =) Finns med eller utan folsyra.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass