• Lil W

Gbp=Gastric bypass

skulle vilja fråga till er som är opade jag ska opas nu i jan och jag har ett bmi på 35 någon som legat som jag och nu till min frågan hur mkt har ni gått ner på ca 6 månader och tar det längre tid om man ligger i lägre bmi än om man skulle ha ett högre?

• Lil W

Ingen som har svar på min fråga?????

• Lil W

Hej jag opades i fredags 30/1.
    Tyckte ni att det va svårt att få i er all den vätska som man ska och jag tycker att jag äter långsamt och lagom mkt häller upp ca 1,5 dl soppa men det går inte att få ner allt hur lång tid jag än tar på mig och sedan dricka vatten mellan jag kommer ju knappt upp i 8-10 dl om dagen.
    Någon som har tips på hur man ska äta utan att få ont i magen..

• Lil W
    Svar på #1794
    lotusblomman66 skrev 2009-02-05 17:43:52 följande:
    finns det någon som har gjort sin operation i Norrköping på den här tråden?
    Jag bor i norrk men jag gjorde inte min op här då de gör öppen kirurgi och dels så gick det fortare att söka i ett annat län jag opades på södersjukhuset.
    Så fort jag fick veta att jag va godkännd så ringde jag direkt men om man vill att det ska gå ännu fortare så ring innan du blivit godkännd och säg att du vill söka till ett annat ställe som gör titthål så går läkaren igenom din journal i stort sett direkt.

Några frågor så inboxa
  • Lil W

Har en fråga till alla som är opade...

Jag kan inte få i mig något jag kan inte äta potatis inte i några former inte kokta grönsaker inte fisk inte kött inte ägg kan knappt få i mig knäckemacka utan att få ont i magen eller bli så illamående så jag behöver gå och spy jag kan ta en tugga och känner nehej det här går inte och så blir det som ett lock som ligger och väntar på att jag ska få upp det igen.

Gör jag något fel jag tuggar och tuggar och äter så långsamt purear och gör allt i min väg för att kunna få i mig något överhuvud taget men det går inte efter 2-3 små  unka tuggor så mår jag fruktansvärt dåligt ska det vara såhär och går det över eller e jag en av dom som kommer att få ha det såhär resten av livet??

Det känns inte kul att äta överhuvud taget vad ska jag göra jag behöver råd.
    Jag kan ju inte leva på filmjölk resten av livet känns det som..

• Lil W

Är det ingen här inne som kan svara på min fråga eller??

Min lilla snutte groda mamma älskar dig
  • Lil W
    Operationen var den hemskt jobbig?

Nej inte alls open starta kl 12.00 va klar kl 14.00 vakna kl 15.00 och 16.00 va jag uppe och gick ut och rökte mådde oförskämt bra.

Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?

Jag hade i stort sett ingen smärta alls men dock svårt att sova pga att jag inte va hemma

Vad var det värsta efter operatione?

Hmm att dela rum med någon annan *s*

Hur klara man av att äta som man ska?

Jag äter när jag kommer på mig själv att jag borde nog äta eller dricka.
    Hade en svacka på ca 1 vecka då jag mådde dåligt över allt jag åt men nu är det bättre.

Ångrat dig?

ABSOLUT INTE
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass