Inlägg från: lotusblomman66 |Visa alla inlägg
  • lotusblomman66

Gbp=Gastric bypass

Hejsan alla!
    jag går här och väntar och väntar på mitt första möte på sjukhuset. Kirurgen i Norrköping ringde och sa att jag kommer att bli kallad i feb-mars någongång. Det ska bli spännande. Här i Norrköping måste man först och främst gå på ett informationsmöte för att vid ett senare tillfälle träffa läkarna, vilket antagligen kommer att dra ut på tiden. Jag är inte så bra på att vänta =) Känns som att jag har skaffat mig all information jag kan, så jag skulle gärna träffa äkarna med en gång istället.
    Håller tummarna för att jag kan få hjälp snart. Tror det, då kirurgen inte ville skicka iväg mig till något annat sjukhus. det borde ju innebära att han har tid med mig snart.
    Hoppas Hoppas 

• lotusblomman66

finns det någon som har gjort sin operation i Norrköping på den här tråden?

• lotusblomman66
    Lils skrev 2009-02-05 15:07:24 följande:
    Jag har fått min op tid ohhh jag vill skrika ut till hela världen..... Den 19 Februari sker det så precis om 2 veckor. OOOO vad jag är LYCKLIG

Grattis grattis!

Va underbart för dig! Lycka till!

Längtar tills jag kan skriva detsamma =)

• lotusblomman66
    nudelbumsan skrev 2009-02-08 14:14:05 följande:
    Här har ni mej, snart snart snart färdig=) e hon inte lite söt?? =)=)=)
    Du har ju blivit hur fin som helst!!! bra jobbat =). Såg på dina bilder från viktresan, vilken OTROLIG skillnad!!
    Har du gjort öppen bukkirurgi ? (syftar på ärret) Hur länge fick du stanna på sjukhuset? Tog det lång tid för dig att tillfriskna?
    Om jag blir godkänd för op, så kommer det nämligen vara en öppen operation. Jag är jättenyfiken på hur det var för dig.
  • lotusblomman66
    Felicia6 skrev 2009-02-08 22:31:32 följande:
    Jag måste få skryta lite om migsjälv Jag är såå nöjd över ett kort dom tog på mig i helgen då jag var på party så jag måste dela med mig
    Dundersnygg ju!!!!
  • lotusblomman66

Hejsan allihopa!
    Anna heter jag och går och väntar och väntar på att få träffa läkaren för ett uttlåtande angående op. (ser att vi är många som sitter i samma sitts.)
    Att få remiss till kirurgen var hur enkelt som helst och den fick jag i oktober, men sen började väntetiden. Vände mig till vårdlotsen som fixade ett möte med läkare på Ersta sjukhus istället för i Norrköping där jag bor. Jag blev jätteglad eftersom att det inte verkar vara så läng väntetid där. En vecka senare ringde norrköpings sjukhus upp och sa att kirurgen absolut ville operera mig här hemma istället för att skicka mig vidare. Sköterskan trodde att jag skulle bli kallad i februari, mars till ett informationsmöte. Sen efter det mötet ska man träffa kirurg, kurator osv.. och hur lång tid kommer det att ta emellan dessa möten då?? Har väntat bra mycket längre än mina 90 dagar ändå.
    Ringde vårdlotsen igen idag och frågade om kirurgen kunde vägra att skicka vidare mig om väntetiden blir för lång. Men det kan han inte, så då kan jag höra av mig till vårdlotsen igen om jag vill. Det kändrs bra att höra.
    (behövde skriva av mig lite)

Jag läser era inlägg och tittar på era bilder dagligen och är så extremt imponerad. Ni är ju helt enkelt bäst och så enormt fina.
    Blir hur peppad som helst att fortsätta kämpa för en op.
    Roligt att ni vill dela med er.

• lotusblomman66
    MissMarie84 skrev 2009-02-10 23:10:36 följande:
    Hur går man tillväga då?

Man ringer till vårdgarantin. Heter visst lite olika beroende på vilket landsting man tillhör.

Jag ringde till Vårdlotsen som det heter i Östergötland. numret fick jag från sjukhusets växel. Jag framförde att jag hade fått väntat mer än de 90 dagar som får gå mellan att man fått remissen och får träffa kirurg. (om man fått besked så ska man bara få vänta 90 dagar på op.) Då berättade dom att de kunde ta kontakt med andra sjukhus (i mitt fall i stockholmsområdet) för att se vem som kunde ta hand om mig istället. Redan samma dag kom vårdlotsen med besked. Det är även dom som kontaktar sjukhuset du sökt till så att dom skickar över dina papper till det nya sjukhuset.
    Jättelätt =)

• lotusblomman66
    sussiesnus skrev 2009-02-11 12:10:46 följande:
    Älskar Norrtälje sjukhus!!! De jobbar så snabbt där! Och dessutom är de super-trevliga! Nu händer det saker; igår träffade jag läkaren där och kollade de viktigaste proverna. 4 mars ska jag till dietist. 6 mars träffar jag läkaren igen för "att knyta ihop påsen" och bokar op tid. Blir antagligen i april - helt kostnadsfritt. Känns ju som om jag tjänat 115000kr nu när jag inte ska göra det privat längre... ;)MEN, uppsala kan komma att krångla... Skulle inte förvåna mig om jag säger så... :( Efter sista besöket i Norrtälje så måste Uppsala godkänna att jag valt att göra op i N istället och föra över pengar till dem. Men då kanske uppsala säger att de gör op själva och då inom 90 dagar. Men då blir det inte förrän i början på juni.... Ok 2 månader kanske inte är hela världen i de flesta fall, men jag vill göra open imorgon (eller helst igår faktiskt)! När man har bestämt sig så är det pest och pina att vänta längre än nödvändigt!Norrtälje vill att man går ner 5 kg innan op. Sist gick jag ner 10kg med flyt på 3 v men har nu gått upp 5 kg igen. Iom att jag började äta mat så började vikten öka igen också. Ska försöka tappa så mycket som möjligt innan open. Går ju aldrig upp dem igen... Kan man flyta i 2 månader tror ni? ;)
    Kul att allt händer så snabbt. Får hålla tummarna för att Uppsala inte ska krångla bara. Grattis grattis
  • lotusblomman66
    caropia skrev 2009-02-11 13:17:42 följande:
    27:e mars blir det operation!Nervös som attans är jag!
    GRATTIS GRATTIS
  • lotusblomman66
    medow skrev 2009-02-14 14:29:28 följande:
    Hej flickor.Ang stl på byxor .Jag kan äntligeb ha stl 46 i genouros fel stavat jag vet .. men motsvara de 48 i vanliga eller ??Vill beställa lite kläder men blir knäpp på vad jag ska ta ..
    Är det från Hennes & Mauritz du ska beställa kläder? För i sådana fall så heter ju deras märkte för oss lite större kvinnor generous. Då motsvarar stl 46 just 46. Kanske har förstått din fråga fel!! Då ber jag ursäkt.
  • lotusblomman66
    Betty Boop skrev 2009-02-14 20:22:31 följande:
    Hennes & Mauritz märke för stora storlekar heter BiB. Generous är Lindex märke! På Kappahl heter det XLNT.
    Ja tog visst fel på klädkedja, men budskapet är detsamma!
  • lotusblomman66
    medow skrev 2009-02-15 11:01:31 följande:
    lotusblomman66 skrev 2009-02-14 18:38:45 följande: Tack ... jag menar lite som att om jag inte köper från de större kollektionerna utan vanliga storlekar ..
    Jag trodde att en storlek alltid är en storlek. Det är väl vissa mått en storlek ska vara eller? Då vet jag faktiskt inte tyvärr.
  • lotusblomman66
    LykkesMamma skrev 2009-02-15 14:52:35 följande:
    Hej!I morgon bär det av till Stockholm! På tisdag ska jag träffa läkare, narkosläkare och ta en massa prover, sen är det operation på ONSDAG!!!!Ha det så bra alla! Jag hör av mig när jag kommit hem!!
    Lycka till
  • lotusblomman66
    Peand skrev 2009-02-15 11:22:27 följande:
    Tjohoooo!Veckovägning idag!!! vågen var snäll, motionen har satt fart på kroppen igen och idag har jag gått ner exakt -40 kg  Vilket innebär att jag numera har ett BMI på 39, 4 och är UNDER svår fetman och har "bara" fetma  Nästa steg är att ta sig ner på övervikt - tänk vilken känsla....
    Helt otroligt bra kämpat. Grattis!!!
  • lotusblomman66
    Misery skrev 2009-02-16 18:11:39 följande:
    om man nu begär vårdgaranti får man själv bestämma till vilket sjukhus man vill komma till eller bestämmer vårdgarantin d...
    Som jag har förstått så beror det på vilka sjukhus ditt landsting har samarbete med. Så är det här i Norrköping iallafall.
  • lotusblomman66

Jag fick ett gallstensanfall för första gången igår.
    Tror att jag har läst någonstans att man inte blir godkänd för operation om man har problem med gallan. Är det någon som vet om det stämmer?

• lotusblomman66
    lycktan skrev 2009-02-18 16:22:25 följande:
    Hallå alla!JAG HAR FÅTT OP-TID 30 mars blir det Kram
    Grattis grattis grattis
  • lotusblomman66

Nu har jag äntligen fått tid hos kirurgen i Norrköping. Ska dit den 2 april. håll tummarna för mig =)

• lotusblomman66
    Maddisen80 skrev 2009-02-26 14:58:14 följande:
    ikväll såg jag framemot big medicine vill se hur de gå för marc på gbp operation också är det inte ikväll för de är jakt och fiske :8
    Det  var konstigt. Tidigare i veckan visade tablån Big medicine. Jag fixade nämligen inspelning eftersom att jag är upptagen ikväll. Nu helt plötsligt är det ändrat. Undrar om det bara står fel. Spelar in för säkerhets skull
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass