Anna Paulita skrev 2009-01-03 13:26:56 följande:
Efter hur lång tid började ni smaka på onyttigheter så som bakverk/godis och vin ect?Jag höll rätt låg profl gällande det i iallafall 3-4 månader. Alkohol har jag kanske druckigt 3 glas allt som allt sedan min operation 6 månader sedan. Nu kan det hända att jag festar loss på 8-10 godisbitar ngn fredag ibland, äter jag chips eller snacks är det alltid de som har mindre fetthalt.Men min svägerska som opererades den 24 november började två veckor efter sin operation med både kladdkaka och morotskaka, kanske inte mängder men hon gick ju på pure´då så jag blev förvånad, vin drack hon efter tre veckor. Har jag missat ngt men är inte tanken att man ska lägga om sin kost också? Att fortsätta som vanligt fast i mindre skala är väl ingen hit på en gång???Sedan klagar hon på att hon mår illa, men det är kanske inte så konstigt om man inte knappt äter ngn riktig mat men ändå häller i sig 2 glas rött på en kväll.Jag vill inte utmåla mig till ngn dröm gbp opererad men jag blir faktiskt lite irriterad över hennes beteende. Var bara tvugen att skriva av mig!
Jag kan ju hålla med om att de låter lite konstigt att vilja äte sånt så fort efter operationen....
Jag tror jag åt nån godisbit efter ca 8 veckor, choklad har jag fortfarande inte vågat mig på då jag inte gillar mörk choklad...
Vin drack jag dock 3 veckor efter open, inte så bra kanske men de har inte vart några problem för mig inte ens öl är några problem, som jag höra att de vart för många andra....Förutom kalorierna då...
Men jag förstår absolut att du reagerar, känns lite som om hon har missat hela tanken bakom open.....
Jag va lite orolig över julborden innan, men har inte mått dåligt någonting...
Dock åt jag på McDonalds härom dagen när vi åkte 40 mil hem efter jul, och de gick jätte bra, åt 4 Nuggets utan panering å morötter....