Inlägg från: nilisen |Visa alla inlägg
  • nilisen

Gbp=Gastric bypass

Min läkare har skickat iväg en remiss till Varbergs sjukhus för ställningstagande för en gastric bypass op. Jag har kämpat med min övervikt sedan tonåren och har idag ett bmi på 40. Har nu fått en kallelse för ett första besök i Varberg. Skulle vilja höra ifrån någon som opererats där. Jag har haft en del kontakter från tidigare opererade där flertalet av dem har opererats i Skövde och enbart med positiva meriter, iform av duktiga läkare, gott bemötande mm. Funderar på att styra om min remiss, ja visst det hela kommer ta lite längre tid men vill bara att allt ska gå så bra som möjligt..... Sedan vet man ju inte om man har otur med ev komplikationer ändå osv. Kram från en villrådig

• nilisen

Hej alla och tack Felicia för din hänvisnig till denna tråd! Fantastiskt att få ta del av alla era berättelser. Kommer förhoppningsvis göra en gastric by pass framöver om jag blir godkänd för det, har iallafall fått en första tid till Varbergs sjukhus i februari och såg att Moj Katile ska göra sin op där. Om du vill får du gärna berätta hur din resa har varit från första besök tills nu, tidsmäsigt, bemötande, möte och bedömning med läkare mm, ja allt du har lust att dela med dig och även från er andra opade eller icke opade.

Kram från en som också längtar efter ett lättare liv

• nilisen

Så underbart att ta del av era berättelser och bilder, vilka resor ni gjort och så tappra ni (vi) alla är. Ska på mitt första läkarbesök och bedömning för GBP på onsdag i Varberg. Är såååååååå nervös. Vill någon dela med sig hur ett läkarbesök kan te sig, hur frågar dem ut en, vad behöver man tänka på osv......

Kramar i massor till er alla.

• nilisen

Moj Katile!

Oj fem minuter, då kan man inte hinna säga så mycket.......
    Förstår att Varberg är annorlunda genom att man ska träffa läkaren två ggr, eller???? Denna väntan...
    Kommer du ihåg vad läkaren hette som du träffade?

• nilisen

Moj Katile!

Ja jag har förstått att de har något kryphål, hm......
    När min läkare skickade min remiss så hade jag ett bmi på 41,2 till mina 172 cm och nu har jag kämpat mig ner till ett bmi på 37,2 för att visa och skynda på tänkte jag, men det kanske kommer ligga mig i fatet i stället........Tänk om jag ej blir godkänd....

Jag blir 37 nu i år och jag ska träffa en läkare (kvinnlig)som är flera år yngre än mig (kollade upp henne på nätet), man ska ju inte ha fördomar, men har iallafall tagit reda på att hon ej utför operationerna, känns ju tryggt om en erfaren läkare gör det som har några år på nacken, hoppas du förstår vad jag menar.....

• nilisen

Jag hade haft möjlighet att styra min remiss till skövde istället, funderar om det hade varit bättre.......
    Någon som kan berätta hur turerna går där?

Kramizzzzzzzzzz

• nilisen

Min läkare säger att man bara får ha en remiss aktivrad??????

• nilisen

Hej "väntar i kina kön"!

Vet inte om du har adopterat eller väntar på medgivande. Förstår även att du står i valet och kvalet om en operation. Jag själv har varit på ett första besök för en ev kommande operation,och vi har funderingar att även påbörja en adoptionsutredning. Min fråga är om din övervikt varit ett hinder för adoption, har hört att reglerna blivit så höga med bmi mm, även för Kina.
    / Pernilla

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass