Gbp=Gastric bypass
hej hej o jag går fortfarande o väntar på den första tiden till kirurgen för att få ett ja eller ett nej...remissen skickades i juli ska ringa o tjata lite efter julen o nyåret tänkte jag....
hej hej o jag går fortfarande o väntar på den första tiden till kirurgen för att få ett ja eller ett nej...remissen skickades i juli ska ringa o tjata lite efter julen o nyåret tänkte jag....
i dag så ringde jag äntligen till akademiska i uppsala...ca sex månaders väntetid för att få komma dit o träffa en läkare...o sedan minst ett år till för att få komma på nå infomöte...o sen ytterligare väntan om jag blir godkänd för op...kunde använda mig av vårdgarantin men hamnar då i norrtälje...ganska många mil dit när jag bara har några mil till örebro eller lindesberg....men dem hade inga avtal med dem...typiskt...har väntat ett halvår redan...känns ganska hopplöst...
är d någon som opats på norrtälje sjukhus o vet hur lång väntetid d e från första besöket o vad händer efter d o sen innan d blir operation
peand...uppsala har inget avtal med linde eller örebro utan dem skickar vidare till norrtälje...
ni som opat er på sjukhus som inte är ert vanliga sjukhus så att säga har ni fått stå för resorna själva då...d skulle jag få göra ifall jag vände mig till norrtälje istället för till uppsala...
om man nu begär vårdgaranti får man själv bestämma till vilket sjukhus man vill komma till eller bestämmer vårdgarantin d...
en fråga är d möjligt att äta upp sig igen trots en gbp...hörde på omvägar i dag en som gjort open o redan börjat öka i vikt igen för att hon gick tillbaka till sina gamla ovanor....
hej hej fick ta bort gallan förra veckan pga inflammation i den o då fick jag även veta att mitt bråck på övre magmunnen gått upp igen...någon som vet ifall d kan blir problem eller nekande för en op