• Tinzi

Gbp=Gastric bypass

Ojj ny tråd. snabb jag var då :)

Vet att någon skrev om vårdgarantin för länge sedan, till min egna besvikelse så fick jag klart för mig att den inte gäller GBP operationer. Så nu är det bara till att vänta ett bra tag.

Ska till kirurgen för första info möte inom 4 månader enligt brevet jag fick för 8 månader sedan.

Sen trodde jag det skulle gå fort tills Op -dag, någon som har/ska OP i Göteborg (Carlanderska via Sahlgrenska) som fått vänta länge sen info mötet?

• Tinzi

Danne å Ulle skrev 2009-01-20 13:54:06 följande:

Japp, nu är datumet spikat. Den 26/2 opereras jag på Sahlgrenska.Trodde aldrig denna dagen skulle komma.Jag ska opas med metoden DS. Någon som vet något värt att veta, snälla dela med dig av det!Ulrica
    Grattis! Äntligen är det din tur :)
  • Tinzi

Hej tjejer! (inga killar med va? ) :)

Är så glad över alla ni som blivit OP & gör sådana framsteg, själv deppar jag snart ihop... har minst 4-5 mån kvar innan infomöte m. kirurgen, sen får man i Göteborg i dagsläget vänta MINST 2 år efter det :(

Ska gifta oss nästa sommar & ville verkligen inte vara så stor, och klarar det verkligen inte själv , är ju ganska konstaterat nu lixom.

Min väninna gav upp & ska OP i tysklans nästa vecka, försäkringskassan ska betala OP-kostnaden, men ändå 20.000:- man får betala själv vilket jag verkligen inte har.

Jajja va tvungen å gräma av mig lite bara...hur har ni gifta känt efteråt när ni gått & gift er innan viktminskining, är det ngt ni ångrat? Vill ju känna mig fin på vår dag, men vill ju inte vänta flera år lixom...

• Tinzi

Felicia6 skrev 2009-01-23 16:51:00 följande:

Tinzi, jag ångrar inte en sekund att jag gifte mig som tjock. Jag kände mig som världens vackraste och fick allting jag ville på våran stora dag. För mig var det mer värt att få gifta mig med mannen jag älskar än att få vara smal på bröllopet justmystica, ja lite orolig blev man ju men skönt känns det att det gått över någorlunda iaf. kräks inte, men får lite ont i magen ibland men tar ju ett tag innan tabletterna verkar ordentligt
    Oki, näe så sant så..jag vill ju verkligen inte vänta m. bröllopet så tänkte föröska allt jag kan att gå ner några kg iaf (kanske m. lite modifast) sista veckorna så det känsn bättre iaf. Ska ju ha en korsett & en ganska vid kjol så komme rnog bli bra :)
    Tack för svaret, du har så rätt så :)
  • Tinzi

justmystica skrev 2009-01-23 19:38:08 följande:

Tinzi, jag blev opererad i Göteborg och nu när dom opererar på Carlanderska också så går det mycket fortare. Jag väntade nästan exakt ett år efter infomötet. Visserligen hinner du inte innan brölloppet men ärligt tror jag att ni hade fått skjuta upp det pga minskande klädstorlekar. Felicia, jag tycker ändå att du ska uppsöka en läkare så att du får lite mer lindring.
    oki, får jag fråga när du OP? Vet ju det om carlanderska & att min läkare Kaj sa att de tar trippelt så många OP i veckan nu än innan, så du har säkert rätt.
    Men all tid är lång när man lider...
  • Tinzi

Floppan67 skrev 2009-01-23 20:11:13 följande:

Blir orolig när jag läser att ni får vänta ett eller flera år på operation efter informationsmötet, jag har inbillat mig att man kommer till nån månad efter mötet med läkaren. Jag har redan väntat i ett år och har fått datum för info och enskilt samtal med läkaren. Nån som blivit opererad i Landskrona och vet deras rutiner???
    är nog väldigt olika det där, vissa går det ju jätte fort för, här har dom dock bland de längsta köerna vad jag förstått.
  • Tinzi

sussiesnus skrev 2009-01-24 07:46:14 följande:

tinzi: Här i Uppsala kunde jag kolla med andra sjukhus och begära en "Valfrihetsremiss". Det tar väldigt lång tid i Uppsala också. Då blev jag skickad till Norrtälje, tror att man är klar inom ett halvår.Men sen måste jag också säga 20000 för att åka till Tyskland och göra det - Vilket fynd! Jag ska göra privat, det kommer kosta 115000! Och jag får ju ta banklån på det. Tycker du ska kolla banklån på dessa 20000, för det är verkligen en chans om du vill göra det snabbt.
    Oki,ska kolla upp det, är ju alltid ngt :)
    Jo 20.000 är inte alls mkt, men dock så har vi just tagit banlån & köpt lgh som vi renoverat & jag är arb. sökande så funkar inte med mer lån nu tyvärr.
    Annars hade jag gjort det lätt som en plätt.
  • Tinzi

faster fia skrev 2009-01-24 16:57:10 följande:

Tinzi: villket sjukhus ska du operera dig på?
    [/citat]

Sahlgrenska/Carrlanderska i Göteborg...
    justmystica skrev 2009-01-24 19:01:10 följande:
    [citat]
    Tinzi, jag opererades den 12:e januari i år. =) Och med min väntetid ska man ha strejken i sommras i åtanke också.
    ojj, nyligen då!Gick allt bra? ja men det ger ju mig lite mera hopp ang. väntetiden iaf :)
  • Tinzi
    L i n n skrev 2009-03-12 12:26:03 följande:
    Jag har verkligen inte varit aktiv här inne pga att jag räknade med en låååång väntetid.När jag ringde till koordinatorn innan jul förra året hade jag inte ens hamnat på någon kölista än för det var så många som väntade.För några veckor sen ringde jag och åberopade vårdgarantin men som enligt kvinnan i telefonen inte skulle hjälpa märkvärt, jag fick ändå räkna på över ett års väntan trots min kö på två olika sjukhus.Idag ringer en kvinna och säger att de har tid för en OP åt mej. Äntligen, tänker jag och förberedermej på att få ett datum i november eller så.Nädå, redan den 14 april i år har de tid för mej!GULP!Från och med idag ska jag börja tänka på att gå ner de här kilona som krävs och måste ringa och fixa med blodprov och gud vet allt.Det känns verkligen jättestressigt men oj så kul med en tid så nära inpå!Bara fyra veckor kvar ju!!Så spännande allt blev.En undran bara, min sambo kommer ligga ute på turné de dagar jag kommer ligga på sjukhuset och har ingen möjlighet att lämna/hämta barnen på dagis.Får mor-/farföräldrar vara hemma med någon ersättning eller blir det för dem att ta ledigt från jobb?GRATTIS till mej för tusan!
    STORT GRATTIS! Gud vad kul :)
    Måste bara fråga en sak...jag föröskte nämligen åberopa vårdgarantin, men fick till svar att den inte gäller Gastic Bypass OP...?  Sa dom ngt om det när du åberopade det?

Och hur har du kunnat stå i kö till 2 olika sjukhus?
    ??*°?.??*°?.Melvins mamma.?°*??.?°*??
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass