sussiesnus skrev 2009-02-15 21:39:21 följande:
Luttan: Jag vet att det är långa väntetider, jag tillhör Uppsala som har en utav landets längsta väntetider, så jag vet.Men jag åberopade Valfrihetsremissen till ett annat sjukhus. Jag hade tagit reda på själv att Norrtälje hade kortare väntetider så jag valde det. Nu går det i jet-fart ;). Men förstår jag rätt: Du ska utredas och op i ett annat landsting än ditt eget? Och du har ringt vårdgarantin i ditt län? För då föreslår jag att du endera kontaktar vårdgarantin i det län du utreds och få information om valfrihetsremissen där. Alt du ringer till vårdgarantin i ditt län och frågar om de har något förslag på vilket landsting du hellre ska kontakta för snabbare hantering av dig och ditt ärende. Hoppas du fattar nåt av det jag skriver. Annars fråga igen.
Jag har nu ringt till vårdgarantienheten och väntar på att bli uppringd
Tack för informationen om valfriheten, hade jag inte en tanke på. Ska bli spännande och se om de kan hjälpa mig mera denna gång
Jag har också tänkt på operationen och andra möjligheter sedan ca 4-5 år tillbaka så att nu gå och vänta när jag bestämt mig är frustrerande så hoppas att det händer nåt snart