Inlägg från: Luttan01 |Visa alla inlägg
  • Luttan01

Gbp=Gastric bypass

Hur länge fick ni / har ni väntat på operation?
    Min remiss skickades iväg maj -07 och har ännu bara varit på första mötet (det tog ett år innan det skedde).. börjar bli frustrerad, påpekar jag nåt om att det gått så pass länge säger de bara "att det tar så lång tid" *suck*

• Luttan01

Jenny N skrev 2009-02-15 18:34:27 följande:

Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande:
    Jag har inte opererats ännu, men räknar med en tid de närmaste månaderna. Min remiss skickades från VC i september 2008, träffade kirurgen i januari, dietisten träffade jag i februari och nu väntar jag på kallelse för inskrivning.Har du kontaktat vårdgarantin i ditt län? Annars tycker jag du ska göra det, kanske kan dom hjälpadig att få remissen skickad till ett sjukhus med kortare väntetider.Lycka till!
    Har pratat med vårdgarantin men då remissen är skickad till ett annat län än det jag bor i så säger de att de inte kan hjälpa mig?! verkar som jag är mitt i mellan någonstans. Ska fortsätta ringa och tjata, tillslut kanske de tröttnar på mig och
    Så tråkigt att vänta när man äntligen tagit beslutet och bara vill att det händer något!

Men då vet jag ivf att det har gått lång tid och att jag har rätt att börja knorra lite mera
  • Luttan01

Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-15 20:07:56 följande:

Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande:
    Oj ja jag fick vänta i 3 år från at remissen skickades till själva op så. Och det var snabbt här i Falun. Myskatt som åxå opades i Falun fick vänta ca 3½ år om jag inte missminner mig...
    Oj jaha... då kanske jag ska avvakta lite till då.. hmm svårt, vissa verkar det gå jätte fort för och andra får vänta länge. Synd att det ska bero på vart man bor.
    Ska nog ringa vårdgarantienheten ivf och fråga... skulle ivf vara skönt att ha ett datum att se fram emot
  • Luttan01

sussiesnus skrev 2009-02-15 21:39:21 följande:

Luttan: Jag vet att det är långa väntetider, jag tillhör Uppsala som har en utav landets längsta väntetider, så jag vet.Men jag åberopade Valfrihetsremissen till ett annat sjukhus. Jag hade tagit reda på själv att Norrtälje hade kortare väntetider så jag valde det. Nu går det i jet-fart ;). Men förstår jag rätt: Du ska utredas och op i ett annat landsting än ditt eget? Och du har ringt vårdgarantin i ditt län? För då föreslår jag att du endera kontaktar vårdgarantin i det län du utreds och få information om valfrihetsremissen där. Alt du ringer till vårdgarantin i ditt län och frågar om de har något förslag på vilket landsting du hellre ska kontakta för snabbare hantering av dig och ditt ärende. Hoppas du fattar nåt av det jag skriver. Annars fråga igen.
    Jag har nu ringt till vårdgarantienheten och väntar på att bli uppringd
    Tack för informationen om valfriheten, hade jag inte en tanke på. Ska bli spännande och se om de kan hjälpa mig mera denna gång

Jag har också tänkt på operationen och andra möjligheter sedan ca 4-5 år tillbaka så att nu gå och vänta när jag bestämt mig är frustrerande så hoppas att det händer nåt snart
  • Luttan01

Jag har väntat snart 2 år. Ringde vårdgarantienheten i förrgår och de sa att Uppsala har den längsta väntetiden just nu men att de från 1 mars får in fler läkare så nu ska det börja rulla på Hoppas hoppas hoppas att det är sant

• Luttan01

Idag har jag äntligen fått kallelse till mitt 2:a möte med läkare på Akademiska *wieee*

Hur många möten med läkare ska man gå på innan man får veta om man får operationen och ett datum??

• Luttan01

vänat skrev 2009-02-27 21:58:15 följande:

Luttan01 skrev 2009-02-27 16:15:19 följande:
    Vare era for sjukhus tillsjukhus jag hade et mote med lakren pa karnsjukhuset skovde fick da besked pa en gang at jag beviljades opartaionen.
    Ska till Samarithemmet i Uppsala.. Var på ett möte med en läkare i maj -08 så det är mitt 2.a besök nu.
    Har väntat så länge (sedan maj-07)så jag hoppas på att få besked nu
  • Luttan01

Äntligen äntligen.. efter 2 års väntan börjar det hända nåt

Jag var förra veckan på ett möte med läkare och nästa vecka ska jag på en heldag med dietist å läkare, sen hoppas jag inte att det tar lång tid innan det blir op.

Hur lång tid tog det för er som är opade efter heldagen innan ni fick op???

• Luttan01
    MelvinMeja skrev 2009-03-17 12:46:44 följande:
    Jag skulle egentligen blivit opad inom en månad efter de hade tagit EKG, prover, träff med dietist, kirurg mwed mera. Men då kom strejken så det tog ca 5½ månad.
    Inom en månad.. oj det var snabbt Hoppas det är samma i Uppsala. Som sagt efter att ha väntat 2 år så går allt plöstligt jättesnabbt, sååå skönt Hoppas bara det håller i sig.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass