Inlägg från: väntar i Kina kön |Visa alla inlägg
  • väntar i Kina kön

Gbp=Gastric bypass

Någon som har stått/står i kön (Sunderbyn) och har använt sig av vårdgarantin och fått göra op i Stockholm? Var inne på en annan sida och där sas det att ingen som står i Sunderbyn har fått göra sin operation någon annanstans trots vårdgarantin så har de fått köa i flera år. Stämmer det?

• väntar i Kina kön

Någon opererad i Gällivare? Hur gick det till? Nöjd?

• väntar i Kina kön

Zolen1 skrev 2008-12-23 13:49:03 följande:

Är ny i tråden! Fick veta igår att jag ska opas på sunderbyns sjukhus den 12 januari!! börjar flyta idag, känns konstigt att snart är de MIN tur att bli SMAL!!
    Hej!
    Hur länge har du varit i kö? Jag väntar ochså på op men jag är osäker om jag ska välja sunderbyn eller gällivare?
  • väntar i Kina kön

Zolen1 skrev 2008-12-24 11:30:36 följande:

Väntar i Kina kön-Jag var hos läkaren för undersökning i sunderbyn i början av februari 08. Så ungefär 11 månader. Men jag har då behövt den tiden för att bearbeta det och förbereda barnen... Bor i Älvsbyn så därför valde jag sunderbyn men har hört dom som varit i Gällivare och opas var väldigt nöjda! Har du varit på nån info möte? träffat läkaren? Andres som ska opa mig verkar SUPER bra!! Ha en trevlig JUL, själv ska man frossa i Nutrilett.....
    Har inte träffat någon än men min remiss är skickad nyligt till Gällivare 17 december men jag har haft en egen remiss till Sunderbyn som jag nu måste ta bort. Ska visst vara kortare kö till Gällivare än till Sunderbyn men sen vet jag inte hur erfarna de är. Jag brukar vara till Gällivare annars ochså eftersom jag bor i Pajala så då har de alla information om mig där. Har en tarmsjukdom.

Vi kan väll hålla kontakt? Skulle vara så roligt att ha någon att prata med som ska göra samma op. OM jag nu blir godkänd men det tror jag.
  • väntar i Kina kön

Ha en riktigt GOD JUL allihop

• väntar i Kina kön

Du ser ung ut, kanske kring 25

• väntar i Kina kön

Måste bra fråga eftersom jag är livrädd för operationen och vet inte om jag törs göra den. Har provat allt i minst 10 år, gått ner i bland och upp dubbelt.

Operationen var den hemskt jobbig?

Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?

Vad var det värsta efter operatione?

Hur klara man av att äta som man ska?

Ångrat dig?

Kan ni ge mig lite svar så jag hoppas få motivationen att göra operationen. Många vänner säger att det klarar du själv, bara att börja promenera och äte minde gosaker.

Känner att jag klarar inte av, många tycker att det är en genväg MEN det tycker inte jag. Så trist att behöva höra sådant.

Hade motivation efter nyår och var utan socker i 1 månad men sen gick det inte längre. Behövdes bara en kaka så var det kört igen
    SLuta med medeciner efter viknedgång(typ blodtryck m.m)

• väntar i Kina kön

nilisen skrev 2009-02-26 21:50:19 följande:

Hej "väntar i kina kön"!Vet inte om du har adopterat eller väntar på medgivande. Förstår även att du står i valet och kvalet om en operation. Jag själv har varit på ett första besök för en ev kommande operation,och vi har funderingar att även påbörja en adoptionsutredning. Min fråga är om din övervikt varit ett hinder för adoption, har hört att reglerna blivit så höga med bmi mm, även för Kina./ Pernilla
    Det har inte varit ett hinder eftersom Kina har 40 i bmi men det andra länderna kan det vara svårt att få adopteta pg av övervikt. Jag har gått upp mer nu på senare tid och då när jag skickade in läkarintyget så vägde jag mindre (10 Kg) Tippar på att jag hade 35 BMI
  • väntar i Kina kön
    Svar på #2796
    Medecinerade du före operationen? Slutade du efteråt men hur visste de att du inte behövde medecin längre. Blodtrycket för lågt? eller?

Har själv högt blodtryck och det var därför jag frågade. Hade hoppas få sluta OM jag får göra operationen.
  • väntar i Kina kön
    Svar på #2799
    Ett stort GRATTIS måste vara en underbar känsla. ALlt man går ner är så positivt men upp känns inte bra.
    Ska träffa läkaren den 1 april och jag hoppas verkligen att jag blir godkänd och att jag har styrkan att genomföra operatione. Är livrädd men samtidigt mår jag inte bra med denna övervikt. Har börjat få komplikationer, blodtryck, ont ryggen, nacken m.m
  • väntar i Kina kön

Ska läggas in i morgon och opereras på tisdag i Gällivare.
    Är jäääääte nervös.....

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass