Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

Bildtråd låter skitkul - men hur gör man? Startar ni så hakar jag på!

• sussiesnus

MelvinMeja: När du skrev att du hade en del kvar så blev jag verkligen chockad. Jag tycker du ser väldigt normalviktig ut redan nu. Men det är ju som så att tar man en liten cm runt hela kroppen så blir det väl några kilon... Fin är du iaf.

• sussiesnus

Nån som kan svara på det justmstica frågade? Jag är nyfiken på svaret...

• sussiesnus

mamma2002: jag föredrog Naturdiet, mkt godare än Nutrilett! och lite billigare..

• sussiesnus

1975: Jovisst, om man går ner i vikt fort så är sannolikheten att det blir lite lös hud hängande, ganska stor... I mitt landsting så kollar man efter 2 år hur läget är och de betalar mage/rygg plastik. Tror jag kommer få häng på överarmarna med det kommer jag bekosta själv. Kanske lyfta rumpa och tuttar också ;).

Nudelbumsan: Tråkigt att du känner så. Men är han med dig så är det ju för han gillar dig idag, tjock eller inte tjock. Om han nu tycker du är tjock, vad spelar det för roll, han gillar säkert dig ändå om han är med dig.... Fast du är inte tjock.
    Tror alltid man har sina små skavanker som man kommer försöka dölja... Går man ner i vikt, så kanske det är överskottshud. Det behöver ju inte ens vara viktrelaterat, kanske en sne tå? Ett födelsemärke? Celluliter?
    Försök vara den du är, då har du trevligast i nya förhållandet! Gillar han dig för din egen skull så håller det i längden. Kram

• sussiesnus

Luttan: Jag vet att det är långa väntetider, jag tillhör Uppsala som har en utav landets längsta väntetider, så jag vet.
    Men jag åberopade Valfrihetsremissen till ett annat sjukhus. Jag hade tagit reda på själv att Norrtälje hade kortare väntetider så jag valde det. Nu går det i jet-fart ;).
    Men förstår jag rätt: Du ska utredas och op i ett annat landsting än ditt eget? Och du har ringt vårdgarantin i ditt län? För då föreslår jag att du endera kontaktar vårdgarantin i det län du utreds och få information om valfrihetsremissen där. Alt du ringer till vårdgarantin i ditt län och frågar om de har något förslag på vilket landsting du hellre ska kontakta för snabbare hantering av dig och ditt ärende.
    Hoppas du fattar nåt av det jag skriver. Annars fråga igen.

• sussiesnus

Det dumma för mig var ju att jag var så himla säker på att jag ville göra denna op innan jag ens kontaktade läkaren. Så all väntetid är bara plågsam.
    Jag fick första kontakten i börja på mars 2008, så snart 1 års väntan. Blir kanske 1 år och 3 månader totalt...

• sussiesnus

Idag har jag köpt Mivitotal kosttillskott. Nån som har erfarenhet av det?

Och sen blev jag rekommenderad ett grönt the, Japanskt sencha thé, som ska förbränna fett. Nån som hört nåt?
    Helt OT jag vet, men bara för skojs skull.

Vi har sportlov här och jag och barnen har varit lite på utflykt idag. Men shit, vad trött jag är nu! Längtar tills jag har mer ork!!!!
    2 veckor kvar till mitt dietist besök.

• sussiesnus

Jag hade helt klart gjort open på Sophiahemmet! (Jag skulle ju gjort den där 26 jan, innan jag fick influensan och fick kallelse till Norrtälje) 115000 skulle det kosta. Jag tog banklån på det och avbetalningsplan.
    jag hade inte velat vänta 2 år till...

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass