Inlägg från: sininen |Visa alla inlägg
  • sininen

Gbp=Gastric bypass

Nu har jag blitt av med mina agraffer och när jag satt på soffan så kollade jag hur det såg ut och först då slog det att jag faktiskt har tappat 14kg. Jag kunde se alla hålen och framför allt hur mkt bristningar jag har sedan graviditeten. jag hoppas ändå att det finns lite elasitcitet kvar i huden så att det kan dra ihop sig.

Och så har jag börjat med mjukmaten! Jag åt två knäckebröd med ägg på, såå gott! Men jag måste erkänna att det tog inte stop någonstans. Jag hade säkert kunnat smälla i mig två till? Känns lite skumt med tanke på att det var ju bara en vecka +1dag sedan operationen.

• sininen

Grattis Danne å ulle! Dom är fantastiskt duktiga på sahlgrenska.

zolen1, jag lider med dig! Jag tror att om jag får äta en knäckenmacka redan så kan du få testa också...

Jag har skitsvårt för att veta hur mycket jag kan äta. Som sagt, det tar aldrig riktigt stop. Svårt det där.

• sininen

zolen1, ingenting. Så jag åt en till haha. Det tar liksom inte stop. Jag känner ju av att det är något i magen men mätt blir jag liksom inte. Måste lära mig att fatta när det är fullt. Jag är inte direkt van att lyssna på kroppens signaler.

Men allt ska tuggas ordentligt och även det var ovant. Men gott!

• sininen

CeciliaB, jag opererades den 12/1. Jag vet inte om det är en dålig grej att jag får i mig så mycket. Jag misstänker att det tar stop men jag inte fattar det haha.

• sininen

CeciliaB, jag känner inte mkt av det. Eller jo, jag kan så klart inte äta samma portioner som innan men jag kan ändå äta ganska mycket redan. Men bara du känner dig mätt och äter regelbundet så borde du få i dig det du behöver.

Tjejer, hur var det nu med drickandet före och efter maten? Jag drack lite mjölk efter maten idag för jag hade sån hicka och det gjorde ont.

• sininen

Det går inte alls någon bra med min nya matvanor. Nu får jag äta mjuk mat och så, det har gått bättre än sopp-veckan som var bara en enda stor röra. Men nu har jag blivit förkyld och sover mest om dagarna. :-S Och inte går jag ner nu något heller. Jag pendlar fortfarande mellan 93 och 94 och ibland går det till 95 tillochmed. Himla frustrerande.

• sininen

Vad bra Felicia! Jag hade också blivit ordentligt rädd om jag kräktes blodblandat. Skönt att det har gett med sig iaf.

Oj la luna! Jag hoppas att imogaze kan hjälpa dig lite iaf.

• sininen

Tinzi, jag blev opererad i Göteborg och nu när dom opererar på Carlanderska också så går det mycket fortare. Jag väntade nästan exakt ett år efter infomötet. Visserligen hinner du inte innan brölloppet men ärligt tror jag att ni hade fått skjuta upp det pga minskande klädstorlekar.

Felicia, jag tycker ändå att du ska uppsöka en läkare så att du får lite mer lindring.

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass