-
Men FY vad irriterande! Så retfullt!Misery skrev 2009-01-27 20:14:25 följande:peand...uppsala har inget avtal med linde eller örebro utan dem skickar vidare till norrtälje...
-
Haha, har du varit inne i mitt galleri och tittat på mina bilder? Tror vi kan enas om att vi kan inte vara såååå långt ifrån varnandra, eller rättare sagt, ha varit. Nu ligger du ju före mig....Zizter skrev 2009-01-27 21:08:06 följande:haha jadu.. jag är ju inte så öppen med min vikt.. men vad jag sett här så är jag gaaaanska mycket större än alla andra.. eller VAR! hahahahaaha att jag ska ha så svårt å förstå att jag inte är störst på jorden längre..
-
Glömde det viktigaste, det syns en enorm skillnad på då och nuZizter skrev 2009-01-27 21:04:21 följande:så nu har jag lagt ut bild på mig när jag va som störst och nu efter -57 kg! finns i min blogg men får ju inte länka här.. men adress finns på min sida!
-
TackLottaRos skrev 2009-01-27 21:36:09 följande:Wow!Vilken skillnad på er bägge två, Zizter och peand!Härligt!
-
Bättre frukt än ingen frukost alls anser jag iallafall. Men om du gillar keso så gör en fruktsallad, ta lite keso och strö sedan över lite nötter så har du en bra frukost men även proteiner i. Eller blanda lite yoghurt med kesella och ha till, då får du också i dig lite proteiner.Anna Paulita skrev 2009-01-28 07:19:19 följande:Är jag jättedum om jag ibland enbart äter frukt till frukost? Jaghar alltid haft svårt att äta frukost och jag är lite brödkänslig efter operationen så min frukostrepartoar är rätt trisst just nu. vissa dagar KAN jag bara inte få i mig så mycket så jag äter då lite apelsin och annanas eller lite hallon och apelsin eller vad det kan vara. Ungefär 2-3 gånger per vecka.Är det jättedumt?Tack! Jag är jätteglad att jag tog kort innan open och har sedan tagit varje "månadsdag", det är kul att titta på och man ser skillnande. I morgon är det dags att ta nya kortlivet från ljusa sidan skrev 2009-01-27 23:42:59 följande:zizter och peand: Roligt att få se er Och Ni är verkligen jättefina!! Jag ångrar att jag inte tagit riktiga kort där man kan se skilnaden.... skall se om jag kanske kan hitta några på datorn som man vågar sig på att visa....Det enda jag ångrar är att jag var så envis och sa nej i alla dessa år när läkarna har tjatat om en operation. Jag har mått kanon bra hela tiden och ångrar mig inte en sekund. Mitt nya liv på denna sidan open känns mycket bättre än det som var innan. Även om jag även där envist hängde fast vid att det var inga fel på det livet heller. Pyttsan! Livet är lite enklare när kilona försvinner, golvet kommer liksom nämreDiza81 skrev 2009-01-27 22:48:02 följande:Hej på er! Jag är ny här och tycker det är jätte kul all läsa alla era ideér och råd. Jag träffade en läkare förra veckan och kommer att bli opererad innan midsommar sa han. Känns jätte läskigt att det är på riktigt helt plötsligt. Är det någon av er som har ångrat din operation?? Kram D
-
Tjooooo hoooooo!
Idag är det exakt 4 månader sedan jag opererades. 38,6 kg har nu totalt försvunnitMen mest häftigt tycker jag allt är att BMI har sänkts från 53,8 till 40
Och vet ni vad???
Om några hekton är jag under 40 i BMI vilket innebär att jag har gått från svår fetma till kraftig fetma. Ett litet steg för mänskligheten men ett jätte steg för mig
Livet är ganska härligt.... Trots tenta stress
-
Fröken Q - kul att läsa att även du mår bra. Det känns lite extra kul att läsa hur du mår då vi opades nästan samtidigt
Skönt att se att det inte bara är jag som mår så bra efter open. Dumpat har jag gjort en gång - aldrig mer kladdkaka oavsett storlek på biten. Annars äter jag också det mesta, eller det som känns bra i allafall. Har smakat en tugga av en pizza men det var inget att hurra över, alltså låter jag bli. Så är det med ganska mycket. Storleksmässigt äter jag lite mindre än min treåring
men dock större portioner än jag trodde att man kunde göra efteråt.
Livet är underbart!
-
myskatt - Vilken skillnad, blir nästan lite full i skratt över att man verkligen kan förändras så totalt. Skit häftigt!
Mollsan - jag opades i slutet av september och provade kolsyra i slutet av november, inför ett julbord. Men det fanns inte light drycker på det julbordet så det slutade med vanligt kranvatteni allafallNu dricker jag kolsyrat utan några större problem. Försöker dock minska på själva kolsyran lite, med andra ord, det gör inget om flaskan få ligga öppnad ett tag innan jag dricker. För mycket bubblor blir bubbligt både här och där.
-
Jag har en!!! Första gången orkade jag 6-7 minuterMoj Katile skrev 2009-02-02 20:00:59 följande:Nu sitter jag å väntar på min orbitrek!Ska bli skönt att göra något aktivt! Se till så man motionerar lite åxå! Kanske jag finner motivationen till att gå ner i vikt för att bli beviljad op då med! Någon mer som har en sådan?? Hjälper den?
men nu försöker jag stå 45 minuter nästan varje dag. Men tyvärr har förkylningen slagti till här så nu har jag inte stått på den den senaste veckan. Men man blir lätt beroende...
-
Låter som ett väldigt bra pris! Grattis!Moj Katile skrev 2009-02-02 21:20:42 följande:Ja jag minns när du käpte den!! Köpte min första samtdigt men ansåg sen att jag inte hade råd faktiskt... Dyrt när man e ensamstående student med 2 barn!Men idag hittade jag en OANVÄND på blocket för 500kr om man hämtade snabbt! Det gjorde jag!!Har du märkt något i kroppen av den? Känns det som det hjälper?
Ja, jag har märkt en stor skillnad på kroppen och själen. Mår kanon bra i psyket att få stå där och svettas, kanon bra när man behöver rensa skallen efter en dag i skolan
Sen tycker jag att kroppen "formas" om du förstår vad jag menar. Trots att min kropp är en stor blubb. Även om jag inte rasat såååå mycket på sista tiden så kommenterar många att det syns förändringar på mig. Tror stenhårt på att jag kan tacka "crossen" för det. Dessutom känner jag att de väl inbäddade musklerna tar form och tänk vad läcker det blir när all isolering försvinner runt omkring.