Gbp=Gastric bypass
Finns det någon här som gjort en bukplastik och betalat själv? Vad kostar det?
Finns det någon här som gjort en bukplastik och betalat själv? Vad kostar det?
Är det någon mer än jag som känner att ni börjar bli totalt utseendefixerad? Jag har fått en fix ide´angående båd emin mage och mina bröst. Att jag MÅSTE lyfta och fylla tuttarna och att jag måste fixa magen. Helt intelektuellt vet jag att det inte är så farligt egentligen, men jag känner att min mage och bröst inte passar ihop med resten av kroppen alls. :/
Min man förstår mig inte ett dugg utan tycker "jag är fin som jag är", vi skulle ha råd att låta mig fixa detta för att det skulle få mig må bättre men han vägrar och tycker det är slöseri på pengar. Men är det verkligen det om jag kan må bra då?
Det känns som om jag stå ri jordens återvändsgränd...min man tycker även det är dags för ett barn till, och det gör jag också i viss mån då vår dotter är 5. Men jag är sååååå rädd att lägga på mig och förlora allt jag jobbat för. Just nu känns det som om hela mitt inre är ett virrvarr och jag vet varken in eller ut.
Fler som blivit så här tokförvirrade efter era operationer?
Någon mer än jag som har svårt att äta när ni mår psykiskt dåligt och är stressad. Tidigare tröståt jag då och nu så kan jag kort och gott inte svälja maten. Efter ngn tugga tar det som stopp....
Känner någon igen sig?
I går var jag ute för första gången på....ja, jag vet inte ens hur länge. Men i vilket fall så var en sak djävligt positivt...jag kunde dansa hur länge som helst utan attbli genomdränkt i svett. Förr i tiden jag gick ut grejade jag max en låt och sedan var jag en sjö av svett, nu kunde jag iallafall danska 8-9 låtar och bli lite fuktig i ansitet typ men inte mer än så. SÅ djävla nice! Jag älskar att dansa!
Sedan gjorde jag ett djävla misstag, en kort stund glömde jag bort att jag var gbp opererad....och tog en tequila shot. NOT a good idea, det lär inte hända igen om man säger så. FUCK vad jag fick ont i magen. Och vad full jag blev... Som tur var gick magontet och fullheten över rätt omgående och sedan höll jag mig till vatten.
Jag har förlorat min aptit totalt. Har haft det ganska stressigt i mitt liv ett par veckor och jag är super duper känslig för det tydligen, för så fort jag blir det tappar jag aptiten.
Hur fan får man igång den igen?
Jag tror att jag fått mitt första dumpinganfall....min kropp gillar inte potatismos. Ändå åt jag max 2-3 msk.
Usch vad dåligt jag mår nu. .(
Woho, idag vägde jag 79,9...;) det är inte mycket under 80 men det ÄR under 80. :) Men känner jag mig själv rätt går jag upp 1 kg innan jag går ner under 80 med besked. Så är det nästan alltid...tror att det har att göra me dmin menstruationscykel att göra.
Är det någon mer än jag som besitter enorma mängder överskottsenergi? Nu har jag börjat komma i gång med träningen ordentligt och det är lite bättre. Men all denna energi är nästan jobbig att hantera. Från att ha varit trött, seg och lat så är jag hur pigg som helst, allert och ja, vad motsattsen till lat är...
Någon mer än jag som gått från högt blodtryck till lågt efter viktminskningen? Jag har haft problemmed yrsel på sista tiden och nu på morgonen var jag hos distriktsköterskan för att kolla upp det och jag hade i vilande läge 100/60 och sittande 90/60. Lite skillnad från innan då jag hade typ 140/95...
Jag fick mest tipsen att träna, vilket jag redan gör men denna yrsel är rätt jobbig faktiskt. Inte alls kul. Min svägerska tipsade om att salta maten lite extra och dricka typ mineralvatten med salt, men det känns så ohälsosamt, speciellt när jag inte är så förtjust i salt alls.
Någon här som har något annat tips?
L i n n skrev 2009-03-16 09:12:39 följande: