Gbp=Gastric bypass
På viktop-forumet viktdropp där vi är medlemmar.
Mina bilder finns iofs i min blogg med: tvillingmamma.blogspot.com.
På viktop-forumet viktdropp där vi är medlemmar.
Mina bilder finns iofs i min blogg med: tvillingmamma.blogspot.com.
kattazz!
Är det Vitaklinikerna du ska till?
De är jätteduktiga, och jättetrevliga.
Jag var på mitt första återbesök där idag.
kattazz: Jag gjorde inte min operation privat så jag vet faktiskt inte.
Landskrona köpte 150 operationer av Vitaklinikerna i Lund (som opererade i Kristianstad) och jag hade turen att få en av de allra sista tiderna!
Men allt lär ju gå väldigt mycket snabbare när det görs privat!
Lycka till!
kattazz: Härligt! Det gick ju verkligen undan!
Jag flöt på Naturdiet choklad och Modifast Potatis & purjolökssoppa.
Wow!
Vilken skillnad på er bägge två, Zizter och peand!
Härligt!
I början efter op gjorde det ont att dricka kolsyrat och jag behövde rapa efter varje klunk!
Nu efter 2 månader snart så är det inga problem, bara jag inte dricker för snabbt.
Jag flöt i tre veckor och gick ner 9 kilo.
En tjej som opades samma dag hade bara gått ner 1 kilo och hon fick sin op ändå.
Du har säkert gått ner fast du inte tror det.
Lycka till!
Mollsan06 - Jag har köpt proteinpulver i hälsokostaffären, det heter Triple Protein och finns i olika smaker, jag valde vanilj och blandar i det i Smoothies.
Sen så använde jag mycket köttfärs, det är lätt att mosa!
faster fia: jag tar ca 1 dl kyckling och lika mycket sallad, plus lite fetaost och några cashewnötter.
Inget bröd.
Jag föredrar Naturdiet Choklad.
Min kirurg sa på återbesöket att snittet är runt 10 kilo ned första månaden efter op och sen brukar man gå ner mindre och mindre för varje månad.
Operationen var den hemskt jobbig?
Nej, inte alls.
Hur upplevde du själv operationen(dygnen efter)?
Inga problem, fick smärtstillande hela eftermiddagen och kvällen. Somnade gott. Vaknade dagen efter utan smärta. Tog mina första smärtstillande först vid lunch dagen efter operation och inte ens då gjorde det jätteont, var mer ett obehag än smärta egentligen. Var uppe och gick inom några timmar, mådde jättebra.
Vad var det värsta efter operationen?
Att få i sig all vätska man skulle få i sig...
Hur klara man av att äta som man ska?
Man vänjer sig, i början var det svårt att hinna med att få i sig allt, men nu gårdet bra.
Ångrat dig?
Inte en chans! Har mått toppen sedan dag 1 och har på 3 mån (inkl flyt) tappat 26 kilo! Detta är det bästa jag kunde ha gjort!
jenn06: Jag ska äta mina järntabletter när jag har mens,och kalktabletterna resten av tiden.
anna: Jag använder kroppspuder från apoteket när jag får problem under hänget.
Jag äter B12, D-vitamin och kalk. Vid mens byts kalken ut mot järn.
Den klinik jag troligen kommer att hamna på så småningom tar 20.000 för låg bukplastik och 38.000 för hel bukplastik med navelförflyttning.
Skåne.
Moj Katile skrev 2009-03-02 22:54:53 följande: